Alalistojen irroitus???

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
kottero
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 14:48
Paikkakunta: Jämsä

Alalistojen irroitus???

Viesti Kirjoittaja kottero »

Miten lähtee alalistat irti kyljistä etulokasuojien etuosasta ja takalokasuojien takaosasta? Yritin ottaa vetämällä irt,mutta ei kyllä lähtenyt vaikka käytti reilusti voimaa. Enkö sittenkään uskaltanut vetää tarpeeksi kovaa? Niin sehän tietenkin on selvää, että tarkoitus olisi laittaa ne myös ehjänä takaisin maalauksen jälkeen. Auto on siis 900:n ja sitä vanhempaa pystynokka -mallia vm.-86.
viitakimmo

ei lähe vetämällä

Viesti Kirjoittaja viitakimmo »

Joo sen mäkin osaan tässä heti sanoo, wettä ei todellakaan lähe vetämällä ainakaan ehjänä pois.

On joskus kans tehny mieli irroittaa toi osa, ja katellu ooon sitä kiinnitystä. Eli ei lähe vetämällä ehjänä. Aika tukevasti on kiinni.

On sitten jääny irrottamatta kun en oo viittiny sitä listaa ottaa pois turhan takia (se lista saattas kärsiä).
kottero
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 14:48
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja kottero »

Eikö tosiaankaan kukaan Saabisti ole koskaan ko. listoja irroitellut??? Lupasin viedä auton purettuna maalaajalle. Että sikäli olisin kiitollinen pikaisista vastauksista.
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Et oo kokeillu millään lastalla ottaa niitä pois?
Koska oot viemässä maalaukseen niin ei haittaa varmaan jos pientä jälkeä maalipintaan irroituksen yhteydessä tulee.

Mä otin tuosta mun vanhasta i8:sta joskus listan pois, muistelisin että käytin lastaa apuna.

PS. Kannattaa yrittää ottaa lista mahdollisimman suorassa pois, eli ettei taivuttele sitä paljoa. Nimittäin siitä helposti tulee sellainen "mutrunen".
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
viitakimmo

pikku korjaus/tarkennus

Viesti Kirjoittaja viitakimmo »

Joo niin muuten näissä pytykeulan 900 SAABeissahan on muuten vanhemmissa ne listat ja uudemmisssa sellaiset ``puskurin jatkeet.´´

Taikka miten ny asina ilmaisisi. Mulla ei oo sellasia listoja vaan on se uudempi versio.

Siinä vanhemmassa missä on sellatteet listat kuin ovissakin, nin ne on varmaan liimattui kiinni sellaisilla tarroilla.

Kyllä niiden pitäsi irrota sopivalla lastalla avustamalla.

No ei oo kylläkään itellä kokemusta.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

JEP!!! Pystylammpuisen ns. puskurinjatkeet lähtee silleen irti, että ota (eli kaiva) se koristelista pois siitä puskurin jatkeesta (lähtee parhaiten siten, että nostat toisesta päästä listan pään näkösille ja vedät listan pois urasta), sen alta paljastuu joko ristipää- tai torxruuvit (riippuu vuosimallista), edessä kaksi ja takana kolme, jotka sitten ruuvaat pois ja saat jatkeen "kätten väliin". Lokasuojassa on vastakappaleena muovi, eli puskurin jatke ei ole suoraan lokasuojaan ruuvattu.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
kottero
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 14:48
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja kottero »

Eilen illalla tuli todettua, että juuri näinhän se on kuten dimebak kirjoitti.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Meikäläinen huomasi tuossa taannoin, että automaalaamokaan ei vaivautunut irroittamaan listoja, vaan olivat suojanneet listat ja sitten maalanneet ovet. Että näin se käy...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mertmi kirjoitti:Meikäläinen huomasi tuossa taannoin, että automaalaamokaan ei vaivautunut irroittamaan listoja, vaan olivat suojanneet listat ja sitten maalanneet ovet. Että näin se käy...
8O Täällä Roissa kyllä ne otetaan kuumailmapuhaltimen ja lastan kanssa pois. Ja pannaan tietenkin maalauksen jälkeen takaisin sillä 3M:n tarranauhalla, se joka on about samaa ku millä ne on tehtaalla pantu. Mutta on aika hurjaa hommaa...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin