Vaihteistoista, miten eroavat toisistaan GM45612, 45712 ja 45714.
Mikä vaihteisto kuuluu Og 900S -93:en ?
Vaihteistoista
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Vaihteistoista
alun perin -93 900s:sä pitäsi saabin kirjan mukaan olla gm45614,
mutta gm45714 on täyspaineisessa turbossa.
tuo numero sarja kertoo esim gm45614, että
gm=käsivalintainen vaihteisto.
4=vaihteisto sovitus.
5= 5 vaihteinen.
6= ensiövälitys suhde (mitä isompi numero sen pidempi välitys)
14= kehitys versio (14 on viimeisin ja kehitynein)
kaikki nuo mainitsemasi vaihteistot käyvät autoosi.
mutta gm45714 on täyspaineisessa turbossa.
tuo numero sarja kertoo esim gm45614, että
gm=käsivalintainen vaihteisto.
4=vaihteisto sovitus.
5= 5 vaihteinen.
6= ensiövälitys suhde (mitä isompi numero sen pidempi välitys)
14= kehitys versio (14 on viimeisin ja kehitynein)
kaikki nuo mainitsemasi vaihteistot käyvät autoosi.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Vaihteistoista
Omassa täyspaineturbossa on GM55706
http://www.fixmysaab.com/900_repair/tra ... y_info.asp
Tuoltapa nuo erot selviävät
http://www.fixmysaab.com/900_repair/tra ... y_info.asp
Tuoltapa nuo erot selviävät
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
-
- "Saabisti"
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
Re: Vaihteistoista
Tässä myös linkki, siellä löytyy myös välitykset eri laatikoille:
http://www.900aero.com/main/tech_main_tranny.htm
http://www.900aero.com/main/tech_main_tranny.htm
Re: Vaihteistoista
Tämä valaisi asiaa!
Kiitos tiedoista!
Kiitos tiedoista!
Re: Vaihteistoista
Ehkä kouriintuntuvin ero on nuiden listattujen vaihteistojen välillä ensiövälitys. Tiheällä perällä (3,89 kaikissa nuissa kysyjän esittämissä) tuo seiskan ensiö ei ole mikään harva. Vanhemmalla harvalla perällä (3,67) ja kutos ensiöllä tosiasiassa saa pidemmät välitykset! Että semmosta. Tokihan tiheät välitykset takaa hyvän kiihtyvyyden ja urheilullisen menon, kun keppiä pitää vispata vähän ahkerammin. Omassa 99turbossanihan on tuo gm45612, eli sisällä tiheä perä ja kutos ensiö...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 194
- Liittynyt: Pe Marras 11, 2005 14:21
- Paikkakunta: Tallinna-Helsinki
Re: Vaihteistoista
Onko GM45614 sitten isommilla välityksillä, kun 45712? Kannattaisikohan vaihtaa turboon sellainen?
#2951
Saab 9-5 TiD -08 (KA), Saab 9-3 SC TiD -08
Saab 9-5 TiD -08 (KA), Saab 9-3 SC TiD -08