Vaihteistoista

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Heikki
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Su Syys 10, 2006 21:36
Paikkakunta: HELSINKI

Vaihteistoista

Viesti Kirjoittaja Heikki »

Vaihteistoista, miten eroavat toisistaan GM45612, 45712 ja 45714.
Mikä vaihteisto kuuluu Og 900S -93:en ?
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Vaihteistoista

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

alun perin -93 900s:sä pitäsi saabin kirjan mukaan olla gm45614,
mutta gm45714 on täyspaineisessa turbossa.

tuo numero sarja kertoo esim gm45614, että

gm=käsivalintainen vaihteisto.
4=vaihteisto sovitus.
5= 5 vaihteinen.
6= ensiövälitys suhde (mitä isompi numero sen pidempi välitys)
14= kehitys versio (14 on viimeisin ja kehitynein)


kaikki nuo mainitsemasi vaihteistot käyvät autoosi.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: Vaihteistoista

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Omassa täyspaineturbossa on GM55706

http://www.fixmysaab.com/900_repair/tra ... y_info.asp

Tuoltapa nuo erot selviävät
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

Re: Vaihteistoista

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

Tässä myös linkki, siellä löytyy myös välitykset eri laatikoille:
http://www.900aero.com/main/tech_main_tranny.htm
Heikki
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Su Syys 10, 2006 21:36
Paikkakunta: HELSINKI

Re: Vaihteistoista

Viesti Kirjoittaja Heikki »

Tämä valaisi asiaa!
Kiitos tiedoista!
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Vaihteistoista

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ehkä kouriintuntuvin ero on nuiden listattujen vaihteistojen välillä ensiövälitys. Tiheällä perällä (3,89 kaikissa nuissa kysyjän esittämissä) tuo seiskan ensiö ei ole mikään harva. Vanhemmalla harvalla perällä (3,67) ja kutos ensiöllä tosiasiassa saa pidemmät välitykset! Että semmosta. Tokihan tiheät välitykset takaa hyvän kiihtyvyyden ja urheilullisen menon, kun keppiä pitää vispata vähän ahkerammin. Omassa 99turbossanihan on tuo gm45612, eli sisällä tiheä perä ja kutos ensiö...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
666
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Pe Marras 11, 2005 14:21
Paikkakunta: Tallinna-Helsinki

Re: Vaihteistoista

Viesti Kirjoittaja 666 »

Onko GM45614 sitten isommilla välityksillä, kun 45712? Kannattaisikohan vaihtaa turboon sellainen?
#2951

Saab 9-5 TiD -08 (KA), Saab 9-3 SC TiD -08
Vastaa Viestiin