etupään kolina

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
beeba
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Su Joulu 31, 2006 12:00

Re: etupään kolina

Viesti Kirjoittaja beeba »

Vetari siellä oli sökönä :)
sämpylä
aksola
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Syys 12, 2005 15:48
Paikkakunta: Kärkölä

Re: etupään kolina

Viesti Kirjoittaja aksola »

Sain hommattua vaihteeksi satkun alle ja sehän jostain kolkottelee myös töyssyissä . Kuulostaa jotenkin, että kolahtaa sitä kovempaa mitä pienempi töyssy, ja ihan kuin ääni olisi hiljaisempi kun apukuskin paikallakin istuu joku. Ääni kuuluu selvästi oikealta edestä.

Tänään kävin Nesteen tee-se-itse-hallissa nosturilla teippaamassa väliaikaisesti pakoputkea läjään (ei ole rahaa uuteen just nyt :?) ja huomasin että kallistuksenvakaajan pusla vasemmalta on sökönä ja tanko pääsee siinä liikkumaan aika reilustikin. Mutta eihän kolinan silloin oikealta pitäisi kuulua.. vai? Ja kun kerran itse istuin apukuskin paikalla niin tuntui ihan, että sen kolahtelun tunsi auton lattian läpi jalkapohjassa, vai kuvittelenko vain? :) Ajotuntumassa ei muuten ole mitään outoa, tosin tässä nyt vuoden tauon jälkeen vasta viikon satkulla ajellut joten ei ole ihan tuoreessa muistissa miltä sen kuuluu tuntua. Suoraan menee ainakin eikä täristä tai vetele kiihdyttäessä.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: etupään kolina

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Kuten aikaisemmin kirjoitin niin pienissä töyssyissä kolisi selvästi, normaalit töyssyt saattoi mennä ilman kolinoita ja joku kyydissä oli hiljaisempi ja diagnoosi mulla oli alapallo.
Kyllä vakaajan pitäisi antaa ääntä siltä puolen mistä hajalla, näin mulla kaikissa vakaajavioissa aikaisemmin ollut.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: etupään kolina

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Mulla ois kans tuota kolinaa havaittavissa! eli kolahtaa melko äänekkäästi töyssyyn ajettaessa..
Auto on og900 ilman kallistuksen vakaajaa, tehostettu ohjaus löytyy mutta ei käytössä oljyvuodon vuoksi. Oon vaihtanu jokaisen pallonivelen ylä/ala ja kiristellyt kaikki mahdolliset pultit mitkä liiittyy pyörän tuentaan ja ohjaukseen.

Vasemman puolen iskarin alapään mutterin kierre on vähän korkannut, joten iskaria ei saa mitenkään hirveen tiukalle, mutta kuitenkin silleen että kumityynyt jäävät tiiviisti! voisiko tuo riittää kolinaan ja iskarit ovat billsteinin sportit joten vähän jäykemmät..
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Vastaa Viestiin