Polttoaineanturi

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

Polttoaineanturi

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

Hep vaan!
Onko raadilla tietoa että sopiiko polttoaineanturi 9361965 (1986-1988) ristiin mallin 8980393 (88B ja 89-->)? Moottorimallit missä anturi on ollut tuolloin oli B201I ja B202 ainakin.
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Polttoaineanturi

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Käy, kun vaihtaa anturin pään liittimen..Abikoi väri väriin ja loput maihin, niin toimii...
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

Re: Polttoaineanturi

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

Kiitokset vastauksesta, täytyy käydä hakemassa anturi -88 autosta kun on semmoinen tiedossa.
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

Re: Polttoaineanturi

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

No nyt on anturi vaihdettu, ainakin mittari näyttää jotain, valosta en tiedä, sen verran bensaa oli kuitenkin tankissa. Epäilen ettei valokaan mittarin ohella ole toiminut ollenkaan koska anturi oli tämän näköinen kun avasin mutterin:
Kuva
("hieman" huono kuva otettu kamerakännyllä.)
Onko muilla vastaavia kokemuksia että anturi on p****n päreinä?
hannes
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Su Heinä 15, 2007 19:32

Re: Polttoaineanturi

Viesti Kirjoittaja hannes »

Minun saabin anturille oli käynyt tässä muutama kuukausi sitten samalla tavalla. Tinasin irronneen johtimen takaisin kiinni ja kasailin "pakan" uudelleen. Lukitsin pop-niiteillä irronneen alaosan kiinni ja mittari on toiminut sen jälkeen normaalisti.
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Polttoaineanturi

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Juu..tuttu tilanne kun oli omastakin antura risa...Sai osaset poimia tankin pohjalta....
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Polttoaineanturi

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Useimmiten mittari voi houria, mutta valo on onneksi toteutettu erillisellä piuhalla ja se on kait senverta simppeli systeemi, että jopa toimiikin luotettavasti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

Re: Polttoaineanturi

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

Se on tuossa kuvassa ohuempi alumiiniputki joka on kannessa kiinni, eli ei ainakaan mitenkään luotettavasti toiminut josko ollenkaan :)
Jeltsin
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 12:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: Polttoaineanturi

Viesti Kirjoittaja Jeltsin »

Muistelisin, että ysiysissä olisi ollut herkempi mittari, jonka neula liikkui aina kun jojo tankissa nousi ja laski. Tämä ominaisuus saattoi häiritä joitakin, mutta itse ilmailuihmisenä siitä pidin. Pienkoneen polttoainemittaritkin reagoivat herkästi - oli helppo todeta oliko siellä enää tavaraa vai ei siitä liikkuiko neula.

Jotenkin muutenkin tykkäsin ysiysin mittaristosta enemmän. En tiedä miksi. Se vaan oli jotenkin niin yksinkertaisen tyylikäs (tämä on varma vanhuuden merkki, kun kaikki oli ennen vanhaan paremmin...). Satkun mittaristo on tietysti myös tyylikäs - tosin kaipuu turbomittariin nakertaa ainakin tätä miestä. Sellainen pitää vielä saada takaisin!

Nykyisistä Opel-mittareista en pidä, valitettavasti.
OG 9³ 2.0t 5ov. rek.01(vm.02), paketti 2, Driving-paketti, Laser Red
(jäsen 44862)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Polttoaineanturi

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Heh. Minulla tossa 99turbossa on 900i:n tankki ja nopan mittariston koneisto, johon on vaihdettu vanhan 99:n mittaritaulu ja viisarit. Ei viisari vaeltele kurveissa. :)

On nuo vanhuksen mittarit tietyllä tapaa tosi nostalgiset kieltämättä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin