Tuplis-threadin aika
Re: Tuplis-threadin aika
Moi.
En tiedä menikö nyt ihan oikeaan viestiketjuun mutta kuitenkin. Eli olen siis jo jonkun aikaan miettinyt saab 99:n ostoa. Nyt olisi sopiva tiedossa ja todennäköisesti ensiviikolla menen sitä katsomaan. Eli auto on vuoden -73 99 varustettuna 8v b-ruiskukoneella. Ilmeisesti kohtuu vähäruosteinen. Olen melko tietämätön saabien saralla, joten mitä kannattaa tarkastaa autosta tekniseltä puolelta, ja mistä löytyy perinteiset ruostekohdat? Autolla on ajettu n. 200tkm.
Kiitoksia vastauksista.
En tiedä menikö nyt ihan oikeaan viestiketjuun mutta kuitenkin. Eli olen siis jo jonkun aikaan miettinyt saab 99:n ostoa. Nyt olisi sopiva tiedossa ja todennäköisesti ensiviikolla menen sitä katsomaan. Eli auto on vuoden -73 99 varustettuna 8v b-ruiskukoneella. Ilmeisesti kohtuu vähäruosteinen. Olen melko tietämätön saabien saralla, joten mitä kannattaa tarkastaa autosta tekniseltä puolelta, ja mistä löytyy perinteiset ruostekohdat? Autolla on ajettu n. 200tkm.
Kiitoksia vastauksista.
#4002
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Tuplis-threadin aika
vesipumppu on heikko b-koneissa----
ja ruoste tilanne kannattaa tarkastaa puskurista puskuriin.
ja ruoste tilanne kannattaa tarkastaa puskurista puskuriin.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Tuplis-threadin aika
Mitenkäs tuon vesipumpun toimivuuden saa parhaiten selville? Alkaako se vuotaa vai nostaako lämpöjä?
#4002
Re: Tuplis-threadin aika
jos ei vuoda vettä moottoriöljyjen sekaan, eikä myöskään vesipumpun alapuolella lohkon kyljessä olevasta juorureijästä ulos, niin silloin vesipumpun pitäis olla kunnossa, toistaiseksikupo kirjoitti:Mitenkäs tuon vesipumpun toimivuuden saa parhaiten selville? Alkaako se vuotaa vai nostaako lämpöjä?
ruosteongelmat löytyvät vetoakselin läpivienneistä ja alatukivarsien kiinnityspisteiden ympäriltä, tunkinkohtien ympäriltä, takapyörän koteloista oikestaan mistä tahansa unohtamatta iskarin yläpään kiinnityksen aluetta. ja oven alareunojen kunto kertoo sekä helmasauman kunto kertoo myös jotain.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Tuplis-threadin aika
Löytyykö keneltäkään nurkista tupliksen korjaamokäsikirjan moottori-osiota? Itsellä on muuten koko sarja kasassa, mutta tuo puuttuisi. Pdf-tiedostokin kävisi vallan mainiosti.
Ei viittis näin keltanokkana alkaa tupliksen konetta purkaan ja kasaan ihan muistin varassa, mikäli sitä joskus saisi tuon koneen pois keulilta.
Ei viittis näin keltanokkana alkaa tupliksen konetta purkaan ja kasaan ihan muistin varassa, mikäli sitä joskus saisi tuon koneen pois keulilta.
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
Re: Tuplis-threadin aika
semmoinen kysymys, että miten olette saanut öljynpaineanturin öljytiiviksi.
Siis kyseessä H-moottori vm82 ja vanha ei toiminut-heitin uuden paikalle ja omasta mielestä kiristin ihan ok(siellähän on kartiokierre), mutta nyt kattelin, että tippuu aika kovasti öljyä sieltä kierteen ja filtterin jalan välistä. Uskaaltako kiristää vielä, vai pitäiskö laitta jotain tiivistysainetta??? Kosketus kuitenkin pitäis säilyä, muuten ei palaa varoitusvalo taas...
Siis kyseessä H-moottori vm82 ja vanha ei toiminut-heitin uuden paikalle ja omasta mielestä kiristin ihan ok(siellähän on kartiokierre), mutta nyt kattelin, että tippuu aika kovasti öljyä sieltä kierteen ja filtterin jalan välistä. Uskaaltako kiristää vielä, vai pitäiskö laitta jotain tiivistysainetta??? Kosketus kuitenkin pitäis säilyä, muuten ei palaa varoitusvalo taas...
Re: Tuplis-threadin aika
minä olen käyttänyt kierteisiin sellaista valkoista ohutta tiivistenauhaa. kai sillä joku oma nimikin on. Sitä saa tietääkseni LVI liikkeistä, tai ehkä ihan autotarvikeliikkeistäkin sellaisena "teippirullana".mart96 kirjoitti:semmoinen kysymys, että miten olette saanut öljynpaineanturin öljytiiviksi.
Siis kyseessä H-moottori vm82 ja vanha ei toiminut-heitin uuden paikalle ja omasta mielestä kiristin ihan ok(siellähän on kartiokierre), mutta nyt kattelin, että tippuu aika kovasti öljyä sieltä kierteen ja filtterin jalan välistä. Uskaaltako kiristää vielä, vai pitäiskö laitta jotain tiivistysainetta??? Kosketus kuitenkin pitäis säilyä, muuten ei palaa varoitusvalo taas...
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Tuplis-threadin aika
Öljynpaineanturin kierreliitoksen tiivistämisestä:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=4777
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=4777
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Tuplis-threadin aika
Löytyiskö forumilta innostusta 99:in orkkismallisen takaspoikan kopioille? Tai siis onko kenelläkään suhteita lasikuidutusta harrastaneisiin, tai haluaisiko joku alkaa tekemään sellaisia? Orkkisspoikka 99 sedaniin olisi tiedossa, mutta tekijä puuttuu. Noita varmaan kannattaisi valmistaa muutamia kappaleita, kun kait muotin tekokaan ei ihan ilmaista ole?
Tuollainen orkkisspoileri on kyllä senverta fiksun näköinen 99:in ankanpyrstöllä, että itse ainakn moisen haluaisin omaan tuplikseeni
Tuollainen orkkisspoileri on kyllä senverta fiksun näköinen 99:in ankanpyrstöllä, että itse ainakn moisen haluaisin omaan tuplikseeni
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Tuplis-threadin aika
alkoi omatunto kolkuttamaan kun juuri kävin ostamassa tällaisen ja annoin sen eteenpäin oravannahkana, no, minun mielestä tuo takaspoileri oli aika ruman näköinen vaikka originaali taisi olla kun luki oikeassa reunassa isolla SAAB. edes luukku ei pysynyt omin voimin auki yläasennossa tuon takia.ng900aero kirjoitti:Löytyiskö forumilta innostusta 99:in orkkismallisen takaspoikan kopioille? Tai siis onko kenelläkään suhteita lasikuidutusta harrastaneisiin, tai haluaisiko joku alkaa tekemään sellaisia? Orkkisspoikka 99 sedaniin olisi tiedossa, mutta tekijä puuttuu. Noita varmaan kannattaisi valmistaa muutamia kappaleita, kun kait muotin tekokaan ei ihan ilmaista ole?
Tuollainen orkkisspoileri on kyllä senverta fiksun näköinen 99:in ankanpyrstöllä, että itse ainakn moisen haluaisin omaan tuplikseeni
http://tinyurl.com/5casgd
odotan muuten kommentteja kuvan auton vanteisiin, en kerro enempää vihjeitä mutta paljastan jos kukaan ei hoksaa viikon sisällä
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Tuplis-threadin aika
heh heee -itse olen jo pitkään miettinyt spoilerin väsäämisestä 99-n takakontille.
En vaan ole ehtinyt. Ajatus olis tehtä kyllä pikkuisen isompi ja vähän toisenlainen, kuin se orkkis.. en vaan tässä kerkiää mitenkään, kun tuli hommattua vielä yksi satku talon eteen
..muuten sen öljyanturin sain tiiviksi juuri sillä ohuella valkoisella putkiteipillä...
Kiitos kaikille neuvoista
Kun saan spoilerin tehtyä, niin ilmoitan. Vai pitäiskö tehdä heti pari kappaletta ?
En vaan ole ehtinyt. Ajatus olis tehtä kyllä pikkuisen isompi ja vähän toisenlainen, kuin se orkkis.. en vaan tässä kerkiää mitenkään, kun tuli hommattua vielä yksi satku talon eteen
..muuten sen öljyanturin sain tiiviksi juuri sillä ohuella valkoisella putkiteipillä...
Kiitos kaikille neuvoista
Kun saan spoilerin tehtyä, niin ilmoitan. Vai pitäiskö tehdä heti pari kappaletta ?
Re: Tuplis-threadin aika
Niin on ja leveyttäkin 6 tuumaa.Breadfan kirjoitti: Niis on yks puola liikaa...
Onko muuten kenelläkään tullut kohtalaisen uudesta nesteiskarista nesteet pihalle vuoden (n. 10tkm) käytön jälkeen?
Itse vaihdoin vuosi sitten kohtalaisen ylpeänä tehdasuudet saabin alkuperäiset iskarit tuohon käyttikseen, ja nyt katsastusmies pääsi juurikin niistä huomauttamaan minulle: Toinen ihan märkä, nesteet pihalla ja vaimennus olematon. Miten tuo on mahdollista?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Tuplis-threadin aika
Noniin, nyt on oma -77 150tkm ajettu (läpilaho) 99 purettu kaikesta käyttökelpoisesta ja sellaisesta tavarasta mitä voi rahaksi muuttaa. Sisälle koriin lastasin vielä takakontin täyteen vanhoja vesijohtoputkeja, kattiloita ja pannuja, Volvon B20-lohkon, kuorma-auton lehtijouset, vanteita, saunankiukaan yms.. metalliromua. Alkuviikosta tulee sitten romunkerääjä hakemaan ja "eskola" lähtee Steenalle jatkojalostukseen.
Re: Tuplis-threadin aika
Missä ovat ruisku 99:t? Liikenteessä saatan joskus Tupliksen nähdä, mutta usein perässä lukee GL. Sama kun myynti-ilmoituksia olen katsellut. Siispä, valehtelevatko silmäni, vai miksi hemmetissä en näe 99 GLi herkkuja?
1983 SAAB 900 GL 3-door