Satkuun hälytin
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Satkuun hälytin
pakkilukko on nopeempi "hajottaa"
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Satkuun hälytin
Onpa siinä kilvet silloinkin, kun sillä ajelee tuolla maanteitä pitkin...tomaatti kirjoitti:Ehdottomasti hälytin tuollaiseen autoon jossa on kilvet esillä kuvissa.Ja paikkakunta sigussa.
Täälläkin voorumilla pyörii monenmoista tallaajaa..
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Satkuun hälytin
Onko kukaan saanut käsiinsä hälyttimen kytkis ohjeita og-satkuun?
Tiedän että kuskinoven ovimoottori pitää laittaa, mutta jos jotain apuja sais vilkkujen ohjaukseen ja muuhun.
Ilmeisesti tähän käy purkaamolta haettu ovimoottori, onko kaikissa ovissa samanlaiset moottorit?
Nopeuttaa asennusta 500% kun ei tarvi johtoja hakea.
Tiedän että kuskinoven ovimoottori pitää laittaa, mutta jos jotain apuja sais vilkkujen ohjaukseen ja muuhun.
Ilmeisesti tähän käy purkaamolta haettu ovimoottori, onko kaikissa ovissa samanlaiset moottorit?
Nopeuttaa asennusta 500% kun ei tarvi johtoja hakea.
Saab 900i 2.0 16V -91 (vanha miekkataksi)
Re: Satkuun hälytin
Hälyttimen kytkeminen riippuu sen valmistajasta ja mallista. Itse sain Cobran ja Defan hälyttimiin asennusohjeet maahantuojalta.
Kytkentäkaavio sinänsä ei ole mikään salaisuus, sen pystyy kuka tahansa vähänkin autosähköistä tietävä itsekin päättelemään, mutta johtojen väreistä, liitoskohdista ja reiteistä ei kannata julkisesti huudella. Siinä vaiheessa, kun varas pääsee hälyn johtoihin käsiksi, peli on menetetty. Hälyttimen tarkka mallikin kannattaa pitää omana tietonaan.
Kytkentäkaavio sinänsä ei ole mikään salaisuus, sen pystyy kuka tahansa vähänkin autosähköistä tietävä itsekin päättelemään, mutta johtojen väreistä, liitoskohdista ja reiteistä ei kannata julkisesti huudella. Siinä vaiheessa, kun varas pääsee hälyn johtoihin käsiksi, peli on menetetty. Hälyttimen tarkka mallikin kannattaa pitää omana tietonaan.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Re: Satkuun hälytin
Juu eihän tänne kannata ajoneston kytkentöjään esitellä ja hyvä on että joka autossa se on vähän erilailla tehty.
Tarkoitinkin lähinnä apua koskien vilkkujen ohjausta ja keskuslukon toimintaa.
Joka hälytin kytketään kuitenkin vilkkuihin ja keskuslukkoon samalla tavalla oli se sitten cobra tai defa tai joku muu.
Tarkoitinkin lähinnä apua koskien vilkkujen ohjausta ja keskuslukon toimintaa.
Joka hälytin kytketään kuitenkin vilkkuihin ja keskuslukkoon samalla tavalla oli se sitten cobra tai defa tai joku muu.
Saab 900i 2.0 16V -91 (vanha miekkataksi)
Re: Satkuun hälytin
Muistaakseni Alfamerin oppaasta löytyy kytkentä kaavioista johdin värit ohjauksia varten.
Itse asensin satkuun aikoinaan hälyn ohjaamaan pelkästään uutta ovimoottoria kuskin ovessa, jolloin muut ovet tulivat mukana oman keskuslukon ohjaamana.
En muista tarkkaan, mutta saatoin vaihtaa alkuperäisen moottorin 5-johtoiseen, josta liitin keskuslukituksen ohjaukset vanhojen tilalle ja varsinaisen moottorin ohjauksen hälyltä. Vaatii tosin pari lisäjohtoa oveen.
Näin ei tarvitse mennä keskuslukituksen karvoihin ja pelätä boksin rikkoutumista. Tämä tapa toimii siis vain, jos hälyssä on keskuslukituksen ohjausreleet.
Oma häly tuli asenneltua aikoinaan koetaulun taakse ja koetaulu oli irti, joten varkaiden olisi pitänyt purkaa koetaulu, jotta pääsisi käsiksi hälyn yksikköön.
Itse asensin satkuun aikoinaan hälyn ohjaamaan pelkästään uutta ovimoottoria kuskin ovessa, jolloin muut ovet tulivat mukana oman keskuslukon ohjaamana.
En muista tarkkaan, mutta saatoin vaihtaa alkuperäisen moottorin 5-johtoiseen, josta liitin keskuslukituksen ohjaukset vanhojen tilalle ja varsinaisen moottorin ohjauksen hälyltä. Vaatii tosin pari lisäjohtoa oveen.
Näin ei tarvitse mennä keskuslukituksen karvoihin ja pelätä boksin rikkoutumista. Tämä tapa toimii siis vain, jos hälyssä on keskuslukituksen ohjausreleet.
Oma häly tuli asenneltua aikoinaan koetaulun taakse ja koetaulu oli irti, joten varkaiden olisi pitänyt purkaa koetaulu, jotta pääsisi käsiksi hälyn yksikköön.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Satkuun hälytin
Vilkkujen johdoille löytyy sopiva kytkentäkohta yleensä jostain vilkkuviiksen tai hätävilkkukatkaisijan tienoilta. Käynnistyksenesto yleensä katkaisee virtalukolta startin solenoidille menevän johdon. Tällöin auton saa tosin käyntiin työntämällä.
Melkeinpä parempi vaihtoehto on katkaista bensampumpulle menevä johto.
Defan hälyttimen voi kytkeä ihan suoraan moottoreita ohjaavaan johtoon ilman keskuslukon relettä. Ohje taisi mainita, että boksi jaksaa ohjata kuutta moottoria suoraan. Eli etuoviinkin vain kaksijohtoiset moottorit. Käytännössä kaikki moottorit kytketään rinnankytkentään. Itse tosin laitoin Defan ohjaamaan jo olemassaolevaa relettä, jossa oli liittimet sekä + että - ohjaukselle.
Keskustelua samasta aiheesta.
Melkeinpä parempi vaihtoehto on katkaista bensampumpulle menevä johto.
Defan hälyttimen voi kytkeä ihan suoraan moottoreita ohjaavaan johtoon ilman keskuslukon relettä. Ohje taisi mainita, että boksi jaksaa ohjata kuutta moottoria suoraan. Eli etuoviinkin vain kaksijohtoiset moottorit. Käytännössä kaikki moottorit kytketään rinnankytkentään. Itse tosin laitoin Defan ohjaamaan jo olemassaolevaa relettä, jossa oli liittimet sekä + että - ohjaukselle.
Keskustelua samasta aiheesta.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Re: Satkuun hälytin
taisipaan joskus olla miu entisessä nipponissa piilossa kuskin jalkatilassa kytkin joka ilmeisesti on katkaissut puolan virransaannin. Itsekkään en ko. kytkintä huomannut ennenkuin kierroslukumittaria virittelin kiinni. Tuon kytkimen johdotukset ei ollu enää kytkettynä konehuoneessa mutta ilokseni säästyin ko. mittarin johtojen pujottelemiselta konehuoneeseen.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen