vetokoukku 0g-900

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

vetokoukku 0g-900

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Mites noi vetokoukut taas menikään?Oliko sedanin ja combin koukuissa eroja?Entäpä viistokeulan ja pystykeulan?
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: vetokoukku 0g-900

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Jaa,näyttäs olevan ainakin viistokeulassa ja pystärissä erit.Muistelinkin että mulla oli yksi pystäri johon oli vaihdettu viistokeulan romppeet.Taisi olla kolo leikattuna puskurin alahelmaan.
Mutta onko sedanissa ja combissa samat koukut?Äkkiseltään itse ajateltuna taitaa olla?
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Re: vetokoukku 0g-900

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Combin ja sedanin eroja ei ole.
Pystärin koukku tulee hieman ulommas jos sen laittaa viistokeulaan.
Viistokeulan koukku pystärissä asetelmasta ei ole kokemuksia, mutta vois kuvitella että tulis vähä liian lähelle puskuria.
Saabiton saabisti
#1470
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: vetokoukku 0g-900

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Selvä,kiitos.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: vetokoukku 0g-900

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Kun taannoin pari kesää sitten asentelin isäukon autoon koukkua, niin siihen oli Kovililla tarjolla vain yksi malli. Pikkuisen pitemmällä koukku on omaani verrattuna, mutta ei häiritsevästi.
# 419 Vesa Pohjalainen
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8262
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: vetokoukku 0g-900

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Tässä pari kuvaa fiksatusta alkuperäisestä koukusta. Puskuriin piti tehdä pieni kolo jonka kautta vedin johdot. Toisesta kuvasta näkyy mitä alapuolella on ja mun mielestä kaikkein tärkein eli tankin suojapelti.

http://kuvablogi.com/nayta/iso/img749905.jpg

http://kuvablogi.com/nayta/iso/img749906.jpg

P.S. Tuon merkin teksti on jo haalistunut :cry: Niin ja kannattaa käyttää kuumasinkittyjä pultteja, ne saa kuulemma auki silloin ku tarvii aukaista 8)
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: vetokoukku 0g-900

Viesti Kirjoittaja lucaf »

vetokoukun asennusta ollaan suunnitelemassa ysiysiin ja vain pistoke puuttuu. kannattaako hankkia varaosaliikkeestä vaiko lähimmästä purkuautosta? muita vinkkejä pistokkeen kytkemiseen?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
tuhojuho
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 20:41

Re: vetokoukku 0g-900

Viesti Kirjoittaja tuhojuho »

lucaf kirjoitti:vetokoukun asennusta ollaan suunnitelemassa ysiysiin ja vain pistoke puuttuu. kannattaako hankkia varaosaliikkeestä vaiko lähimmästä purkuautosta? muita vinkkejä pistokkeen kytkemiseen?
Eipä tada uusikaan montaa euroa maksavan, joten ei varmaan kannata vanhan hapettuneen kanssa tappelemaan.
Entinen jäsen#2331
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Re: vetokoukku 0g-900

Viesti Kirjoittaja toms »

Saako OG900;een enään irroitettavaa koukkua mistään ja nimenomaan viistokeulamalliin ????
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Vastaa Viestiin