Hiljakseen ajoin hiekkatietä (huonokuntoista) niin yhtäkkiä sitten kolahtikin. Oli hiekan alla jotenkin piilossa kivi, joka sitten osui pohjaan useampaan kohtaan ja lähti "mukaan". Osui ekana öljypohjan panssariin ja sitten toiseen 2:sta pakoputkesta johon tulikin pieni lommo. Putket siis liittyvät yhdeksi lähes välittömästi lommon jälkeen. Tämän johdosta putki hieman siirtyi niin, että liitos katalysaattoriin löystyi. Tämän seurauksena tulee pientä vuotoa ja ääni on aika amismainen. Kivi osui vielä "tuplapohjan" täyttöaukkoon (tectyl?) katalysaattorin vieressä.
Kysymys kuuluukin, että haittaako tuollainen pienehkö lommo pakoputkessa mitään? Eikai se mitään virtausta niin paljoa vaikeuta, että olisi haittaa. Tuon tectyl täyttöaukon vois paikata jollain massalla, koska se otti hieman osumaa. Mitään vinkkejä tohon katalysaattorin liitoskorjaukseen? Paikkauspastaa ja jotain varmaan..
Murikka kolahti pohjaan.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24615
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Murikka kolahti pohjaan.
jos vapari ni katin 3 pulttista laippaa saa biltemasta . ihan saab mainittu...siihen samalla uus tiiviste ja pultit ni aavot.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Murikka kolahti pohjaan.
oliko kunnon pohjapanssari?, hyvä kun ei öljypohja vioittunut. ei se pikkulommo putkessa oleellista virtauksiin vaikuta.
Jos etuputki on alkuperäinen, niin se liitos kattiin voi olla jo aika kypsä, eli kun sitä on ruhjaistu, niin ruosteet irtoaa ja löystyy ja voi revetäkin. Minulla kävi samanmoinen jossain taloliittymän korokkeella. Liitos pysyi sen jälkeen likimain uskon voimalla kasassa, koska oli ihan puhkiruostunut se kartio. Kandee tutkailla se liitos ja mieluusti sellaisessa tilanteessa , jotta on valmius hakea kaupasta uutta osaa samantien, koska saattaa ns. jäädä käteen. Uusi rengastiiviste pultteineen ja lukkomuttereineen ( M8) etupäähän, tiivistyspastaa. Jos joutuu uusimaan etuputken niin uusi tiiviste sillekin ja lukkomutterit ( M10) ja lambdan irroitusvälineet.
Jos etuputki on alkuperäinen, niin se liitos kattiin voi olla jo aika kypsä, eli kun sitä on ruhjaistu, niin ruosteet irtoaa ja löystyy ja voi revetäkin. Minulla kävi samanmoinen jossain taloliittymän korokkeella. Liitos pysyi sen jälkeen likimain uskon voimalla kasassa, koska oli ihan puhkiruostunut se kartio. Kandee tutkailla se liitos ja mieluusti sellaisessa tilanteessa , jotta on valmius hakea kaupasta uutta osaa samantien, koska saattaa ns. jäädä käteen. Uusi rengastiiviste pultteineen ja lukkomuttereineen ( M8) etupäähän, tiivistyspastaa. Jos joutuu uusimaan etuputken niin uusi tiiviste sillekin ja lukkomutterit ( M10) ja lambdan irroitusvälineet.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Murikka kolahti pohjaan.
...ja jos katti meni rikki, niin minulta saa edullisesti uuden alkuperäisen (16v 2,0)
Re: Murikka kolahti pohjaan.
Joo ihan kunnon öljypohjan panssari tuossa on ollut ostosta lähtien. Tulipahan prkl sillekkin käyttöästara kirjoitti:oliko kunnon pohjapanssari?, hyvä kun ei öljypohja vioittunut. ei se pikkulommo putkessa oleellista virtauksiin vaikuta.
Jos etuputki on alkuperäinen, niin se liitos kattiin voi olla jo aika kypsä, eli kun sitä on ruhjaistu, niin ruosteet irtoaa ja löystyy ja voi revetäkin. Minulla kävi samanmoinen jossain taloliittymän korokkeella. Liitos pysyi sen jälkeen likimain uskon voimalla kasassa, koska oli ihan puhkiruostunut se kartio. Kandee tutkailla se liitos ja mieluusti sellaisessa tilanteessa , jotta on valmius hakea kaupasta uutta osaa samantien, koska saattaa ns. jäädä käteen. Uusi rengastiiviste pultteineen ja lukkomuttereineen ( M8) etupäähän, tiivistyspastaa. Jos joutuu uusimaan etuputken niin uusi tiiviste sillekin ja lukkomutterit ( M10) ja lambdan irroitusvälineet.


Re: Murikka kolahti pohjaan.
kerrottakoon ny kaikki salat
siis pohjakosketuksen jälkeen se kartio oli ihan valmis ja jäi ns. kännyyn ja kaupat kii, mutta nosturipaikka ja kaasut oli. No pukille vaan tylysti ja liitos auki ja kattikin pois ( jotta sopi hakkaamaan aksiaalisesti) ja mätä kartio- osa laikalla pois eli putki lyheni n. 2 cm. Sitten pillillä kuumaksi ja paukuttelin siihen uuden kartion isolla vanhalla luotikuulalla ( jossa siis suht sopiva kartio). Arvatkaa ketuttiko, kun hokasin, jotta laippa unehtu siinä hässäkässä. uus kuuma vaan ja pihdeillä kartio ruttuun, laippa kaulalle ja uutta levitystä. ihme kun onnistu, mutta vanha sepän sälli tosin kyseessä
Siellä se toimii vieläkin jotain 4 vuoden päästä, mutta ny on "aikeissa" uusia koko rööri ennen syssyn leimoja. Perheellisen on yritettävä 



900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Murikka kolahti pohjaan.
Ilmeisesti menny sit siul vähä pahemmi paskaks se putki :S Miul loppu pörinät ku pistin vaa korjauspastaa siihe liitoksee ja muutenki pientä säätöö... Ainut vaa et se peltisuojus siel pohjas väänty vähä putkee vasten ni rämisee (resonoi) joskus "inhottavasti" tietyillä kierroksilla.. Sitä on hankala vääntääkkään mihinkään, puhumattakaan liimaamisesta/kiinnittämisestä. Pitäis vissii koko putki irrottaa... Mutta ei tuo nyt niin paha juttu oo.stara kirjoitti:kerrottakoon ny kaikki salatsiis pohjakosketuksen jälkeen se kartio oli ihan valmis ja jäi ns. kännyyn ja kaupat kii, mutta nosturipaikka ja kaasut oli. No pukille vaan tylysti ja liitos auki ja kattikin pois ( jotta sopi hakkaamaan aksiaalisesti) ja mätä kartio- osa laikalla pois eli putki lyheni n. 2 cm. Sitten pillillä kuumaksi ja paukuttelin siihen uuden kartion isolla vanhalla luotikuulalla ( jossa siis suht sopiva kartio). Arvatkaa ketuttiko, kun hokasin, jotta laippa unehtu siinä hässäkässä. uus kuuma vaan ja pihdeillä kartio ruttuun, laippa kaulalle ja uutta levitystä. ihme kun onnistu, mutta vanha sepän sälli tosin kyseessä
Siellä se toimii vieläkin jotain 4 vuoden päästä, mutta ny on "aikeissa" uusia koko rööri ennen syssyn leimoja. Perheellisen on yritettävä