Vetonivelen suojakumi.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Dizzy
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Kesä 23, 2008 12:22
Viesti:

Vetonivelen suojakumi.

Viesti Kirjoittaja Dizzy »

Hautijjaa terse!
Olisko räjäytyskuvaa ulomman vetonivelen (86.vm 900) tiimoilta?
Pitäis vaihtaa suojakumi, ja onko vaikee homma? Vai vienkö korjaamoon... :?
Suapi eestä, Suapi takkaa. Aina Suapi!
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2993
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Vetonivelen suojakumi.

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Itelläni olis myös tuo homma edessä, molemmat kumit on aika haperoita ja toinen vuotaakin jo hieman. Motonetissä kun olin niin näin että siellä oli jotain yleismallin suojakumia jossa luki että "ei purkamista", mitäköhän se siis meinaisi? Taidan kuitenkin kallistua ihan saabiin tarkoitettuun malliin
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Dizzy
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Kesä 23, 2008 12:22
Viesti:

Re: Vetonivelen suojakumi.

Viesti Kirjoittaja Dizzy »

carimat kirjoitti:En oikein osaa tota EPCn kuvaa kopsaa tänne, mutta kokeillaan jos tää toimii :roll:
Elikkäs tossa linkissä pitäis näkyy osaluettelo räjäytyskuvineen:

http://kotisivu.dnainternet.net/thaapan/vetari.JPG

Itse ainakin vaihdoin nuo kumit irrottamalla vetarin sisäpäästä tuon ristikkonivelen, joka vain lukkosokalla paikallaan akselissa. Sitä kautta vaihtoi kätevästi kummatkin kumit.Vaatii tietty vetarin irroituksen...mielestäni ei paha homma, kunhan saa tuon ohjaustangon nivelen vaan auki...pallonivelet tietty kokonaisina pois, eli kaksi runkopulttia auki ja jousi tietty nippuun takaisin laitossa. Onhan siinä hommaa tolla tavalla, mutta toisinkaan tehnyt.
EDIT: Onhan siinä tietty pakko irrottaa jarrusatula vielä paketista pois, jollei letkua irrota ja haluu ilmata ... eli pari pulttia lisää :oops:
Kiitos ja kumarrus!
Räjäytyskuva wörkki hyvin.
Motonet... suojakumi ilman purkamista???? Pitääpä zekata 8O
Suapi eestä, Suapi takkaa. Aina Suapi!
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vetonivelen suojakumi.

Viesti Kirjoittaja jus »

Dizzy kirjoitti:Motonet... suojakumi ilman purkamista?
Käytännössä pitää joka tapauksessa ottaa vetoakseli irti autosta kuten edellä kuvattiin. Ainoa mistä vältytään on vetonivelen tai tripodin irrottaminen akselista, uusi yleismallin kumi pujotetaan nivelen tai tripodin yli asennuskartion avulla venyttämällä. Kartio pitää ostaa erikseen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin