og900 ensikertaa lomamatkalla
og900 ensikertaa lomamatkalla
Ajeltiin tänään pohjoista kohti ysisatkulla noin 500km.
En kaupunkiajossa ole moittinut autosta mitään, mutta nyt
pidemmän matkan ajettuani on kyllä kaasujalka kipeä.
Saabin polkimet on ihan liikaa "oikealla" ja pohkeen reuna nojaa kokoajan
keskikonsolin reunaan. Onko muilla samaa ongelmaa vai onko mulla vaan epämuodostuneet jalat?
Bensaa meni aika tarkalleen 10l/100km, tosin oliauto kattoon asti lastattu tavaraa täyteen ja 3m pitkä peräkärry perässä jossa 40cm korkeat laidat. Kärry oli tyhjä.
En kaupunkiajossa ole moittinut autosta mitään, mutta nyt
pidemmän matkan ajettuani on kyllä kaasujalka kipeä.
Saabin polkimet on ihan liikaa "oikealla" ja pohkeen reuna nojaa kokoajan
keskikonsolin reunaan. Onko muilla samaa ongelmaa vai onko mulla vaan epämuodostuneet jalat?
Bensaa meni aika tarkalleen 10l/100km, tosin oliauto kattoon asti lastattu tavaraa täyteen ja 3m pitkä peräkärry perässä jossa 40cm korkeat laidat. Kärry oli tyhjä.
Saab 900i 2.0 16V -91 (vanha miekkataksi)
Re: og900 ensikertaa lomamatkalla
Pari kuukautta sitten käytiin tuttavalle hakemassa samanlainen,joskin vuotta vanhempi auto.Ei näytä kärrin kuorma kovinkaan paljon vaikuttava kulutukseen näissä tapauksissa.Samaa luokkaa kulutus on ollut hänelläkin,lastina 3 kuutiota halkoja vietäväksi maalikylään lastensa talouksiin.Matka useampaan kertaan samalla kulutuksella.
Viimeksi muokannut neville, La Heinä 19, 2008 21:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: og900 ensikertaa lomamatkalla
Kyllä og:lla kelpaa matkaa tehdä. Itse olen reissannut og:llä v.-00 n.2500km Ruotsissa ja Norjassa ja paria vuotta myöhemmin 3500km:n reissu NordKapp:iin ilman minkäänlaisia ongelmia jäsenissä. Sikäli huomionarvoista on, että v.-00 reissu ajettiin isän kanssa isän -85 Aerolla ja matkassa oli kolme ihmistä ja tavaraa minkä takaluukkuun mahtui ja parhaimmillaan kulutus oli luokkaa 7l/100km. Muutama vuosi sitten lähdettiin samalla Aerolla yht'äkkiä käymään Kuopiossa ja ajoa tuli edestakaisin n. 900km samana päivänä.
Tänä kesäna ajoin tyttären kanssa 2600km reissun 9-5:llä jossa kulutus oli pikkuisen reilu 8l/100km, mikä on ihan asiallinen lukema 2.3 automaatille, myöskin takaluukku tavaraa täynnä. Aika vaikea kuvitella parempia matka-autoja ja kaikki reissut ovat onnistueet ilman minkäänlaisia teknisiä ongelmia.
Tänä kesäna ajoin tyttären kanssa 2600km reissun 9-5:llä jossa kulutus oli pikkuisen reilu 8l/100km, mikä on ihan asiallinen lukema 2.3 automaatille, myöskin takaluukku tavaraa täynnä. Aika vaikea kuvitella parempia matka-autoja ja kaikki reissut ovat onnistueet ilman minkäänlaisia teknisiä ongelmia.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Re: og900 ensikertaa lomamatkalla
Paha sanoa epämuodostumiin mitään, mutta og900 on minulle ensimmäinen auto 240 Volvon jälkeen jossa jalat, persaus tai selkä ala kivistää pitemmänkään ajon jälkeen...
Re: og900 ensikertaa lomamatkalla
pitkäjalkaisella ongelma korostuu kun istuu taaempana, cruise auttaa. vaikka mulla se onkin, niin lomareissulla ajellessa aattelin, jotta taidan panna sen kaukalon reunan kuumailmapuhaltimella uuteen kuosiin.
jakkaran kuoleentuminen vaikuttaa paljon persauksen ja selän puutumiseen, lisää jousia reilusti niin johan kuopat poistuu.auttoi mulla kummasti.
jakkaran kuoleentuminen vaikuttaa paljon persauksen ja selän puutumiseen, lisää jousia reilusti niin johan kuopat poistuu.auttoi mulla kummasti.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: og900 ensikertaa lomamatkalla
Ongelma poistuu ku poistaa sen keskikonsolin, sen jälkeen on melko mukavasti tilaa, tosin pikkutavaroille ei, mut ajomukaavuus toisessa tasossa... Omassa harraste satkussa sitä ei ole koskaan ollutkaan... Aikoinaan tupliksessa ensimmäinen homma oli ottaa konsoli pois kyseisestä syystä...
900 GL 3D -83
Re: og900 ensikertaa lomamatkalla
Mulla on ollut tuon OG900:en kanssa pitkällä matkalla ainoastaan harmina se, että keskikonsolin reuna painaa jalkaan. Ja jos pidemmän siivun on ajanut niin kaasujalkaa on pikkaisen puutunut mutta huomasin, että lompakko ei voi olla perstaskussa ajaessa
Muutenhan tuolla on hyvä taittaa matkaa. Jos tosiaan penkki on vähäänkään kunnossa. 99:ssä korkkasi kuskinpenkki niin sillä oli tuskaa ajaa mummolaan korjaamaan 35km matka. Korjauksen jälkeen on ollut mukava ajaa ja kerran jopa ajoin Rollosta yhdellä istumalla Pietarsaareen (yksin olin liikkeellä).
Muutenhan tuolla on hyvä taittaa matkaa. Jos tosiaan penkki on vähäänkään kunnossa. 99:ssä korkkasi kuskinpenkki niin sillä oli tuskaa ajaa mummolaan korjaamaan 35km matka. Korjauksen jälkeen on ollut mukava ajaa ja kerran jopa ajoin Rollosta yhdellä istumalla Pietarsaareen (yksin olin liikkeellä).
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ma Heinä 17, 2006 23:14
- Paikkakunta: Oulu & Raahe
Re: og900 ensikertaa lomamatkalla
Itse olen myös tykästynyt tänä parin vuoden aikana, mitä oon ysisatasella ajanut, ysisatasen tarjoamaan ajoasentoon, eikä keskikonsoli paina yhtään pohjetta. Oikeastaan millä tahansa autolla on parempi ajoasento, kuin "vinosti ajettavalla" 96:lla, jonka istuin on antanut periksi Välillä tulee ajeltua pieniä matkoja isän 240 Volvolla, jossa kova keskikonsolin nurkka painaa todella kipeästi polven alaosaan.smerch kirjoitti:Paha sanoa epämuodostumiin mitään, mutta og900 on minulle ensimmäinen auto 240 Volvon jälkeen jossa jalat, persaus tai selkä ala kivistää pitemmänkään ajon jälkeen...
900i vm. -88
Re: og900 ensikertaa lomamatkalla
Mulla ottaa jalka keskikonsoliin, mutta ei se ole koskaan häirinnyt. Lisäksi mulla on OG:ssa cruise, jolloin ongelma katoaa. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: og900 ensikertaa lomamatkalla
Heh kyllä minunkin kaasujalkani ottaa keskikonsoliin kiinni og900 mutta itse lähinnä lepuutan jalkaani konsolia vasten.
Nooh kun taas uudemmassa toisen merkkisessä autossani ei jalkaa saa mitenkään keskikonsolin kylkeen ja penkin istuinosa on liian lyhyt pitkäjalkaiselle eli joutuu ajamaan ikään kuin jalat ilmassa pelkästään perskannikoiden varassa. Se vasta on rasittavaa!!
Og saabissa on kaikenkaikkiaan hyvä ajo asento. Riittävästi reisitukea ja istuinkorkeus on riittävän korkealla.. Eikä ihan asfaltin pinnassa...
No kukin tykkää mistäkin.. makuasioita.
Nooh kun taas uudemmassa toisen merkkisessä autossani ei jalkaa saa mitenkään keskikonsolin kylkeen ja penkin istuinosa on liian lyhyt pitkäjalkaiselle eli joutuu ajamaan ikään kuin jalat ilmassa pelkästään perskannikoiden varassa. Se vasta on rasittavaa!!
Og saabissa on kaikenkaikkiaan hyvä ajo asento. Riittävästi reisitukea ja istuinkorkeus on riittävän korkealla.. Eikä ihan asfaltin pinnassa...
No kukin tykkää mistäkin.. makuasioita.
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Re: og900 ensikertaa lomamatkalla
Minun karvalakkimallista keskikonsoli puuttuu ja mitään ergonomiaongelmia ei ole ollut pidemillä matkoilla. Kaiken kaikkiaan hämmästyttää vain, kuinka levollinen ja rasittumaton olo on, kun nousee autosta muutaman tunnin ajomatkan jälkeen...
Saab 900 Coupe 1988, 8v Pierburg
Re: og900 ensikertaa lomamatkalla
Paremmalta tuntuu mun mielestä toi OG:n penkki istua pitkää matkaa kuin 9-3 Sport sedan. Ite kävin vuos sitten Ranskassa OG:llä ja syksyl olis tarkoituksena lähteä alppeja vallottamaan ja nähdä Italia. Pisin siivu viimeks oli 1466km päivässä (pitkä päivä). OG on mahtava matka-auto!
900 2.1i 16V -93
9-3 SC 1.8T -06
9-3 SC 1.8T -06
Re: og900 ensikertaa lomamatkalla
Muuten ajoasento on munkin mielestä hyvä, ei väsy selkä eikä takapuoli, mutta tuo keskikonsoli on ainut joka mua häiritsee.
Yritin penkin asentoa muuttaa, penkin sivussa on se vipu millä istuinta saa nostaa ylös, mutta mielestäni konsoli painoi enemmän kun penkki oli yläasennossa.
Ehkä se olis auttanut kun olis saanut penkin tarpeeksi taakse, mutta nyt oli romua niin matkassa ettei se mennyt ehkä ihan taka-asentoonsa.
Mutta on tuo 800e autoksi kyllä huippuhyvä kulkemaan. Ei kilise, ei kolise ja menee kuin juna suoraan. Satasta kulkee ihan pintakaasulla. Uskallan jopa väittää että tuo vanha ysisatku on parempi ajaa kuin appiukon 3 vuotta vanha mersu.
Yritin penkin asentoa muuttaa, penkin sivussa on se vipu millä istuinta saa nostaa ylös, mutta mielestäni konsoli painoi enemmän kun penkki oli yläasennossa.
Ehkä se olis auttanut kun olis saanut penkin tarpeeksi taakse, mutta nyt oli romua niin matkassa ettei se mennyt ehkä ihan taka-asentoonsa.
Mutta on tuo 800e autoksi kyllä huippuhyvä kulkemaan. Ei kilise, ei kolise ja menee kuin juna suoraan. Satasta kulkee ihan pintakaasulla. Uskallan jopa väittää että tuo vanha ysisatku on parempi ajaa kuin appiukon 3 vuotta vanha mersu.
Saab 900i 2.0 16V -91 (vanha miekkataksi)
Re: og900 ensikertaa lomamatkalla
Lomamatkalla 900gls.v.84 ainut ja pahin VIKA oli vetokyvyn huonous vitosella jyrkissä mäissä. Aikaa on kulunut jo reilu kymmenen vuotta eikä silloin ollut pensakaan yhtä kallista.
Saab 1974 L. 4d. 1.85L. Oranssi , rekistöröity uudelleen 28.4-09. Jäsen 3689. Renu Megane 1.9dci ja LT volsu asuntoauto.
Re: og900 ensikertaa lomamatkalla
Kyllä tommonen og-Saab on varmaan yks parhaista matka-autoista, itelläni ei mitään ongelmaa oo ollu pidemmiläkään matkoilla 99/og900 kanssa.
Tässä turbosatkussa on mielestäni paremmat penkit kuin perus ysiysissä
Tässä turbosatkussa on mielestäni paremmat penkit kuin perus ysiysissä
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11