konepellin vaijeri.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: konepellin vaijeri.

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

niin ja mitä sitä konepeltiä tarvii saabista kylillä aukoa.

se varma kotimainen. :wink:
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: konepellin vaijeri.

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Juuri näin. :mrgreen:
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: konepellin vaijeri.

Viesti Kirjoittaja meverkko »

Juu, eihän sitä tarvii onneksi joka päivä aukoa.

Mulla vaijeri odotti kolme viikkoa motivaatiota. Sitten loppui lasinpesuneste...
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: konepellin vaijeri.

Viesti Kirjoittaja stara »

tuppaa ne maskin muoviklipsut katkeilemaan helposti, ranetusviritin poraamalla peltiruuville sopivan reiän siihen jakopintaan ja ruuvi siihen, eipähän lähde lentoon.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: konepellin vaijeri.

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

stara kirjoitti:tuppaa ne maskin muoviklipsut katkeilemaan helposti, ranetusviritin poraamalla peltiruuville sopivan reiän siihen jakopintaan ja ruuvi siihen, eipähän lähde lentoon.
Käyse tietty noinkín.
Ihte olen noiden katkenneiden yläkiinnikeiden tilalle sikalla liimannut sopivat kulmaraudat ja niihin reiät.
Tollaset ranetukset olen tehnyt siis kromimaskeihin,tavallisia ehjiä maskeja mulla riittää joka vuosimalliin,eli jos tavallisesta maskista on kiinnikkeet mennyt niin niillä olen viskonut lokkeja,välillä jopa tiuroja. :mrgreen:

No ei sentään,luonnonystävänä olen pannut ne ihan siististi roskiin tottakai. :D
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: konepellin vaijeri.

Viesti Kirjoittaja stara »

tomaatti kirjoitti:
stara kirjoitti:tuppaa ne maskin muoviklipsut katkeilemaan helposti, ranetusviritin poraamalla peltiruuville sopivan reiän siihen jakopintaan ja ruuvi siihen, eipähän lähde lentoon.
Käyse tietty noinkín.
Ihte olen noiden katkenneiden yläkiinnikeiden tilalle sikalla liimannut sopivat kulmaraudat ja niihin reiät.
Tollaset ranetukset olen tehnyt siis kromimaskeihin,tavallisia ehjiä maskeja mulla riittää joka vuosimalliin,eli jos tavallisesta maskista on kiinnikkeet mennyt niin niillä olen viskonut lokkeja,välillä jopa tiuroja. :mrgreen:

No ei sentään, luonnonystävänä olen pannut ne ihan siististi roskiin tottakai. :D
aijai. eiku Aijaa :), nyt tuli väärin jummarrus, minä kun yleensä siellä alapäässä...
katkenneiden ylälemmarien tilalle pantiin poppareilla pellinpalat , sai heti tulille.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: konepellin vaijeri.

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Saako tuota vaijeria enää mistään muualta kuin marmoritiskiltä, motonet ilmoittaa ainakin "ei saatavana"
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: konepellin vaijeri.

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

noita vaijereita saa käytettynä täältä foorumilta ja purkaamoista.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
beeba
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Su Joulu 31, 2006 12:00

Re: konepellin vaijeri.

Viesti Kirjoittaja beeba »

Pystyykö sen vaijerin vaihtaan ja onko se millanen operaatio ko itsellä katkennu se vaijeri vivun kohdalta, pihdeillä pitää avata luukka :?
sämpylä
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: konepellin vaijeri.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

pystyy vaihtamaan ja mie tein ihan normi irto vaijerista ja kuoresta ex-satkuun uuden. toimi 100%
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: konepellin vaijeri.

Viesti Kirjoittaja stara »

pystyyköhän siihen vanhaan vaijerin kuoreen pujottamaan uuden sielun, jos onnistuu niin voisi säästää duunia ? siellä lukkopäässä pystynee sen vaijerin pään muotoilemaan tarpeen mukaan...
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: konepellin vaijeri.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

se on pianolankaa se vanha "vaijeri" normi vaijeri ei varmaan mene sinne.... olettaisin...en tiedä...mie vaihdoin kokonaan uuden.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: konepellin vaijeri.

Viesti Kirjoittaja stara »

tarkoitin nimenomaan vastaavanlaisen pianolangan pujottamista tilalle.......eri juttu sitten on sen kiinnittäminen päissä esim vanhaan kahvaan jne..
Tässä kohdin tuo virittäminen voi ottaa enempi aikaa kuin uuden laitto ja voi tosiaan epäonnistuakin.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: konepellin vaijeri.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mie tein iha normivaijerista ja lenkit päihin. toimii 100% .
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
unihiekka
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2009 23:11

Re: konepellin vaijeri.

Viesti Kirjoittaja unihiekka »

Hmm... mulla hajosi nyt just kanssa se vaijeri. Matkustamon puolella oleva vipu on veltto eikä näy vaijerin päätä sisällä eikä ulkona. Lisäksi kun on tehnyt tuota valoilmiötä, meni akku perhana tyhjäksi. Mutta voisko joku vääntää meikäläiselle rautalangasta, mistä se konepelti helpoimmin oikein rassataan auki ja miten? (Tai tuntea pk-seudulta jonkun, joka pientä korvausta vastaan kävisi sen rassaamassa...)
Vastaa Viestiin