se varma kotimainen.
konepellin vaijeri.
-
antti.hakamaa
- "Hölösuu"
- Viestit: 2094
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: konepellin vaijeri.
niin ja mitä sitä konepeltiä tarvii saabista kylillä aukoa.
se varma kotimainen.
se varma kotimainen.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: konepellin vaijeri.
Juuri näin. 
-
meverkko
- "Hölösuu"
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: konepellin vaijeri.
Juu, eihän sitä tarvii onneksi joka päivä aukoa.
Mulla vaijeri odotti kolme viikkoa motivaatiota. Sitten loppui lasinpesuneste...
Mulla vaijeri odotti kolme viikkoa motivaatiota. Sitten loppui lasinpesuneste...
Saab 9-3 SC 1,9TiD -09
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
Re: konepellin vaijeri.
tuppaa ne maskin muoviklipsut katkeilemaan helposti, ranetusviritin poraamalla peltiruuville sopivan reiän siihen jakopintaan ja ruuvi siihen, eipähän lähde lentoon.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: konepellin vaijeri.
Käyse tietty noinkín.stara kirjoitti:tuppaa ne maskin muoviklipsut katkeilemaan helposti, ranetusviritin poraamalla peltiruuville sopivan reiän siihen jakopintaan ja ruuvi siihen, eipähän lähde lentoon.
Ihte olen noiden katkenneiden yläkiinnikeiden tilalle sikalla liimannut sopivat kulmaraudat ja niihin reiät.
Tollaset ranetukset olen tehnyt siis kromimaskeihin,tavallisia ehjiä maskeja mulla riittää joka vuosimalliin,eli jos tavallisesta maskista on kiinnikkeet mennyt niin niillä olen viskonut lokkeja,välillä jopa tiuroja.
No ei sentään,luonnonystävänä olen pannut ne ihan siististi roskiin tottakai.
Re: konepellin vaijeri.
aijai. eiku Aijaatomaatti kirjoitti:Käyse tietty noinkín.stara kirjoitti:tuppaa ne maskin muoviklipsut katkeilemaan helposti, ranetusviritin poraamalla peltiruuville sopivan reiän siihen jakopintaan ja ruuvi siihen, eipähän lähde lentoon.
Ihte olen noiden katkenneiden yläkiinnikeiden tilalle sikalla liimannut sopivat kulmaraudat ja niihin reiät.
Tollaset ranetukset olen tehnyt siis kromimaskeihin,tavallisia ehjiä maskeja mulla riittää joka vuosimalliin,eli jos tavallisesta maskista on kiinnikkeet mennyt niin niillä olen viskonut lokkeja,välillä jopa tiuroja.![]()
No ei sentään, luonnonystävänä olen pannut ne ihan siististi roskiin tottakai.
katkenneiden ylälemmarien tilalle pantiin poppareilla pellinpalat , sai heti tulille.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: konepellin vaijeri.
Saako tuota vaijeria enää mistään muualta kuin marmoritiskiltä, motonet ilmoittaa ainakin "ei saatavana"
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
-
antti.hakamaa
- "Hölösuu"
- Viestit: 2094
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: konepellin vaijeri.
noita vaijereita saa käytettynä täältä foorumilta ja purkaamoista.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: konepellin vaijeri.
Pystyykö sen vaijerin vaihtaan ja onko se millanen operaatio ko itsellä katkennu se vaijeri vivun kohdalta, pihdeillä pitää avata luukka 
sämpylä
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24799
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: konepellin vaijeri.
pystyy vaihtamaan ja mie tein ihan normi irto vaijerista ja kuoresta ex-satkuun uuden. toimi 100%
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: konepellin vaijeri.
pystyyköhän siihen vanhaan vaijerin kuoreen pujottamaan uuden sielun, jos onnistuu niin voisi säästää duunia ? siellä lukkopäässä pystynee sen vaijerin pään muotoilemaan tarpeen mukaan...
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24799
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: konepellin vaijeri.
se on pianolankaa se vanha "vaijeri" normi vaijeri ei varmaan mene sinne.... olettaisin...en tiedä...mie vaihdoin kokonaan uuden.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: konepellin vaijeri.
tarkoitin nimenomaan vastaavanlaisen pianolangan pujottamista tilalle.......eri juttu sitten on sen kiinnittäminen päissä esim vanhaan kahvaan jne..
Tässä kohdin tuo virittäminen voi ottaa enempi aikaa kuin uuden laitto ja voi tosiaan epäonnistuakin.
Tässä kohdin tuo virittäminen voi ottaa enempi aikaa kuin uuden laitto ja voi tosiaan epäonnistuakin.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24799
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: konepellin vaijeri.
mie tein iha normivaijerista ja lenkit päihin. toimii 100% .
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: konepellin vaijeri.
Hmm... mulla hajosi nyt just kanssa se vaijeri. Matkustamon puolella oleva vipu on veltto eikä näy vaijerin päätä sisällä eikä ulkona. Lisäksi kun on tehnyt tuota valoilmiötä, meni akku perhana tyhjäksi. Mutta voisko joku vääntää meikäläiselle rautalangasta, mistä se konepelti helpoimmin oikein rassataan auki ja miten? (Tai tuntea pk-seudulta jonkun, joka pientä korvausta vastaan kävisi sen rassaamassa...)