suorituskyky
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: suorituskyky
olen kuullut että poliisi mallissa olisi 8-venttiilisissä joissain ollut kireämpi nokka-akseli ja peltipakosarja.
tuo peltipakosarjahan on aikas yleisesti ihan vakiona viimeisissä 8-vettiilisissä koneissa että se tuskin pelkästään mitään lisä tehoa ei tuo.
tuo peltipakosarjahan on aikas yleisesti ihan vakiona viimeisissä 8-vettiilisissä koneissa että se tuskin pelkästään mitään lisä tehoa ei tuo.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: suorituskyky
Paljon ois 900i -85 vuodelta tarkotus ottaa kiekkaa?
Itellä kokkeilin kierroslukumittari nousi kaikkien numeroitte ohi, jonnekki seiskan yli..
Siihen on poliisisatkusta vaihettu puola, suuttimet ja se ilmamäärämittari? Se mistä lähtee pensaletkut suuttimelle.
Aika pirteän olonen saapi, lopetti toimimasta yhteen väliin, käytettiin korjaamolla eikä alkanu korjaan, piti kuulemma laittaa liikaa osia. Laitoin suuttimet ei toiminu alkuun ku oli pelkät poliisi auton suuttimet, tulpat oli ihan noessa.. Sitte vaihettii se poksi niin alko toimii heti..
Itellä kokkeilin kierroslukumittari nousi kaikkien numeroitte ohi, jonnekki seiskan yli..
Siihen on poliisisatkusta vaihettu puola, suuttimet ja se ilmamäärämittari? Se mistä lähtee pensaletkut suuttimelle.
Aika pirteän olonen saapi, lopetti toimimasta yhteen väliin, käytettiin korjaamolla eikä alkanu korjaan, piti kuulemma laittaa liikaa osia. Laitoin suuttimet ei toiminu alkuun ku oli pelkät poliisi auton suuttimet, tulpat oli ihan noessa.. Sitte vaihettii se poksi niin alko toimii heti..
Re: suorituskyky
Kuulemma 8-venttiilistä ei kannattaisi kierrätellä yli 6000rpm, ettei venttiilinpaininkupeista tulisi romurautaa. Näin muistelisin "isojen poikien" tällä foorumilla kertoneen.-saab_85 kirjoitti:Paljon ois 900i -85 vuodelta tarkotus ottaa kiekkaa?
Itellä kokkeilin kierroslukumittari nousi kaikkien numeroitte ohi, jonnekki seiskan yli..
Siihen on poliisisatkusta vaihettu puola, suuttimet ja se ilmamäärämittari? Se mistä lähtee pensaletkut suuttimelle.
Aika pirteän olonen saapi, lopetti toimimasta yhteen väliin, käytettiin korjaamolla eikä alkanu korjaan, piti kuulemma laittaa liikaa osia. Laitoin suuttimet ei toiminu alkuun ku oli pelkät poliisi auton suuttimet, tulpat oli ihan noessa.. Sitte vaihettii se poksi niin alko toimii heti..
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Re: suorituskyky
Jos kuski, moottori, ja vaihteisto ovat kaikissa samat, niin 0-100 km/h kevein auto voittaa.Jimo kirjoitti:Lieneeköhän millaiset erot kaasari Saabeilla, jos pistettäs 99, 90 ja 900 viivalle? TM lupas Kympille 165 km/h ja 0-100 13,1 sek.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: suorituskyky
8v iivarissa pitäisi olla 6000 1/min rajoitin bensapumpun releessä. Tarvikereleessä ei rajoitinta välttämättä ole.-saab_85 kirjoitti:Paljon ois 900i -85 vuodelta tarkotus ottaa kiekkaa?
Itellä kokkeilin kierroslukumittari nousi kaikkien numeroitte ohi, jonnekki seiskan yli..
Vanhemmissa rajoitin on virranjakajan pyörijässä. Tuo K-Jetin bensaa katkova rajoitin tuli käyttöön katalysaattorien yleistyessä vientimalleissa. Kuuma katti kun ei oikein tykkää bensasta
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: suorituskyky
On mulla poliisi satkusta otettu myös virranjakajan kansi pyöriöineen, aattelin että tuskin se mitään suoritus kykyynvaikuttaa
Myös tulpan johdot vaihettu
Joo en mää ennen oo sillä kaasutellukkaan sillai, mutta nyt se on täys toiminen peltoauto niin tässä peltojen puintia odotellessa...
Eli luultavasti multa on rajotin joskus lähteny lentelemään, eikä passaa pidellä kaasua kovin pitkään pohjassa..
Oisko poliisiautossa isommat suuttimet? tuntu vähä siltäku vaihto niitä osia siittä? Tai onko yleensä 900i koskaan isompia suuttimia vaihettu, koska mullehan tuo pollari tuli yhden ei poliisin kautta.
Onko mun -85vuoden 8venttiilisessä katalysaattori? Ite oon huono ku en oo koskaan nähny, enkä paljo auton alla kyykkiny.. Mistä mää tunnistan sen jos meen auton alle? Jostain oon kuullu että ne kuristais tehoja, ku jostain taas suorituskykyjä katellu että kateissa ois jopa enemmän? Onko se mahdollista ottaa pois ilman mitään muutoksia tekniikkaan?


Joo en mää ennen oo sillä kaasutellukkaan sillai, mutta nyt se on täys toiminen peltoauto niin tässä peltojen puintia odotellessa...
Eli luultavasti multa on rajotin joskus lähteny lentelemään, eikä passaa pidellä kaasua kovin pitkään pohjassa..
Oisko poliisiautossa isommat suuttimet? tuntu vähä siltäku vaihto niitä osia siittä? Tai onko yleensä 900i koskaan isompia suuttimia vaihettu, koska mullehan tuo pollari tuli yhden ei poliisin kautta.
Onko mun -85vuoden 8venttiilisessä katalysaattori? Ite oon huono ku en oo koskaan nähny, enkä paljo auton alla kyykkiny.. Mistä mää tunnistan sen jos meen auton alle? Jostain oon kuullu että ne kuristais tehoja, ku jostain taas suorituskykyjä katellu että kateissa ois jopa enemmän? Onko se mahdollista ottaa pois ilman mitään muutoksia tekniikkaan?
Re: suorituskyky
Eikö tuo kierroslukurajoitin ole 8v-turbon bensapumpun releen ominaisuus?Svc kirjoitti:8v iivarissa pitäisi olla 6000 1/min rajoitin bensapumpun releessä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: suorituskyky
Jaa. Kyllä minun autossa kulku katkeaa 6000 kohdalla. Ruiskuvermeet ovat -85 iivarisatkusta. Pitääpä katsoa, mistä bensarele on peräisin.jus kirjoitti:Eikö tuo kierroslukurajoitin ole 8v-turbon bensapumpun releen ominaisuus?Svc kirjoitti:8v iivarissa pitäisi olla 6000 1/min rajoitin bensapumpun releessä.
K-Jet Audi kiersi vastaavasti 6300, ennenkuin bensansyöttö loppui.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24614
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: suorituskyky
eikös bturbois katko tuo saarnaaja sitä sytkää....olettaisin et audissa myös.... jakajan sisällä on se joka sytkää katkoo
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: suorituskyky
-85 ei ole kattia. Mulla myös näköjään kiertää melkein 7000rpm kun tuli kokeiltua, nyt tulee katsottua ettei laske yli 6000rpm.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: suorituskyky
Audissa ei ainakaan. Siinä rajoitin on/oli juuri K-jetin bensareleessä.nalleolut kirjoitti:eikös bturbois katko tuo saarnaaja sitä sytkää....olettaisin et audissa myös.... jakajan sisällä on se joka sytkää katkoo
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: To Huhti 24, 2008 15:24
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: suorituskyky
Tulipahan kokeiltua 0-100 Km/h, kun tuntuu niin laiskalle. Autona siis 900i 16v 2.0 vm -92 290tkm.
Täysi kiihdytys kesärenkailla 185/65 -15 tasamaalla ja asfaltilla. Sain ajaksi hieman alle 15 sek. Eikös tuo ole aika huonosti? Eihän nää mitään rakettaja ole, mutta luulis sitä alle tuon menevän. Lähinnä sillä testasin, että tietäs onko jotain vikaa, kun nihkeesti kulkee. On taloudessa kuitenkin muita kulkevampeja pelejä. Sillähän se voi tuo saab vähän laiskalle tuntuakin. Sitä ei kuitenkaan suorituskyvyn takia hankittu...
Onko muut kellottaneet aikoja ihan mielenkiinnosta? Eikä siis mitään viritettyjen pelejen aikoja sillä saahan tonkin kulkemaan, jos niikseen tahtoo.
Täysi kiihdytys kesärenkailla 185/65 -15 tasamaalla ja asfaltilla. Sain ajaksi hieman alle 15 sek. Eikös tuo ole aika huonosti? Eihän nää mitään rakettaja ole, mutta luulis sitä alle tuon menevän. Lähinnä sillä testasin, että tietäs onko jotain vikaa, kun nihkeesti kulkee. On taloudessa kuitenkin muita kulkevampeja pelejä. Sillähän se voi tuo saab vähän laiskalle tuntuakin. Sitä ei kuitenkaan suorituskyvyn takia hankittu...
Onko muut kellottaneet aikoja ihan mielenkiinnosta? Eikä siis mitään viritettyjen pelejen aikoja sillä saahan tonkin kulkemaan, jos niikseen tahtoo.
Saab 900i 2.0 16V -92 3D Combicoupe
-
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: suorituskyky
-92 2,1i, 496tkm ajettu, RaceChronolla mitattuna 9,9sek. Alla melko finaalissa olevat Auroran nypityt nastat.
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: To Huhti 24, 2008 15:24
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: suorituskyky
Eipä taida muut tietää oman autonsa kiihtyvyyttä? Se mitä papereissa lukee on ihan eri kuin käytännössä.
Saab 900i 2.0 16V -92 3D Combicoupe
Re: suorituskyky
Saapas_saabas kirjoitti:Eipä taida muut tietää oman autonsa kiihtyvyyttä? Se mitä papereissa lukee on ihan eri kuin käytännössä.
Ei tekis mieli omaa autoa sen takia raiskata.
Se mitä paperilla lukee kelpaa mulle

15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79