Turbon imuputki-venttilikotelo -letku.
Turbon imuputki-venttilikotelo -letku.
t16 moottorissa on venakoppa ja turbon imuputki yhdistetty letkulla. Samassa härdellissä menee läpi kaasuläppäkotelon vesikierto. Mikä tässä systeemissä on toimintaperiaate?
Tuo edellämainitun systeemin kumitiiviste imuputkeen on omassa t16-85:ssa tiensä päässä, mutta epc:stä en löytynyt ko. osaa. Tuleeko se vain uuden imuputken mukana? Tarvii varmaan mennä paikallisen gummi-kaupaan etsimään yleismallista tarviketta.
Tuo edellämainitun systeemin kumitiiviste imuputkeen on omassa t16-85:ssa tiensä päässä, mutta epc:stä en löytynyt ko. osaa. Tuleeko se vain uuden imuputken mukana? Tarvii varmaan mennä paikallisen gummi-kaupaan etsimään yleismallista tarviketta.
#1688
900 "S" 3D -92
900 T16 3D -85
900 C 3D -89
900 "S" 3D -92
900 T16 3D -85
900 C 3D -89
Re: Turbon imuputki-venttilikotelo -letku.
Eikös tuo ole huohotusilma takaisin kiertoon?protossi kirjoitti:t16 moottorissa on venakoppa ja turbon imuputki yhdistetty letkulla. Samassa härdellissä menee läpi kaasuläppäkotelon vesikierto. Mikä tässä systeemissä on toimintaperiaate?
Tuo edellämainitun systeemin kumitiiviste imuputkeen on omassa t16-85:ssa tiensä päässä, mutta epc:stä en löytynyt ko. osaa. Tuleeko se vain uuden imuputken mukana? Tarvii varmaan mennä paikallisen gummi-kaupaan etsimään yleismallista tarviketta.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Turbon imuputki-venttilikotelo -letku.
Huohotusletku tosiaan, öljyhuurut poltetaan koneessa kun niitä ei saa suoraan ilmakehään laskea nykysäännösten mukaan.
Se vesikierto on siksi, ettei huohotin jäädy ja aiheuta ylipainetta öljypohjaan, joka taas puskisi öljyt sitten täyttöputken kautta pihalle.
Se vesikierto on siksi, ettei huohotin jäädy ja aiheuta ylipainetta öljypohjaan, joka taas puskisi öljyt sitten täyttöputken kautta pihalle.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Turbon imuputki-venttilikotelo -letku.
Jep, tämä selittääkin rakenteen. Simppeli juttu, mutta ei vaan tullut mieleenJope kirjoitti:
Se vesikierto on siksi, ettei huohotin jäädy ja aiheuta ylipainetta öljypohjaan, joka taas puskisi öljyt sitten täyttöputken kautta pihalle.

#1688
900 "S" 3D -92
900 T16 3D -85
900 C 3D -89
900 "S" 3D -92
900 T16 3D -85
900 C 3D -89
Re: Turbon imuputki-venttilikotelo -letku.
kyllä noita kumeja saa pelkästään, niinkuin niitä imusarjassakin olevia. ne kannattaa hakea saabilta, motonetin ei kestä.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Turbon imuputki-venttilikotelo -letku.
No, nyt löysinkin EPC:stä tuon. Löytyy osanumerolla 7517147. Usko vain loppui kesken ensimmäisellä selauskerralla, kun ei löytynyt imuputken seurasta.mikkoimp kirjoitti:kyllä noita kumeja saa pelkästään, niinkuin niitä imusarjassakin olevia. ne kannattaa hakea saabilta, motonetin ei kestä.
#1688
900 "S" 3D -92
900 T16 3D -85
900 C 3D -89
900 "S" 3D -92
900 T16 3D -85
900 C 3D -89
Re: Turbon imuputki-venttilikotelo -letku.
samalla kun sen haet niin suosittelen että otat samalla myös ne imusarjan ja venakopan holkit jos yhtään huonoilta näyttävät, niinkuin yleistä on..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Turbon imuputki-venttilikotelo -letku.
Ainakin Joensuussa Hartikaisella oli tilaustavaraa se kumiklutsi. Sama osa on käsittääkseni t16 ja t8:ssa. 900S -92:ssa se aiheutti seilaavan vedon kiihdytyksissä ja muuta hauskaa. Tosin siitä oli rikki myöskin bypass-venttiili, että sekin lienee sotkenut koneen toimintaa osaltaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01