Vakionopeussäädin 99:n

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tany
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 16:40
Paikkakunta: Siilinjärvi

Vakionopeussäädin 99:n

Viesti Kirjoittaja tany »

Onko kukaan asentanut 99:iin vakionopeuden säädintä? Millainen olisi hyvä ja onko asentaminen vaikeaa?
Saab Suomesta - hyviä autoja :)
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

En ole 99 mutta toi mikä mulla on maksalaatikossa on mallia AP50 ja maksoi 150€. Ei Ole vaikea ja kuvia löytyy mun www-linkistä(kun saappi tuntuu laiskalta).

Ainoa mikä siinä ei näy on laatikon vetoakselin kupin ulkokehällä kiinni olevat 2 magneettia. Ja anturi joka on pultilla kiinni laatikossa (Lukee nopeutta). Asenukseen meni noin 2h ja ohjeet oli laatikossa. CD Cardicluettelossa on useampia malleja toi on halvin ja on toiminut jo 2 vuotta. Sitten siinä ohjaus boxissa on vielä valintoina LOW NORM HIGH nämä vaikuttavat siihen kuinka nopeasti nopeuden vaihteluun tehdään muutosta.

Itselläni oli joskus 99 ja on takuulla helpompi asentaa siihen kun tohon japsiin, kun on sitä tilaa siellä konehuoneen puolella enemmän.
9-3.1972
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tietääkseni jotkut tarvikemallit ottaa tiedon nopeuden muutoksista sytytyksestä ja tämäkin on ihan toimiva ratkaisu manuaalivaihteisessa. Ainakin 900:ssa alkuperäisen vakkarin nopeustieto otetaan nopeusmittarin takana olevasta anturista, jota ei tietenkään ole valmiina.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Mertmi kirjoitti:Tietääkseni jotkut tarvikemallit ottaa tiedon nopeuden muutoksista sytytyksestä ja tämäkin on ihan toimiva ratkaisu manuaalivaihteisessa. Ainakin 900:ssa alkuperäisen vakkarin nopeustieto otetaan nopeusmittarin takana olevasta anturista, jota ei tietenkään ole valmiina.
Joo ne elektronisesti nopeuden ottavat ovat sitten jo paljon kalliimpia, kun käyvät tohon turboahdettuun, eikä niissä ole sitä alipaine tehostettua varpin "motikkaa". Siksi ostin halvimman kun se on käypä vaparikoneeseen ja toimii yhtähyvin kun toi mun turbon elektroninen. Ajossa ei kyllä huomaa kumpi on, niin hyvin toimii tuo halpakin.

Edit: kytkimelle(magneetti) ja jarrulle(auton oma) tulee myös katkaisijat.
9-3.1972
Vastaa Viestiin