Katsastustarkastus
Katsastustarkastus
Olen ensi viikolla viemässä Saabini (900c) katsastukseen. Pakokaasutestin otatan etukäteen niin saa tarvittaessa säätää seoksen kohdilleen. Kysyisin Saabisteilta mitä kohtia autosta kannatta ja voi tarkistaa ennen katsastusta itse. Ruostetta ei ole ja auto kulkee kuin juna. Jarrutkin ottavat napakasti eli suurta pelkoa ei liene ole läpipääsyn suhteen.
Re: Katsastustarkastus
Ainakin lyhyetvalot, pitkätvalot, parkit, vilkut, rekisterikilven valot, tyytti, pyyhkijöiden toiminta myös ajovalojen jos paikallaan.venakko kirjoitti:Olen ensi viikolla viemässä Saabini (900c) katsastukseen. Pakokaasutestin otatan etukäteen niin saa tarvittaessa säätää seoksen kohdilleen. Kysyisin Saabisteilta mitä kohtia autosta kannatta ja voi tarkistaa ennen katsastusta itse. Ruostetta ei ole ja auto kulkee kuin juna. Jarrutkin ottavat napakasti eli suurta pelkoa ei liene ole läpipääsyn suhteen.
Tuo rekisterikilven valohomma on jäänyt mieleen kun muutama päivä katsastuksesta huomasin CS:sän sokkovalopaneelin olevan keskisaumasta auki!
Ei auttanut näköjään katsastus"pojan" kämmensivu sytyttämään toista lamppua mutta sen paneelin sai rikki ja kehoituksen uusintanäytöstä: oikea raidetangonpää,vasen parkki ja rekisterikilven valo
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
-J-
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: Katsastustarkastus
Auto katsastettu ilman huomautuksia. Pakokaasulapun otin etukäteen. Mittauksessa oli co yli kuusi kun sallittu on 3,5. Huoltoasemalla säätivät arvon kahden paikkeille ja nyt auto kulkee huonosti, joten pitänee taas säätää rikkaammalle. Kuinka monen Saabistin autosta kaasutin pitää erikseen säätää katsastus ja ajosäätöön?
Re: Katsastustarkastus
Aika monen...venakko kirjoitti:Kuinka monen Saabistin autosta kaasutin pitää erikseen säätää katsastus ja ajosäätöön?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Katsastustarkastus
Kyllä siinä kaasarissa vikaa on jos CO on 6 ja ei kulje kun on säädetty kohdilleen.
Neula vaihtoon ainakin..
Ei ehjään autoon tarvitse erikseen katsastussäätöjä ja ajosäätöjä.
Neula vaihtoon ainakin..
Ei ehjään autoon tarvitse erikseen katsastussäätöjä ja ajosäätöjä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Katsastustarkastus
Näin on, kaasarissakin on kuluvia osia.(ihme kyllä?) Kannattaa ennemmin korjata itse vikaa kuin kompata säädöillä ja ajaa bensakrematoriolle haisevalla autolla.jcarlson kirjoitti:Ei ehjään autoon tarvitse erikseen katsastussäätöjä ja ajosäätöjä.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Katsastustarkastus
Nyt on säädetty co hieman yli kolmen ja auto kulkee hyvin. Pitänee ruveta harkitsemaan kaasarin huoltoa.
Re: Katsastustarkastus
No juu, oikeassahan jcarlson on tuossa. Vanhemmissa -80 luvun alun kaasaripeleissä on kone joskus kaivannut hieman rikkaampaa seosta, kuin tuo 3,5 sallima raja. Esim 4,5, joka ei vielä ole aivan järkyttävä arvo. Muistelisin c-mallissa olevan aina Pierburgin ja siihen saa vielä jotain osia Motonetistakin, vaikka kato alkaa käydä sielläkin.
Jostain syystä olen yleensä päässyt hieman pienempään polttoaineenkulutukseen matka-ajossa, kun kaasari on säädetty hieman "katsastusarvoa" rikkaammalle.
Matti
Jostain syystä olen yleensä päässyt hieman pienempään polttoaineenkulutukseen matka-ajossa, kun kaasari on säädetty hieman "katsastusarvoa" rikkaammalle.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Katsastustarkastus
Vai niin. Voisiko neulan kuluminen aiheuttaa sellaisen ilmiön, että co arvo ei pysynyt vakiona vaan heitteli 1,7 ja 2,2 välillä mittauksen aikana?
edit: Laitoin neulan tilaukseen. Onko sen vaihtaminen vaikeaa Pierburgiin? Strömbergiin löysin vaihto-ohjeita haulla. Pitää taas säätää seos vaihdon jälkeen uudelleen.
edit: Laitoin neulan tilaukseen. Onko sen vaihtaminen vaikeaa Pierburgiin? Strömbergiin löysin vaihto-ohjeita haulla. Pitää taas säätää seos vaihdon jälkeen uudelleen.
Re: Katsastustarkastus
mielestäni kannattaa heti kerralla kaikki saatavilla oleva kaasariin vaihtaa kun vaihtamaan alkaa, ei sitten tarvi moneen kertaan aukoa vaan saa kerralla sitten toimivan!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
pakaasujen säätö
0,5 sinolia lähestyhjään tankkiin
annetaan käydä asemanpihalla kunnes lämpö on niin ylhäällä kuin se vain nousee,
haetaan vuoronumero,
jatketaan kaasuttelua ja valmistaudutaan ottamaan kehuja päästöistä.
nim. kylmällä koneella ekan kerran
annetaan käydä asemanpihalla kunnes lämpö on niin ylhäällä kuin se vain nousee,
haetaan vuoronumero,
jatketaan kaasuttelua ja valmistaudutaan ottamaan kehuja päästöistä.
nim. kylmällä koneella ekan kerran
Saab og 900c combi -89 (suomesta) ajossa
Saab 90 -86 (Suomesta) ajossa
Saab og900c (Suomesta) myyty
Saab 90 -86 (Suomesta) ajossa
Saab og900c (Suomesta) myyty
Re: Katsastustarkastus
Kyselin tuossa osia kaasuttimeen ja siellä oli saatavana huoltosarja, johon kuuluu tiivisteet, kalvo ja uimurin neulaventtiili.
Lisäksi olisi saatavana säätöneula ja suutinputki erikseen.
Mitkä näistä ovat kaasuttimessa sellaisia osia jotka ainakin kannattaisi vaihtaa uuteen jos rupeaa kaasaria roplaamaan? Säätöneula ja suutinputki olivat suunnilleen huoltosarjan hintaisia.
Lisäksi olisi saatavana säätöneula ja suutinputki erikseen.
Mitkä näistä ovat kaasuttimessa sellaisia osia jotka ainakin kannattaisi vaihtaa uuteen jos rupeaa kaasaria roplaamaan? Säätöneula ja suutinputki olivat suunnilleen huoltosarjan hintaisia.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Katsastustarkastus
kaikki nuo kannattaa vaihtaa jos kulunut kaasari ja jos haluaa hyvän.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918