Elikkäs tarkoituksena olis vaihtaa perus 900 saabiin turbo kone...
Autoni on aivan perusmalli vuodelta -88 (viimeisiä pysty keuloja). Auto on varustettu yhdellä pierburgin kaasarilla, jäähdytetyillä levyillä ja kaasu iskareilla...
Ongelmana on että mitä muuta pitää vaihtaa kuin kone??? Jarrut? Jouset?
Toiset väittävät ettei mitään !?!? Onko näin?
Onko ruiskun asentaminen ko. autoon kuinka ylivoimainen homma..?
Autosta on suhteellisen siistissä kunnossa ja suurimmat korroosio viat on jo korjattu joten en kovin mielelläni autosta luopuisi... mutta nuo sopivasti väljät 100 hv ei oikein tahdo riittää (dieselit menee karkuun.. )
Auttakaa tietämätöntä...
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Voinen vain todeta, että täyttä masokismia koko touhu. Pitäisi ainakin olla toinen auto, jossa on nuo haaveilemasi vermeet paikoillaan, josta ne sitten siirtää "parempaan" koppaan. Muuten homma menee tuskaksi.
saabt8 kirjoitti:
Voinen vain todeta, että täyttä masokismia koko touhu. Pitäisi ainakin olla toinen auto, jossa on nuo haaveilemasi vermeet paikoillaan, josta ne sitten siirtää "parempaan" koppaan. Muuten homma menee tuskaksi.
Mie olen toisinaan haaveillut turbo900:sta ja olen muiden juttujen perusteella tullut siihen lopputulokseen, että parempi olisi etsiä valmis turbomalli ja teurastaa nykyinen 900i varaosiksi sitä turboa varten. Onhan joku saabisti tainnutkin sanoa, että jos purkaa hyvän auton varaosiksi, saa hyviä varaosia. Eli turha sitä nykyistä vaparia on sääliä, vaan käyttää sen hyvät osat jonkun mieluiten alkuperäisen turbomallin kunnostukseen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
UXM tulee myyntiin viim. ensi kesänä, perheautoksi kun tarvitaan kiesi mihin mahtuu rattaat kontiin yms.. Vaimo haluaisi farkku v**von mutta sain puhuttua ympäri tonnikalaan... Jos silloin haet turboskaabia niin otahan yhteyttä, toiminteet & kunnon saanet tältä palstalta selville
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
Hehheh. kattelin tuolta kirjoittelemiasi juttuja, ilmeisesti suurin osa T8 liittyvistä tarinoista liittyy juuri tuohon ajopeliin josta nyt puhut. Saitko siihen ehjät ovet jo? Oli tuolla ostoilmoituksia ovistakin. Tämmöstähän tää on, että näitä vanhuksia joutuu laittelemaan sieltä sun täältä, eikä tehtävälistan loppua taida näkyäkään, kun aina tulee joku uusi juttu eteen. Mie tällähetkellä kuvittelen että tää mun 900i -88 alkais olla niin hyvässä kunnossa, ettei tarviis tehdä vuosikausiin muuta kuin tankata ja vaihtaa öljyjä ja suodatinta. Pessimistinen puoleni tosin jo odottelee uusia vikoja takaraivossa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Kyllä, UXM:hän se auto on mistä näitä tarinoita riittää Ovet on hommattu ne odottaa maalaukseen pääsyä. Tuli terassiprojekti joka ei ole vieläkään valmis ja maalari otti ja meni kesälomalle. Maalari tulee takasin kun olen pahitteesti reissussa mutta sen jälkeen sitten...
Virittelen APC:ta tässä vähäsen.. Konttoria varten teen sellaisen viritelmän että modit saa pikaliittimillä irti ja ainoastaan ylim. liitin boksin perässä paljastaa että "täällä on käyty". Tästä sitten lisää myöhemmin
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
Pitäisikö siis kuitenkin ottaa turbo mallista vielä jotain alustan kamoja????
...Kyllä menee vaikeeks...
Niin, siis joku -88 eteenpäin jarrut on riittävät, olipahan lähtökohta kaasari tai turbo. Katsastuskäytäntö voi tehdä homman hankalammaksi. En edes lähde arvailemaan, joudutko laittamaan katalysaattorin siihen, kun auto uudempi kuin -87. Joku viisaampi kertokoot. Kaasariturboja ei saabeissa tehtaan valmistamana ole ollutkaan, eli joudut laittamaan ruiskukoneen tankin ja bensapumpun ja ilmeisesti ne bensalinjat jokatapauksessa teetpähän siitä turbon tai ruiskun. Sähkötöitä joutuu myös tekemään. Ainaskin samanvuotisesta autosta todistettavasti otettu katalysaattoriton kone saadaan leimattua ilman kattia, se on varma tieto.
Minua enemmänkin houkuttaisi vaikkapa vanhemmankin turbo900:n ottaminen hoiviin, sen kunnostaminen ja alustapäivityksen teko, jos tekniikka on vanhaa, eli 88-> jarrut + kallistuksenvakaajat Useimmistahan nuo helpeet puuttuu, etenkin vanhoista 80-luvun puolivälin tai vanhemmista.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ookkeij! nyt alkaa selkenemään... Vanhemmissa volvoissa käsittääkseni on ollut paineistetulla kaasarilla varustettuja turbo koneita...
Olen ehkä sekoittanut... Mutta nyt asia selvis... Ruiskun laittoa, sähköjä.. ei kiitos.
Täytynee hommata valmis turbo auto, eikä ruveta leikkimään...
Kiitoksia kaikille vastanneille!!!
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Moikka!
Yxinkertaisesti sanottuna,,, jos käsijarru takapyöriin,,, vm.88 --> on kaikki vermeet valmiina. Voit laitta T8 tai T16 ja mukaan lappu, joka löytyy vaikka http://www.saabismionsairaus.net/index2.html sieltä kohta Yleistodistus tehon muuttamiseen (600/99/90/900/9000)
JL kirjoitti:Siis autossani ON JO VAKIONA jäähdytetyt levyt ja kaasu iskarit (iskarit 1/2 vuotta vanhat)!
Ja toiset väittävät ettei siihen tarvitsisi muuta vaihtaa kuin Turbo kone?!
Onko se nyt näin vai ei?!