Madallussarjasta
Madallussarjasta
Kysyn nyt, kun olen haku-toiminnolla etsinyt riittävästi eikä oikeanlaista vastausta ole tullut vastaan. Kysymys kuuluu: Toimivatko vakioiskarit madallusjousten kanssa? Moni haussa ilmennyt vastaus lähti ihan muille linjoille, eli vertailemaan madallusjousten kanssa käytettäviä iskareita, mutta kukaan ei vastannut suoraan toimiiko kyseinen ratkaisu. Jollakin oli kyllä madallusjousten kanssa vakioiskarit, mutta toimivuudesta ei ollut mainintaa.
Itselläni on takana uudenkarheat Sachsin(mitkä nennyt on motonetista) vakioiskarit ja edessä jotkut KYBin(kaasu). Jos joku voisi vääntää minulle rautalangasta, voinko tilata Motonetin madallussarjan ja asentaa sen tyytyväisenä alle vakioiskareiden kanssa. Kiitän!
Itselläni on takana uudenkarheat Sachsin(mitkä nennyt on motonetista) vakioiskarit ja edessä jotkut KYBin(kaasu). Jos joku voisi vääntää minulle rautalangasta, voinko tilata Motonetin madallussarjan ja asentaa sen tyytyväisenä alle vakioiskareiden kanssa. Kiitän!
Vaikka en asiasta satavarmasti tiedä, niin uskaltasin väittää että kyllä voit laittaa ne madallusjouset noiden iskarien kanssa, tosin suosittelesin ehkäpä vaihtamaan etuiskarit uusiin.
Parhaan tuloksen saat jos ostat joka kulmaan hieman matalampaa iskaria, jotain sportti-iskaria tms.
Ite laitoin aikoinaan 900 i8 -83:iin kybin uudet iskarit ja tuon motonetin madallussarjan. Ihan hyvin ne toimi, tosin ei tullu tarpeeks matala Vaikkakin alusta laski aika älyttömästi entiseen verrattuna.
Parhaan tuloksen saat jos ostat joka kulmaan hieman matalampaa iskaria, jotain sportti-iskaria tms.
Ite laitoin aikoinaan 900 i8 -83:iin kybin uudet iskarit ja tuon motonetin madallussarjan. Ihan hyvin ne toimi, tosin ei tullu tarpeeks matala Vaikkakin alusta laski aika älyttömästi entiseen verrattuna.
Joissakin tapauksissa esim. jotkut Monroen (olisko ollu sensatrak tai joku) iskarit ei soveltuneet madalletuille jousille, kun niissä oli joku progressiivinen (tai vast.) systeemi, eli iskari jäykkee mitä lytympään se puristettiin. Madalletuilla siis meni liian jäykäksi.
Kannattaa siis kysyä suoraan iskareita edustavasta yrityksestä tai vaikka suoraan maahantuojalta.
Kannattaa siis kysyä suoraan iskareita edustavasta yrityksestä tai vaikka suoraan maahantuojalta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mulla taas oli Sachs:n vakioiskarit, jotka olivat edessä uudehkot, takana olleiden iästä ei tietoa. Vakiojousilla ajettavuus ok, madallussarja laitettua keula ja perä tuntuivat olevan täysin eriparia eikä maantiellä eritysen kiva ajaa.. Siis huono på finska.
Olis kenties auttanut kun olisi vaihtanut uudet jouset taaksekin mutta päädyin lopulta vaihtamaan vakiojouset paikoileen ja madallussarjan (Lesjöfors) kaupittelin etelään.
Katsastusmies ei huomauttanut kylläkään madallusjousista mitään koskaan...
Olis kenties auttanut kun olisi vaihtanut uudet jouset taaksekin mutta päädyin lopulta vaihtamaan vakiojouset paikoileen ja madallussarjan (Lesjöfors) kaupittelin etelään.
Katsastusmies ei huomauttanut kylläkään madallusjousista mitään koskaan...
#1430
Mulla on alla Lesjön madallussarja ja iskarit ovat 99 turboon tarkoitetut, mutta taisivatpa olla samat kaikkiin 99 malleihin No, ajettavuus on parempi kuin ok. Eli, pistä vaan se madallussarja alle, pitäis sen hyvin pelittää. Ja jos ei, niin vaihda uudet iskarit.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Menee tonne offin puolelle mut eihän se oo niin ainutkertaistamake206 kirjoitti: Katsastusmies ei huomauttanut kylläkään madallusjousista mitään koskaan...
mulla meni kanssa katsastus hyvin niin kauan kun käytin talvrenkailla,
mutta kerran olin jo vaihtanut kesäkumit alle aluvanteilla (ja tietysti matalilla renkailla)
Ikinä ei oo syynätty autoo niin tarkaan kuin silloin
Nimittäin sedän eka kommennti oli :"tässähän on madallussarja".
No aikansa rassattuaan tuumas ,että laitetaaanpas paperille tarviis saada vielä 20 euroo lisää tosta muutoskatsastuksesta.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
9-5 2,3T aero -06
Oli itselläkin hymy herkässä, kun menin ihan asiasta muutoskatsastamaan oman madalluksen takia. Katsastusäijä mittasi keskiöstä lokasuojan reunaan noin mitan kuten pitää, tarkisti etupäässä liikeradat ja sitten repesin ihan totaalisesti ku äijä nosti auton ylemmäs ja alkoi roikkuun etu- ja takapuskurissa. No, eihän se 99 paljoa heilunu ku katsastusäijä oli sellainen noin 60kg "siima"moksu kirjoitti:Nimittäin sedän eka kommennti oli :"tässähän on madallussarja".
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tuossa mainittiin että etu ja takapää oli eriparia. Muistakaa, että etupäässä se pohjaanlyöntikumi on "osa jousitusta", eli jo melko pienellä sisäänjoustolla tuo pohjaanlyöntikumi tuo jousitukseen progressiivisuutta, kun sekin alkaa ottamaan jousen tehtäviä vastaan. Kuulin vihjeen, että olisi syytä katkaista se lyhemmäksi ja että joissakin madallussarjoissa on ihan ohjeetkin tätä varten. Muistelen, että se katkaistiin kumissa olevasta urasta, eli se lyhenee jotakin parikymmentämilliä näin hatusta heitettynä. En ole itse tätä sitten tehnyt. Taisi tämä tieto jäädä jostain tämän saman foorumin keskustelusta, joten hakutoiminto käyttöön, josko se löytyisi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01