Mikä on pohjaanlyöntikumi?
Re: Mikä on pohjaanlyöntikumi?
Ei varmana kovin kauaa mitkään liimat pidä kun yleensä se prikka on ruostumisen takia siitä vulkanoinnista irronnut.Minä panin sopivan tiukan prikan sinne kumin sisään, sinne se kiilaantui kiinni, koska sisäpuolella on makkaramaisia laajennuksia. taisi kyllä vaatia pidemmän pultin. Tulee jämäkämpi ja ei tarvitse enää asiaan palata eikä osia tilailla/ liiman kuivumisia odotella, kerralla valmista kun pukilla ollaan.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Mikä on pohjaanlyöntikumi?
Eipä nuo paljoa maksa uutena
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Mikä on pohjaanlyöntikumi?
stara kirjoitti:Ei varmana kovin kauaa mitkään liimat pidä kun yleensä se prikka on ruostumisen takia siitä vulkanoinnista irronnut.Minä panin sopivan tiukan prikan sinne kumin sisään, sinne se kiilaantui kiinni, koska sisäpuolella on makkaramaisia laajennuksia. taisi kyllä vaatia pidemmän pultin. Tulee jämäkämpi ja ei tarvitse enää asiaan palata eikä osia tilailla/ liiman kuivumisia odotella, kerralla valmista kun pukilla ollaan.
Liquisole pitää kun hioo prikan kirkkaaksi tai vaihtaa prikan uuteen. On kokemusta kahdesta liimauksesta. Liimalla on aina kuivumisaikansa. Molemmat liimaukset pitivät moitteetta yli 5 vuotta autojen myyntihetkeen asti ja ties kuinka pitkään eteenpäin.dimebak kirjoitti:
Eipä nuo paljoa maksa uutena
Eipä ne kumit uutenakaan kalliita ole, joskus vaan liima on lähempänä kuin uusi osa. Miksi muuten ostaa uutta jos entisen voi korjata? Itse harrastajana tykkään ennemmin korjata korjauskelpoisia osia kuin suotta ostaa. Vierastan korjauksia, jotka on tehty kovin ei-alkuperäistä vastaavalla tavalla.
Onko muuten uusien autonosien osto autoharrastusta?
Re: Mikä on pohjaanlyöntikumi?
No, joo. Itse pidän kuintenkin jotain rajaa sille mitä kannattaa korjata ja mitä ei. Yksi on kumiosat joita en näe tarpeelliseksi korjata ensinnäkin niiden hinnan ja toiseksi saatavuuden vuoksi.kolmau-1 kirjoitti:Eipä ne kumit uutenakaan kalliita ole, joskus vaan liima on lähempänä kuin uusi osa. Miksi muuten ostaa uutta jos entisen voi korjata? Itse harrastajana tykkään ennemmin korjata korjauskelpoisia osia kuin suotta ostaa. Vierastan korjauksia, jotka on tehty kovin ei-alkuperäistä vastaavalla tavalla.
Onko muuten uusien autonosien osto autoharrastusta?
Uusien osto harrastusta? Totta helvetissä se on autoharrastusta ja miksi ei olisi, kun pakko sitä on harrastaa nyrkit paskaisena ne uudetkin osat paikoilleen.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Mikä on pohjaanlyöntikumi?
Joidenkin ihmisten mielestä autoharrastusta ei ole olemassakaan. Bensapäitten joutavaa puuhastelua kaikki tyynni .. Ainakin itse laitan uuden alkuperäisen tai sellaista vastaavan osan jos talouspolitiikka ei semmosta ratkaisua estä. Marmoritiskilä osaa hinnat olla kohdillaan, varsinkin Saabilla.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Mikä on pohjaanlyöntikumi?
dimebak kirjoitti:
Uusien osto harrastusta? Totta helvetissä se on autoharrastusta ja miksi ei olisi, kun pakko sitä on harrastaa nyrkit paskaisena ne uudetkin osat paikoilleen.
Re: Mikä on pohjaanlyöntikumi?
Satkun toinen repsikan puoleinen taka-akselin pohjaanlyöntikumi on poissa.
Ei ole edes sitä prikkaa ja kuusiokolopulttiakaan siellä paikallaan.
On vain sellainen kumitötterö ( ei siis se oikea kumi).
Pieni pari sentiä halkaisijaltaan ja kolmisen senttiä korkea/ pitkä. Onko tämä joku sen pohjaanlyöntikumin kiinnityspiste tms, johon se kuusiokolopultti sitten kiinnittyy?
Yritin sormella kokeilla sieltä korin sisältä, että onko siellä jotain pultin jämää tms. mutta en löytänyt mitään.
Katsuri ei tykännyt ja se kumi pitää saada kuntoon.
Mikä on sitten oikea pultti sinne?
Kiitos etukäteen.
-Hessu-
Ei ole edes sitä prikkaa ja kuusiokolopulttiakaan siellä paikallaan.
On vain sellainen kumitötterö ( ei siis se oikea kumi).
Pieni pari sentiä halkaisijaltaan ja kolmisen senttiä korkea/ pitkä. Onko tämä joku sen pohjaanlyöntikumin kiinnityspiste tms, johon se kuusiokolopultti sitten kiinnittyy?
Yritin sormella kokeilla sieltä korin sisältä, että onko siellä jotain pultin jämää tms. mutta en löytänyt mitään.
Katsuri ei tykännyt ja se kumi pitää saada kuntoon.
Mikä on sitten oikea pultti sinne?
Kiitos etukäteen.
-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
Re: Mikä on pohjaanlyöntikumi?
se klöntti on umpirautaa ja kyllä siihen yleensä jää see kuusiokolopultti ja se kumin vulkanoinnista irtiruostunut prikka. ottaa vaan silmän käteen ja kunnon valon toiseen kännyyn ja katsoo. aika konkeloisessa paikassa se on, pitää olla sopiva valikoima avaimia.
olen kiilannut sopivia prikkoja sinne kumin sisään ja kiinnittänyt pidemmällä pultilla, tulee jämäkkä ja ei tarvitse enää koskaan vaihtaa. konstruktiovikaa tuossakin paikassa.
olen kiilannut sopivia prikkoja sinne kumin sisään ja kiinnittänyt pidemmällä pultilla, tulee jämäkkä ja ei tarvitse enää koskaan vaihtaa. konstruktiovikaa tuossakin paikassa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Mikä on pohjaanlyöntikumi?
Komppaan Staraa täysin, korjasin juuri oman ihan samalla tavalla kun itselläkin jäi yllättäen käteen kyseinen möykky pari viikkoa sitten.
Vähän pidempi pultti, prikkaa kumitötterön sisälle ja yhdessä alkuperäisen auton pohjaan jääneen vulkanoinnista irronneen prikan kanssa kiinni. Tämä oli kätevä tapa korjata tsynsteemi myös siksi että kaikki tarpeellinen löytyi omista varastoista eikä tarvinnut lykätä korjausta myöhemmäksi.
Vähän pidempi pultti, prikkaa kumitötterön sisälle ja yhdessä alkuperäisen auton pohjaan jääneen vulkanoinnista irronneen prikan kanssa kiinni. Tämä oli kätevä tapa korjata tsynsteemi myös siksi että kaikki tarpeellinen löytyi omista varastoista eikä tarvinnut lykätä korjausta myöhemmäksi.