99/900 B-Turbo (myös vanha H-Turbo) NOS Pakoputkia!
-
- "Viggen"
- Viestit: 690
- Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 11:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: 99/900 B-Turbo (myös vanha H-Turbo) NOS Pakoputkia!
Kysytäänpäs täällä kun Kauppa-osiossa sitä ei voi tehdä...
Mitä eroa on osilla 5325 ja 5326? Eli miten muuttuu ensimmäinen pätkä 99-sedanissa vuodesta -80 vuoteen -81?
Mitä eroa on osilla 5325 ja 5326? Eli miten muuttuu ensimmäinen pätkä 99-sedanissa vuodesta -80 vuoteen -81?
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
-
- "Aero"
- Viestit: 307
- Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 15:04
Re: 99/900 B-Turbo (myös vanha H-Turbo) NOS Pakoputkia!
Hiukan on nyt ristiriitaista kun eikö tuo mallivuosi -80 ollut viimeinen 99 turbolle? Toiseksi ihmetyttää että tuossa listassa (ketjun 1.viesti) on -78 99sedan kun sitä on tietääkseni tehty vain 79-80 (siis turboa)?Pekka Valtanen kirjoitti:Kysytäänpäs täällä kun Kauppa-osiossa sitä ei voi tehdä...
Mitä eroa on osilla 5325 ja 5326? Eli miten muuttuu ensimmäinen pätkä 99-sedanissa vuodesta -80 vuoteen -81?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Edit: hämärästi muistelen että noissa olisi ollut sama tuo etuputki molemmissa (sedan ja combi) mutta ainoastaan se viimeinen osa putkesta (takapöntön jälkeen) on sedanissa erilainen ja ihan silmällä tuolta "Hieman mallikuvaa…"
http://picasaweb.google.com/petri.tyrkk ... 8041902626 ...katsottuna väittäisin että tuo cc:lle mainittu putken loppuosa (5331) on juurikin sedanin loppuputki eikä combin niin kuin teksti väittää.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Edit 2:Eli melkein uskallan väittää että molemissa turbo 99 malleissa (sedan & combi coupe) oli tuota viimeistä osaa lukuunottamatta aivan samanlainen tuo pakoputki.
Re: 99/900 B-Turbo (myös vanha H-Turbo) NOS Pakoputkia!
Etuputkia oli 3 ja 4 pulttisilla laipoilla turbosta, vanhemmat oli 3 pulttisia. Vm 80 oli yleensä 4 pulttiset.
-
- "Viggen"
- Viestit: 690
- Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 11:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 99/900 B-Turbo (myös vanha H-Turbo) NOS Pakoputkia!
hello
koitetaan vastailla parhaimman tietämyksen mukaan...
99T:ä tehtiin todellakin vm78-80...
Ekaa vm -77 EMS-Turboa tehtiin 100 kpl koe erä "kaikkien koe ajettavaksi" ja näistä tuli aikoinaan kolme Suomeenkin.
-81 malli juontaa juurensa siihen että vm80 ei alun perin enään pitänyt tehdä, mutta 900:n ja 900T:n lanseeraus kaikille markkinoille ei ollut vielä edennyt joten niitä alettiin tekemään, näytti kuitenkin että ylijäämää alkoi tulla, niin nämä muutettiin oikealta puolelta ohjattaviksi, ja myytiin Englantiin vuosimallina -81, teknisesti siis täysin vm80.
vm78 kaikilla korimalleilla (2,3 ja 4d) oli eniten tehty 99T, 79 oli jo selvästi vaisumpi ja vain em. 900 esittelyn varmistelua.
Tiedot on pääosin valmistajan luettelosta jolla on tehty myös globaalia kauppaa.. Myöskin koodaus on aivan sama Motonetin listoilla.
vm80 oli vain Sedanina, alkupäätä (78-79) sai siis useampana versiona, etupäässä kait sedania(-79). 78-79 erot on siis lähinnä takapäissä, mutka-putki 5331 on kyllä cc:n, vastaava kun on 900 cc:ssä, kuva yleensä voi olla "sinne päin" muutta kyllä noi putket livenä nähneenä kuva on aikas kohdallaan.
78-79 ja 80:n erot (5325 ja 5326)on mainitut 3- ja 4- (vm80)pulttinen turboon kiinnittyminen (80:ssä 900:n kanssa yhtenäisen Turbon vuoksi, taas 81- tuli satkuun 3-pulttinen turbo).
Kovin on ollut hiljasta pakoputkien kysyntä, tässä saa kait kohta haudata koko kimppatilaus hankkeen ja sitä myöten noi loppujämät jääväet pitkin suomenmaata hyllyihin happaneen..![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
koitetaan vastailla parhaimman tietämyksen mukaan...
99T:ä tehtiin todellakin vm78-80...
Ekaa vm -77 EMS-Turboa tehtiin 100 kpl koe erä "kaikkien koe ajettavaksi" ja näistä tuli aikoinaan kolme Suomeenkin.
-81 malli juontaa juurensa siihen että vm80 ei alun perin enään pitänyt tehdä, mutta 900:n ja 900T:n lanseeraus kaikille markkinoille ei ollut vielä edennyt joten niitä alettiin tekemään, näytti kuitenkin että ylijäämää alkoi tulla, niin nämä muutettiin oikealta puolelta ohjattaviksi, ja myytiin Englantiin vuosimallina -81, teknisesti siis täysin vm80.
vm78 kaikilla korimalleilla (2,3 ja 4d) oli eniten tehty 99T, 79 oli jo selvästi vaisumpi ja vain em. 900 esittelyn varmistelua.
Tiedot on pääosin valmistajan luettelosta jolla on tehty myös globaalia kauppaa.. Myöskin koodaus on aivan sama Motonetin listoilla.
vm80 oli vain Sedanina, alkupäätä (78-79) sai siis useampana versiona, etupäässä kait sedania(-79). 78-79 erot on siis lähinnä takapäissä, mutka-putki 5331 on kyllä cc:n, vastaava kun on 900 cc:ssä, kuva yleensä voi olla "sinne päin" muutta kyllä noi putket livenä nähneenä kuva on aikas kohdallaan.
78-79 ja 80:n erot (5325 ja 5326)on mainitut 3- ja 4- (vm80)pulttinen turboon kiinnittyminen (80:ssä 900:n kanssa yhtenäisen Turbon vuoksi, taas 81- tuli satkuun 3-pulttinen turbo).
Kovin on ollut hiljasta pakoputkien kysyntä, tässä saa kait kohta haudata koko kimppatilaus hankkeen ja sitä myöten noi loppujämät jääväet pitkin suomenmaata hyllyihin happaneen..
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
#544
-
- "Viggen"
- Viestit: 690
- Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 11:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 99/900 B-Turbo (myös vanha H-Turbo) NOS Pakoputkia!
vähä lisäselvennystä tähän aiheesen kirjoittelin ja uppasin ilmoitusta..
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=19&t=75928
syyskokuskessa voi vielä tulla tiedustelemana ja tekemää tilauksia sitten alan tilaamaan putkia..
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=19&t=75928
syyskokuskessa voi vielä tulla tiedustelemana ja tekemää tilauksia sitten alan tilaamaan putkia..
#544
-
- "Aero"
- Viestit: 307
- Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 15:04
Re: 99/900 B-Turbo (myös vanha H-Turbo) NOS Pakoputkia!
Juu sori, muistikuvani ovat parinkymmenen vuoden takaa ja tuossa 5332 putkessa vain näytti että tuota putkea on tuon viimeisen kiinnityspisteen jälkeen niin pitkästi että sedanissa tuo tulisi jo yli autosta mutta sedanissa taitaa kiinnistyskohta sitten olla kauempana perästä kuin mitä cc:ssä.Petri Tyrkkö kirjoitti:.. mutka-putki 5331 on kyllä cc:n, vastaava kun on 900 cc:ssä, kuva yleensä voi olla "sinne päin" muutta kyllä noi putket livenä nähneenä kuva on aikas kohdallaan.
Tuotapa en osannut ajatellakaan että olisi erilaisilla laipoilla nuo putket noissa 99 turbon eri vuosimalleissa ja korimalleissa joten sori kun nyt aivan perättömiä lausuntoja toin tähän ketjuun!Petri Tyrkkö kirjoitti:78-79 ja 80:n erot (5325 ja 5326)on mainitut 3- ja 4- (vm80)pulttinen turboon kiinnittyminen (80:ssä 900:n kanssa yhtenäisen Turbon vuoksi, taas 81- tuli satkuun 3-pulttinen turbo).
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
- "Viggen"
- Viestit: 690
- Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 11:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 99/900 B-Turbo (myös vanha H-Turbo) NOS Pakoputkia!
ei tässä mitää, näin näitä asiota saadan selviteltyä, muisti kun sellainen värkki... (enkä sitten väitä että itsekkin olisin 100% oikeassa tässäkään..)keskikonsoli kirjoitti:Juu sori, muistikuvani ovat parinkymmenen vuoden takaa ja tuossa 5332 putkessa vain näytti että tuota putkea on tuon viimeisen kiinnityspisteen jälkeen niin pitkästi että sedanissa tuo tulisi jo yli autosta mutta sedanissa taitaa kiinnistyskohta sitten olla kauempana perästä kuin mitä cc:ssä.Petri Tyrkkö kirjoitti:.. mutka-putki 5331 on kyllä cc:n, vastaava kun on 900 cc:ssä, kuva yleensä voi olla "sinne päin" muutta kyllä noi putket livenä nähneenä kuva on aikas kohdallaan.Tuotapa en osannut ajatellakaan että olisi erilaisilla laipoilla nuo putket noissa 99 turbon eri vuosimalleissa ja korimalleissa joten sori kun nyt aivan perättömiä lausuntoja toin tähän ketjuun!Petri Tyrkkö kirjoitti:78-79 ja 80:n erot (5325 ja 5326)on mainitut 3- ja 4- (vm80)pulttinen turboon kiinnittyminen (80:ssä 900:n kanssa yhtenäisen Turbon vuoksi, taas 81- tuli satkuun 3-pulttinen turbo).
toi takaputki on muuten tuon ikäisissä muutenkin kamalan näköinen asennus orggiksenakin ja monissa cc:ssä on pää selvästi muotoutunut maakosketuksissa..
#544