1978 99 Turbo
1978 99 Turbo
Moro taas...
Olen lähdössä ruotsiin katsomaan kuvissa ainakin suht alkuperäisen oloista (kallista) 120 000km ajettua 1978-mallista combi coupe turboa.
Jeesatkaas hiukan, kun on tuo OG900 tutumpi. Saan sitten tarkistettua mikä on alkuperäistä ja mikä ei...
- Vakiovarusteet mitä pitäisi olla paikallaan?
- Pitäisikö olla ohjaustehostin? Vai oliko 1978 vielä ollenkaan?
- Alkuperäinen vanne? Joku voisi laittaa kuvan/linkin
- Alkuperäinen turbo on Garrett T03?
- Ei ikinä välijäähdytintä?
- 4/5 vaihteinen laatikko?
Autossa on lasinen kattoluukku. Mielestäni ei lasista ole saanut.
Tavoitteena kunnostaa pienet puutteet ja MR-kilvittää.
Kiitos taas etukäteen.
Olen lähdössä ruotsiin katsomaan kuvissa ainakin suht alkuperäisen oloista (kallista) 120 000km ajettua 1978-mallista combi coupe turboa.
Jeesatkaas hiukan, kun on tuo OG900 tutumpi. Saan sitten tarkistettua mikä on alkuperäistä ja mikä ei...
- Vakiovarusteet mitä pitäisi olla paikallaan?
- Pitäisikö olla ohjaustehostin? Vai oliko 1978 vielä ollenkaan?
- Alkuperäinen vanne? Joku voisi laittaa kuvan/linkin
- Alkuperäinen turbo on Garrett T03?
- Ei ikinä välijäähdytintä?
- 4/5 vaihteinen laatikko?
Autossa on lasinen kattoluukku. Mielestäni ei lasista ole saanut.
Tavoitteena kunnostaa pienet puutteet ja MR-kilvittää.
Kiitos taas etukäteen.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: 1978 99 Turbo
Tuolla ois esite: http://www.geocities.com/saab99portal/B ... index.html
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Re: 1978 99 Turbo
No tuolta selvisi ainakin se, että lampunpesurit on poistettu jossakin vaiheessa ja että autossa on orkkisvanteet tallessa ja alla...kiitosta
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Re: 1978 99 Turbo
Kannattaa varmaan kysäistä tuosta lasiluukusta mr-tarkastajalta ennen kuin lähtee matkaan. aiemmin on mainittu että sen aikasia ei alkuperäisiä lisävarusteitakin on voitu hyväksyä.Huikko kirjoitti: Autossa on lasinen kattoluukku. Mielestäni ei lasista ole saanut.
Tavoitteena kunnostaa pienet puutteet ja MR-kilvittää.
Kiitos taas etukäteen.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: 1978 99 Turbo
mainitaan nyt varusteista sävylasit, kun ne jää helposti huomioimatta.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: 1978 99 Turbo
Hiukan liian laho oli niin kovaan hintaan. Kiitoksia avusta.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Re: 1978 99 Turbo
Ulkomailtatuodussa voisi olla ohjaustehostin jos joskus semmoisen satut löytämään? Sain käsityksen että suomimalleissa ei ollut tehostajaa?
Ahtimesta sen verran että en nyt tyyppiä ulkoa muista mutta alkuperäisessä ahtimessa on omanlainen hukkaporttisysteeminsä mitä kuulemma joutuu kissojen ja koirien kanssa metsästämään. Mulla on yksi varaosana ja muistan vain kun myyjä siitä mainitsi. Mulla on 5 -lovinen laatikko, mutta varmaan nelivaihteinen on ollut alkuperäisenä. Peltinen kattoluukku (kaikki 78 turbokorit oli peltiluukullisia?).
Tässä videolla näkyy alkuperäisen 99 turbon detaljeja. Esim: tuo alkuperäinen ahtopainemittari pitää olla. Niskatuet takana yms. Etuspoileri vähän mietityttää (mulla on omassa autossa just tuommoinen kiinni, mutta hankin siihen alkuperäisenkin joka on samanlainen kuin myyntiesitteessä)
http://www.youtube.com/watch?v=k0O2TB2n ... re=related
Muutamia 99 turboja aika kovilla hinnoilla:
http://www.saabnet.com/tsn/class/99.html
Englannissa oli monta vuotta about 1000 punnan hintaan jollain classic saab firmalla alkuperäinen metallinharmaa 78 99turbo, mutten nyt löydä sitä googlella enään. Sitten täällä foorumillakin ja nettiautossa on todella kauan yritetty myydä 78 turboa ja kaupanpäällisinä muistaakseni hopeaa 80 turboraatoa aika pahaan ylihintaan (toki hinta olisi ok jo entisöidystä autosta, mutta auto oli vielä ladossa odottelemassa entisöintiä). Jos tuon ilmoituksen jostain onnistut bongaamaan, niin kysäise jos saisi hinnan jotenkin kartalle ja auton sieltä liiteristä kunnostukseen ja ajoon, mihin se kuuluukin.
Ahtimesta sen verran että en nyt tyyppiä ulkoa muista mutta alkuperäisessä ahtimessa on omanlainen hukkaporttisysteeminsä mitä kuulemma joutuu kissojen ja koirien kanssa metsästämään. Mulla on yksi varaosana ja muistan vain kun myyjä siitä mainitsi. Mulla on 5 -lovinen laatikko, mutta varmaan nelivaihteinen on ollut alkuperäisenä. Peltinen kattoluukku (kaikki 78 turbokorit oli peltiluukullisia?).
Tässä videolla näkyy alkuperäisen 99 turbon detaljeja. Esim: tuo alkuperäinen ahtopainemittari pitää olla. Niskatuet takana yms. Etuspoileri vähän mietityttää (mulla on omassa autossa just tuommoinen kiinni, mutta hankin siihen alkuperäisenkin joka on samanlainen kuin myyntiesitteessä)
http://www.youtube.com/watch?v=k0O2TB2n ... re=related
Muutamia 99 turboja aika kovilla hinnoilla:
http://www.saabnet.com/tsn/class/99.html
Englannissa oli monta vuotta about 1000 punnan hintaan jollain classic saab firmalla alkuperäinen metallinharmaa 78 99turbo, mutten nyt löydä sitä googlella enään. Sitten täällä foorumillakin ja nettiautossa on todella kauan yritetty myydä 78 turboa ja kaupanpäällisinä muistaakseni hopeaa 80 turboraatoa aika pahaan ylihintaan (toki hinta olisi ok jo entisöidystä autosta, mutta auto oli vielä ladossa odottelemassa entisöintiä). Jos tuon ilmoituksen jostain onnistut bongaamaan, niin kysäise jos saisi hinnan jotenkin kartalle ja auton sieltä liiteristä kunnostukseen ja ajoon, mihin se kuuluukin.
Citroen C5, OG900t16
Re: 1978 99 Turbo
Aika kovia hintoja tosiaan on tuolla.
Noihin nähden ruotsin yksilö olisi ollut puoli-ilmainen, muttei huvita hitsauttaa puolta autoa. Itselläni kun ei siihen ole mahdollisuutta.
Noihin nähden ruotsin yksilö olisi ollut puoli-ilmainen, muttei huvita hitsauttaa puolta autoa. Itselläni kun ei siihen ole mahdollisuutta.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Re: 1978 99 Turbo
http://www.blocket.se/vi/18270075.htm?ca=11_s
Laitetaan nyt linkkikikin tänne tuosta kyseisestä yksilöstä. Tuskin teistä sitä kukaan käy tähän väliin pois ostamassa![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Miinukset:
- Ruostetta kaikissa lokarinkaarissa läpi saakka
- Vetarintunneleista päreet jäljellä
- Lattiassa ja takaluukun pohjassa ruostetta
- Moottoritila ruokoton
- Ylimaalattu joskus, maalaus ei mitenkään näyttelytasoa
- Etuspoileri päreinä (ilmastointiteipillä kasassa)
Plussat:
- 182000km
- Kone ja laatikko toimivat moitteetta
- Suurinpiirtein kaikki alkuperäisosat tallessa
- Sisusta ehjä ja alkuperäinen
- Kaikki sähköt toimii
Tingattu hinta euroina noin 1950€, siihen päälle noutokulut ja tullit, verot jne.
2500€ tai allekin on suomessa helposti.
Edes rekisteröintikatsastus ei onnistu ruostevaurioiden vuoksi....se on aika varmaa. Etulokasuojan kaaresta saa kolme sormea läpi.
Eli onko jollakin mielenkiintoa rahalla hitsata ja jopa maalata autoa?
Puran rullaavaksi, jonka jälkeen voin vaikka toimittaa pajalle.
Tuosta kustannuksesta aika paljon riippuu lähdenkö autoa hakemaan.
Arvioita saa antaa mitä hyvää jälkeä tekevä hitsuri ottaa tuollaisen korjaamisesta.
Tosiasiahan on, että vaikka autoon palaisi 5000€ rahaa ennen kuin se on MR-kilvissä, niin se on silti halpa. Ei näitä enää ole.
Haluaisin vain tietää onko pajoja enää, joissa otetaan työn alle noinkin laajaa hitsaustalkoota. Muuten on se riski, että auto jää lojumaan projektiksi.
Laitetaan nyt linkkikikin tänne tuosta kyseisestä yksilöstä. Tuskin teistä sitä kukaan käy tähän väliin pois ostamassa
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Miinukset:
- Ruostetta kaikissa lokarinkaarissa läpi saakka
- Vetarintunneleista päreet jäljellä
- Lattiassa ja takaluukun pohjassa ruostetta
- Moottoritila ruokoton
- Ylimaalattu joskus, maalaus ei mitenkään näyttelytasoa
- Etuspoileri päreinä (ilmastointiteipillä kasassa)
Plussat:
- 182000km
- Kone ja laatikko toimivat moitteetta
- Suurinpiirtein kaikki alkuperäisosat tallessa
- Sisusta ehjä ja alkuperäinen
- Kaikki sähköt toimii
Tingattu hinta euroina noin 1950€, siihen päälle noutokulut ja tullit, verot jne.
2500€ tai allekin on suomessa helposti.
Edes rekisteröintikatsastus ei onnistu ruostevaurioiden vuoksi....se on aika varmaa. Etulokasuojan kaaresta saa kolme sormea läpi.
Eli onko jollakin mielenkiintoa rahalla hitsata ja jopa maalata autoa?
Puran rullaavaksi, jonka jälkeen voin vaikka toimittaa pajalle.
Tuosta kustannuksesta aika paljon riippuu lähdenkö autoa hakemaan.
Arvioita saa antaa mitä hyvää jälkeä tekevä hitsuri ottaa tuollaisen korjaamisesta.
Tosiasiahan on, että vaikka autoon palaisi 5000€ rahaa ennen kuin se on MR-kilvissä, niin se on silti halpa. Ei näitä enää ole.
Haluaisin vain tietää onko pajoja enää, joissa otetaan työn alle noinkin laajaa hitsaustalkoota. Muuten on se riski, että auto jää lojumaan projektiksi.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Re: 1978 99 Turbo
Toisaalta jos sulla on tilat ja mahis purkaa rullaavaksi ei ole enään kaukana että ostaisit halvan hitsauskoneen jolla korjaisit pellit rullaavana.
Hankala sanoa tuosta hinnasta? Kaipa se on ostajan lompakonpaksuudesta ja halusta kiinni. Jos omaan käyttöön olet hankkimassa ja ei ole tarkoitus myydä autoa lähitulevaisuudessa tai edes tulevaisuudessa, niin silloinhan sataset sinne tänne on pelkkää kohinaa. Totta on että nää on harvassa. Ruotsin puolella aika kauan seuraillut ja ei ole tuota sinun ehdokkaan lisäksi muita näkynyt viimeisen vuoden aikana. Ehkä ajan myötä tämmöiset autot voi olla halutumpia tai jos olisi jonkinlainen "mobilisti" yhteisö/yhdistys myös saabien puolella voisi tiedon ja julkaisujen myötä vanhat erikoisemmat mallit herättää enempi kiinnostusta myös täällä suomessa.
Hankala sanoa tuosta hinnasta? Kaipa se on ostajan lompakonpaksuudesta ja halusta kiinni. Jos omaan käyttöön olet hankkimassa ja ei ole tarkoitus myydä autoa lähitulevaisuudessa tai edes tulevaisuudessa, niin silloinhan sataset sinne tänne on pelkkää kohinaa. Totta on että nää on harvassa. Ruotsin puolella aika kauan seuraillut ja ei ole tuota sinun ehdokkaan lisäksi muita näkynyt viimeisen vuoden aikana. Ehkä ajan myötä tämmöiset autot voi olla halutumpia tai jos olisi jonkinlainen "mobilisti" yhteisö/yhdistys myös saabien puolella voisi tiedon ja julkaisujen myötä vanhat erikoisemmat mallit herättää enempi kiinnostusta myös täällä suomessa.
Citroen C5, OG900t16
Re: 1978 99 Turbo
Voin kysyä yhdeltä työkaverilta kiinnostaisiko homma. Paja olisi Nokialla. Jos suostuu ja löytyy ylimääräistä tilaa, niin suht edullisesti varmaan tekisi. Aikataulusta en sitten osaa sanoa mitään. ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Re: 1978 99 Turbo
En ainakaan minä käynyt ostamassa, mutta ilmoitus on poistunut tai ei ainakaan tuolla linkillä auennutHuikko kirjoitti:Tuskin teistä sitä kukaan käy tähän väliin pois ostamassa![]()
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: 1978 99 Turbo
Jep...auto myyty...mitäs pähkäilin liian kauan.
Nykytallissa ei saa hitsata ja en oikeastaan edes osaa hitsata. Tiedoksi asiaa ihmetelleille.
Tuijottelen nyt lohdutukseksi tuota...
http://www.blocket.se/vi/18068706.htm?ca=11_s
Nykytallissa ei saa hitsata ja en oikeastaan edes osaa hitsata. Tiedoksi asiaa ihmetelleille.
Tuijottelen nyt lohdutukseksi tuota...
http://www.blocket.se/vi/18068706.htm?ca=11_s
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 1978 99 Turbo
hervottoman kokoinen vetokoukun kuula suojus....nauraa.....ruotsi meininkiä----hahahhahahahhahhahhahahhahahhahaha
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 1978 99 Turbo
Lainaus! Ehkä ajan myötä tämmöiset autot voi olla halutumpia tai jos olisi jonkinlainen "mobilisti" yhteisö/yhdistys myös saabien puolella voisi tiedon ja julkaisujen myötä vanhat erikoisemmat mallit herättää enempi kiinnostusta myös täällä suomessa. Mitenkä paljon rajoittaa kiinnostusta varaosien saatavuus? Itse olen pähkäilly 74/99 (19.05) jarrupääsylinterin kanssa.
Saab 1974 L. 4d. 1.85L. Oranssi , rekistöröity uudelleen 28.4-09. Jäsen 3689. Renu Megane 1.9dci ja LT volsu asuntoauto.