
Starttihammaskehän kiristäminen automaatista
-
- "Kaasari"
- Viestit: 7
- Liittynyt: Pe Tammi 13, 2006 10:22
- Paikkakunta: Jyväskylä
Starttihammaskehän kiristäminen automaatista
900 automatic vm 1988: Starttimoottorin hammaskehä liikkuu 1-2 mm auton pituussuunnassa ja naputtaa kuuluvasti. Hammaskehä on kiinnitetty hitsaamalla kehän edessä olevaan osaan joka siis on löysässä. Miten hammaskehän ja sen edessä olevan osan saa automaatissa kiristettyä. Onko hammaskehän edessä olevan valurautakopan irroitus helposti itse tehtävissä (kun jäähdytin on poistettu) ja voiko sen alta kiristää ko osan.


Saabisti Jkl
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Starttihammaskehän kiristäminen automaatista
Se osa jossa on hammaskehä kiinni, on pulteilla kampiakselin päässä. Alumiinikoppaa ei saa pois. Sen sisällä on momentin-muunnin joka on pultattuna samassa osassa jossa hammaskehäkin on. Onko moottorin öljynvaihdossa huomattu metallia? Kun moottori ja a-aski irroitetaan toisistaan pitää momentin-muunnin irrottaa ensin siitä levystä irti jossa on hammaskehä,( manuaalisessa sitä sanotaan vauhtipyöräksi) sekä tukea muunnin sinne alumiinikoppaan jollain asennusraudalla.saabisti jkl kirjoitti:900 automatic vm 1988: Starttimoottorin hammaskehä liikkuu 1-2 mm auton pituussuunnassa ja naputtaa kuuluvasti. Hammaskehä on kiinnitetty hitsaamalla kehän edessä olevaan osaan joka siis on löysässä. Miten hammaskehän ja sen edessä olevan osan saa automaatissa kiristettyä. Onko hammaskehän edessä olevan valurautakopan irroitus helposti itse tehtävissä (kun jäähdytin on poistettu) ja voiko sen alta kiristää ko osan.
Ehdotan korjaamokäyntiä.............

Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.