900i 16v, valot ja tehot kateissa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja jariha »

Mimmi kirjoitti:Himmennin on mittaristossa mistaakseni peräti 2:lla ruuvilla kiinni ja suunnilleen samanikäisestä se käy paikalleen.
Hmm, voinko tulkita viestisi jopa niin, että sen mahtuu kaiuttimen reiästä vaihtamaan :|
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja jariha »

Mimmi kirjoitti:Ei mahdu, ainakaan minun räpylöilläni.
Mittariston käteenottamisen jälkeen homma on helppo. Mittaristohan irtoaa, kun olet irrottanut kojalaudan naamaosan.
Jep. Noin olen täältä lukenut ja yritän vielä löytää vaihtomittariston, ennen kuin alan tekemään. Toki tuo pelkkä himmentimen vaihto houkuttaa enempi, että kilometrilukemaa ei tarvii "ruuvata".
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

jariha kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:Ei mahdu, ainakaan minun räpylöilläni.
Mittariston käteenottamisen jälkeen homma on helppo. Mittaristohan irtoaa, kun olet irrottanut kojalaudan naamaosan.
Jep. Noin olen täältä lukenut ja yritän vielä löytää vaihtomittariston, ennen kuin alan tekemään. Toki tuo pelkkä himmentimen vaihto houkuttaa enempi, että kilometrilukemaa ei tarvii "ruuvata".
Otat vaan siitä vanhasta mittaristosta sen nopeusmittarin ja vaihdat sen siihen uuteen.Ei siinä muuta "ruuvausta" tarvita kuin ne mittariston ruuvit jonka jälkeen ne vasen ja oikea puolisko lähtee irti ja voit vaihtaa nopeusmittarin.
Kasaus toistepäin.

Toi kuva varmaan selventää:
http://img440.imageshack.us/my.php?imag ... 171ww1.jpg
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja jariha »

Mistäs se tuo jarruvalokytkin löytyy? Nyt ois mittaristo irti, mutta en oo osannu löytää ylä- enkä alakautta :|
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja jariha »

Mimmi kirjoitti:Jarruvalokytkin löytyy jarrupolkimen yläpäästä kiinnikepellistä.
Kiitos, löytyihän se sieltä. Miten se lähtee irti?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja jariha »

Jarruvalot alkoi palamaan kun yritin ottaa sitä kytkintä irti. Ei siis tarvinnu tehä muuta. Mittaristo oli kunnossa, liekö ollut vain liitin huonosti paikoillaan. Nyt palaa valot mittaristossakin.

Eilen putsasin akun maadoituskaapelin kiinnityspisteen, mutta eipä tuolla kulkupuoleen ollut vaikutusta.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja jariha »

Mittaristo-jumppa menee vielä uusiksi, sillä niinhän siinä kävi, että toimintasavut tulivat ulos. Arvaatte varmaan, uudet 5W polttimot laitoin, kun ABC-asema ei 3W:tä myynyt, niin taisi siinä sulaa sitten johtimet. Saapahan vielä viikon verran nauttia tunnelmallisista "kynttilöistä" :oops:

Breadfan: Oon kyllä koittanu kenkää antaa ja välillä tuntuu, että kulkisi jo paremmin. Sitten taas totean, että haavekuvia ne vain. Ensimmäisen illan järkytys on kuitenkin jo taakse jäänyttä ja kyllä tämä sen verran on piristynyt, että kyllä tällä pärjää. 80 km/h ottaa jo melko kevyesti eikä täällä sen kovempaa saa enää ajaakaan :roll:
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja rr »

Joko olet katsonut ilmansuodattimen? Vaikuttaa kulkuun juuri kierroksilla. Sitten ne sytkätulpat tietysti.

Vapari i16 on _todella tasaisesti_ alhaalta asti vääntävä. Voimaa on heti tyhjäkäynniltä alkaen. Huipputeho taitaa olla kuuden tonnin pinnassa. Turbon jälkeen saattaa tuntuakin tukkoiselta, vaikkei välttämättä sitä ole. Täällä koettu samat tukkoisuuden tunteet, mutta kellon perusteella kulkee speksien mukaan.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja jariha »

rr kirjoitti:Joko olet katsonut ilmansuodattimen? Vaikuttaa kulkuun juuri kierroksilla. Sitten ne sytkätulpat tietysti.

Vapari i16 on _todella tasaisesti_ alhaalta asti vääntävä. Voimaa on heti tyhjäkäynniltä alkaen. Huipputeho taitaa olla kuuden tonnin pinnassa. Turbon jälkeen saattaa tuntuakin tukkoiselta, vaikkei välttämättä sitä ole. Täällä koettu samat tukkoisuuden tunteet, mutta kellon perusteella kulkee speksien mukaan.
Putsari on uuden näköinen ja siten ok. Tuosta huomaa, että menohaluja ois, mutta kun pitäisi mennä yli 60 km/h, niin siellä esiintyy pientä nykimistä, ettei kaikkea saa irti. Mutta alle 60 km/h nopeuksissa ja matalilla kierroksilla meno on todella miellyttävää. Siellä vääntöä on käytettävissä. Mutta just tuollainen "ohituskiihtyvyys" on todella huono. Toki turbon jälkeen noin toki varmasti tuntuu, mutta on tässä muutakin.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Kylö
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: La Marras 24, 2007 14:25
Paikkakunta: Lahti

Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja Kylö »

Tuolta sinun nettisivuilta katselin, että sinulla on punaiset tulpanjohdot. Onko ne alkuperäisiä bourdicordeja vastaavat? Eikös nää ollut aika tarkkoja siitä, että on oikeat tulpanjohdot? Myös virranjakajan kansi näyttäisi olevan sininen alkuperäisenä se on ruskehtava...
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja jariha »

Kylö kirjoitti:Tuolta sinun nettisivuilta katselin, että sinulla on punaiset tulpanjohdot. Onko ne alkuperäisiä bourdicordeja vastaavat? Eikös nää ollut aika tarkkoja siitä, että on oikeat tulpanjohdot? Myös virranjakajan kansi näyttäisi olevan sininen alkuperäisenä se on ruskehtava...
Näyttäisi olevan sekajohdotus ja tosiaan sininen virranjakajan kansi. Molemmat "huoltokirjan" mukaan vaihdettu syksyllä. Voi hyvinkin olla osasyy, mutta toisaalta, monien osien vaihtaminen viittaisi myös siihen, että vikaa on etsitty jo ainakin kesästä asti. Mutta joo, noi menee vaihtoon, ellei sitä ennen muuta syytä löydy.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Jakajan kansi, pyörijä, tulpanjohdot, tulpat, ilmansuodatin, alipaineletkut, bensansuodatin ja polttoainepumppu. Nuo tuli mieleen, kun muistelin mitä omaan satkuun tuli vaihdettua. Siis sillä seurauksella, että nykiminen väheni ja bensapumpun vaihtamisen jälkeen katosi kokonaan. Tosin se nykiminen loppui pumpun laukeamiseen :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja jariha »

dimebak kirjoitti:Jakajan kansi, pyörijä, tulpanjohdot, tulpat, ilmansuodatin, alipaineletkut, bensansuodatin ja polttoainepumppu.
"Huoltokirjan" mukaan noista kaikki, paitsi alipaineletkut ja polttoainepumppu on vaihdettu. Mutta kuten jo heti alkuun sanoin, osaan epäillä vaihdettujen osien sopivuutta.

Tässäpä nämä minun tunnelmalliset "kynttilät" 8)

Kuva
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Oberleutnant
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Ma Maalis 19, 2007 17:24
Paikkakunta: Kinkomaa

Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja Oberleutnant »

Alipaineletkusta voin itse kertoa, että jopa turbo tuntuu hyytyvän, kun konepellin alta kuuluu suhina :lol: oli itsellä pääsyt "hieman" hapertumaan vanhat kumiletkut ja itsekseen mennyt halkeamaan kolmen sentin matkalta. No tätä nykyä ne vanhat kovettuneet alipaineletkut on korvattu(olikohan 4,5mm vai 5,5mm) polttoaineletkulla.

Näin ohimennen mainiten, harvinaisen härskiltä se suhina kuulosti, ja inssi vielä asemalla tokas ko auton sammutti ja ilmaa hetken nuuhki jot "Joo-o, raha täällä haisee" :mrgreen:
Saab 900 Turbo vm.-88 (myyty) Saab 9-5 vm.-99 (myyty) Saab 9-5 Wagon vm.-08
Vastaa Viestiin