Ahtopaineiden nostaminen -84 900 t16
Ahtopaineiden nostaminen -84 900 t16
Voisko joku tietävä neuvoa/selittää miten ahtopaineiden nostaminen tapahtuu ahdot nyt 0.6bar.
Saab 900 T16
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: Ahtopaineiden nostaminen -84 900 t16
Ahtopaineiden nosto käy helposti ruuvaamalla turbonkyljessä olevasta hukkaportista säätötankoa tiukemmalle, tai ottamalla kellon letku irti. Tällöin saat ahtoja 2,5bar ja RIKOT VARMASTI MOOTTORIN!!
Jos haluat tietää miten oikeasti nostatetaan ahtoja/viritetään konetta niin että et riko sitä niin käytä hyväihminen ETSI toimintoa. Tätä on neuvottu jo 10^n kertaa.
Lukemisen arvoinen sivusto: http://www.900aero.com varsinkin TÄMÄ osio:
http://www.900aero.com/main/tech_main_apcmod.htm
Kummasti rupeaa jengi neuvoo ihan eri tavalla kun on itse nähny ensin vähän vaivaa vastauksen saamiseen.
Jos haluat tietää miten oikeasti nostatetaan ahtoja/viritetään konetta niin että et riko sitä niin käytä hyväihminen ETSI toimintoa. Tätä on neuvottu jo 10^n kertaa.
Lukemisen arvoinen sivusto: http://www.900aero.com varsinkin TÄMÄ osio:
http://www.900aero.com/main/tech_main_apcmod.htm
Kummasti rupeaa jengi neuvoo ihan eri tavalla kun on itse nähny ensin vähän vaivaa vastauksen saamiseen.
Re: Ahtopaineiden nostaminen -84 900 t16
Onko tavoite saada ahtopaineet tasolle 0,8 bar kuten ehjässä vakioautossa kuuluu? Aloita säätämällä peruspaineet 0,4 bariin kuten kuuluu. Periaatteessa hukkaportin tankoa lyhyemmäksi kiertämällä pitäisi onnistua nosto 0,03 bar per kierros, mutta tuonikäisessä voi olla säätövara aika vähissä kun kalvorasian jousi kuitenkin on väsynyt. Lisäjousen asettaminen on helpompaa.
http://www.saab9000.com/procedures/exha ... ostadj.php
Tosin APC-järjestelmän täytyy muutenkin olla sitten kunnossa jotta näillä konsteilla pääset 0,8:aan.
APC-boksia muuttamalla pääset jonkin verran tuosta 0,8:sta ylemmäskin jos jostain syystä tarve tulisi.
http://www.saab9000.com/procedures/exha ... ostadj.php
Tosin APC-järjestelmän täytyy muutenkin olla sitten kunnossa jotta näillä konsteilla pääset 0,8:aan.
APC-boksia muuttamalla pääset jonkin verran tuosta 0,8:sta ylemmäskin jos jostain syystä tarve tulisi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Ahtopaineiden nostaminen -84 900 t16
Anteeksi nyt mutta 1. ei nyt sattunut löytämään vastausta.
2. Kiitoksia vastauksista

2. Kiitoksia vastauksista

Saab 900 T16
Re: Ahtopaineiden nostaminen -84 900 t16
Myös kojetaulun alaosan takaa löytyvää ylipainekatkaisijaa on ruuvattava...jus kirjoitti: APC-boksia muuttamalla pääset jonkin verran tuosta 0,8:sta ylemmäskin jos jostain syystä tarve tulisi.
Kyllä näistä virityksistä löytyy runsaasti juttua etsi-toiminnolla.
Eski
Re: Ahtopaineiden nostaminen -84 900 t16
Apc pystyy pitämään ahtoja käytännössä 2x peruspaineessa, elikkä jos peruspaineet 0,4bar, niin silloin max ahdot 0,8 bar. Jos boksista yrittää säätää ahdot korkeammaksi, kuin 2x peruspaine, ahdot voi kyllä käydä piikkinä korkeammallakin, mutta paineet ei pysy ylhäällä kunnolla.
Esim. minulla 99turbossa pelkkä peruspaineiden nosto 0,45 bariin sai aikaan tuon apc:n kontrolloiman max ahtopaineiden nousemaan ilman mitään modia 0,9baariin. Liian pienen (vakion) välijäähdyttimen heikon sijainnin ja parhaat päivänsä nähneen koneen takia jouduin säätämään ahtoja apc:stä pienemmälle. Tarkoitus kun on päästä paikasta a paikkaan b ilman ikäviä yllätyksiä. Peruspaineet nostin laittamalla lisäjousen hukkaportin kellon rinnalle. Sopiva jousi löytyi purkuautosta: jarrupolkimen palautusjousi.
ps. tuossa 99turbossani on siis 900turbo8 -84:n kone ja apc-järjestelmä on samanlainen, kuin tuossa sinunkin autossasi.
Esim. minulla 99turbossa pelkkä peruspaineiden nosto 0,45 bariin sai aikaan tuon apc:n kontrolloiman max ahtopaineiden nousemaan ilman mitään modia 0,9baariin. Liian pienen (vakion) välijäähdyttimen heikon sijainnin ja parhaat päivänsä nähneen koneen takia jouduin säätämään ahtoja apc:stä pienemmälle. Tarkoitus kun on päästä paikasta a paikkaan b ilman ikäviä yllätyksiä. Peruspaineet nostin laittamalla lisäjousen hukkaportin kellon rinnalle. Sopiva jousi löytyi purkuautosta: jarrupolkimen palautusjousi.
ps. tuossa 99turbossani on siis 900turbo8 -84:n kone ja apc-järjestelmä on samanlainen, kuin tuossa sinunkin autossasi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01