-Saab 900i 1987 8v kone eli ei mitään turboja saati muita hienouksia.
-Öljyt vaihdettu noin kuukausi sitten Valvolinesta - mobil super 2000 (Halpaa pas...ko?)
-Kuukauden muija ajeli viikot kouluun ja takasi päivittäin öljyn vaihdon jälkeen (n.10km siivu).
Nyt alkoi sitten putkesta tuleen reilummin vaalean harmaa - sinisekotusta eli polttaa sitä öljyä ja se tietysti vähenee pikku hiljaa sitä mukaa kun palaa.
-Katselin paisuntasäiliöön eikä siellä näkynyt muuta kuin nesteet ,eivätkä ne kuplineet saati olleet edes hiilihapoilla.. toisin sanoen siellä ei mitään normaalista poikkeavaa.
-Auto lähtee käyntiin normaalisti niin kylmänä kuin kuumanakin eikä tyhjäkäynnissäkään mitään vikaa.
-Käy kaikilla 4 koko ajan.
-En ole huomannu eroa kiihtyvyyden suhteen.
-konekaan ei vaikuta sen öljysemmältä/likasemmalta kuin on ollutkaan enkä tallin lattialla valumiakaan ole huomannu.
Ainoa mikä tässä nyt mättää on toi että kun enempi hanaa antaa niin valko-sinistä tulee putken päästä ja öljyä häviää pikku hiljaa.
Voisko toi nyt mahdollisesti johtua öljyn merkin vaihdosta vai mistä tää nyt sitten? Tuuppaanko uudet/paremmat(?) Valvolinet koneeseen ja rukoilen?
Kansi vaivoista??
Säädöt pielessä?
Mitä mitä?
Viikonloppuna olis nyt aikaa alottaa purkamis,- tai potkimisoperaatio mutta mistä päästä sitä nyt sitten alottais potkimisen vai mistä kohtaa sitä alottais purkamisen?
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)