sammu se satku

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
RAPALA
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Loka 28, 2008 20:51

sammu se satku

Viesti Kirjoittaja RAPALA »

900i vm 88 sammu eilen noin sadan metrin ajon jälkeen ja siihen jäi startti pyörittää mut ei ees lupaa bentsa kyllä haisee eli olisko pensa pumppu ehjä? oliskohan kellään käyny samoin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: sammu se satku

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

paljo ajettu`?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
RAPALA
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Loka 28, 2008 20:51

Re: sammu se satku

Viesti Kirjoittaja RAPALA »

57000
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: sammu se satku

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

aika vähän lol ....napsahtaako rele apumiehen jalkotilassa ku väännät virtavaimesta virrat päälle?
seuraavaksi tutkit tuleeko bensaa...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: sammu se satku

Viesti Kirjoittaja Risto »

:wink:
Viimeksi muokannut Risto, Su Helmi 27, 2011 23:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mughs
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Pe Heinä 15, 2005 07:00
Viesti:

Re: sammu se satku

Viesti Kirjoittaja Mughs »

Näkyy olevan yleistä, minun 900S pätkii ja paukuttaa ja sitten sammuu. Lähtee taas käyntiin, ottaa kierroksia mutta kun pistää kiekat yli 3500, niin kiekkamittari meneekin nollaan vaikka kone käy. Bensaa saa ja sytytysyksikkö vaihdettiin mutta se ei auttanut. Ajossa ottaa kierroksia vähemmän ja saattaa sammua.
siiseli
"Hölösuu"
Viestit: 1169
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 22:58

Re: sammu se satku

Viesti Kirjoittaja siiseli »

Joskus aikoinaan kun isän kanssa kierrettiin satkulla suomea, niin muistuu mieleeni useampi kerta kun virranjakajan kansi on tehnyt tenän... Tällä muistikuvalla tarkastaisin sen sekä "pyörijän". Käsittääkseni se oli jonkin sortin perus vika, uudet palikat kulki aina matkassa :)
#3834
anaconda
"Hirsch"
Viestit: 870
Liittynyt: Su Maalis 13, 2005 20:52
Paikkakunta: syyläri city

Re: sammu se satku

Viesti Kirjoittaja anaconda »

RAPALA kirjoitti:900i vm 88 sammu eilen noin sadan metrin ajon jälkeen ja siihen jäi startti pyörittää mut ei ees lupaa bentsa kyllä haisee eli olisko pensa pumppu ehjä? oliskohan kellään käyny samoin
Oletko kattonut tuleeko kipinää?
bmw e46 alias proteesi
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: sammu se satku

Viesti Kirjoittaja lucaf »

kaivele hansikaslokerosta varalle ostettu sytytysyksikkö ja kokeile sillä :)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: sammu se satku

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

viallista sytytyksenpääteastetta veikkaisin myös samoin kuin lucaf.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
RAPALA
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Loka 28, 2008 20:51

Re: sammu se satku

Viesti Kirjoittaja RAPALA »

vaihoin virranjakajan kannen ja pyörijän kun löyty kellarista ylimmääräset ei auttanu seuraavaksi aion vaihtaa ton sytytys yksikön jos se auttas kun ei se paljoa maksa kiitos kaikille vinkeistä
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Re: sammu se satku

Viesti Kirjoittaja hatami »

Hall anturia veikkaan.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: sammu se satku

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Hall anturi.

juttua i16 mallin sähköhäiriöstä joka paljastui Hall anturi viaksi. Jutun lopussa testausohje yms.

Varsinkin tuo edellä kuvattu "kuollut" kiekkamittari viittaa suoraan Hall-anturiin.
Muistakaa, että i16 satkuun ei kannata yrittää muuta syttyyksikköä kuin alkuperäistä! Muuten seurauksena on huonoa käyntiä ja yleistä häröilyä!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Mughs
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Pe Heinä 15, 2005 07:00
Viesti:

Re: sammu se satku

Viesti Kirjoittaja Mughs »

Mughs kirjoitti:Lähtee taas käyntiin, ottaa kierroksia mutta kun pistää kiekat yli 3500, niin kiekkamittari meneekin nollaan vaikka kone käy.
Ajelin tuossa muutama päivä sitten n. 20km, kone toimi hyvin ja ei pätkinyt mutta jos nosti kierrokset tuonne 3000 yli, kiekkamittari pomppasi nollaan. Huollossa eivät osaa sanoa muuta kuin että pitäisi kokeilla käytetyllä ehjällä virranjakajalla toimiiko oikein. Mistä se mittari mittaa ne kierroksensa, tässä mallissa (900S 16v) ei ainakaan kampiakselin päästä ?
jakaraik
"Aero"
Viestit: 316
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 15:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: sammu se satku

Viesti Kirjoittaja jakaraik »

kierros signaali tulee 900s mallis virranjakajassa olevalta hall-anturilta, tai oikeestaan sieltä se signaali menee sytytysyksikölle ja sieltä edelleen kiekkamittarille ja ECU:lle. tarvike sytkäyksikkö aiheuttaa omassa kulkineessa juurikin tuota jenkakellon pimahtamista yli 3500 kierroksen, muuten kyllä toimii ongelmitta.
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
Vastaa Viestiin