Tervehdys kaikille
Cabben projekti on nyt siinä vaiheessa, että kone on levällään tallin lattialla. Kansi pitäisi viedä konestamoon ja lohko porauttaa. (16v tbo) Mutta mistä saisi männät? Koneistamon kautta tietty saa jotain varamasti, mutta jos haluaisi laatua. B202 kone taitaa olla (vm 1987).
Toinen ongelma on pieni hiushalkeama pakosarjassa. Ei ole vuotanut, mutta turhaa sitä on siihen kiinni laittaa. Eli mistä saisi uuden pakosarjan, pelitinenkin käy...
Eli tämmöstä näin loppuvuodesta.
tervesin
jarkko
Mistä osia
Mistä osia
Kyllä Kelpaa
Re: Mistä osia
Eka kysymys. Miksi porautat ? Onko pykälää / kulunut . 90% alla puoli milliä ajetuista saabin koneista ei tartte porausta koska sylinterit ja männät ei oo kulunut siihen malliin. Tietenkin jos virität niin sitte ymmärrän et takomäntää tms. koneeseen.
Hoonaus ja rengastus riittää normi motteissa.
Mäntiä saat kaiksiat osaavista varaosaliikkeistä , alkuperäisiä tai sitte koneistamoista.
Hoonaus ja rengastus riittää normi motteissa.
Mäntiä saat kaiksiat osaavista varaosaliikkeistä , alkuperäisiä tai sitte koneistamoista.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: Mistä osia
Moi
Ajettu on 160tonnia, eikä pykälää juurikaan ole. Porautan kun nyt se on silleen sopivasti tehtävissä. Tietysti pitää miettiä tuon sijoituksen tuomaa hyötyä, mikä luultavimmin on lähinnä hyvä olo, eikä niinkään muuta. Viritystä ei ole tarkoitus tehdä, vaan laittaa kunnolla kuntoon.
jarkko
Ajettu on 160tonnia, eikä pykälää juurikaan ole. Porautan kun nyt se on silleen sopivasti tehtävissä. Tietysti pitää miettiä tuon sijoituksen tuomaa hyötyä, mikä luultavimmin on lähinnä hyvä olo, eikä niinkään muuta. Viritystä ei ole tarkoitus tehdä, vaan laittaa kunnolla kuntoon.
jarkko
toms kirjoitti:Eka kysymys. Miksi porautat ? Onko pykälää / kulunut . 90% alla puoli milliä ajetuista saabin koneista ei tartte porausta koska sylinterit ja männät ei oo kulunut siihen malliin. Tietenkin jos virität niin sitte ymmärrän et takomäntää tms. koneeseen.
Hoonaus ja rengastus riittää normi motteissa.
Mäntiä saat kaiksiat osaavista varaosaliikkeistä , alkuperäisiä tai sitte koneistamoista.
Kyllä Kelpaa
Re: Mistä osia
Tossa just serkku laittelee 900:n moottoria läjään. Lohko on 160tkm ajettu. Sylintereissä ei ollut porrasta ja alkuperäiset hoonijäljetkin näkyi vielä. Kuulostaa hätävarjelun liioittelulta porata noin vähän ajettu lohko. Jos sen koneen hoonaa, rengastaa ja ostaa vaikka uudet vakiomännät, niin siinä on vielä jotakin tolkkua. Tosin voi olla hyvinkin todennäköistä, ettei niissä entisissäkään männissä noin vähällä kilometrilukemalla ole vielä mitään vika. No, kukin taablaa tyylillään.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Mistä osia
Moi
Totta puhut, mutta tarkoitus ei olisi avata tuota konetta ainakaan kahteenkymmeneen vuoteen. Siksi tämä singolla jänistä ampuminen. Mutta isomman ongelman itseasiassa tuottaa se pakosarja... Joskus aikaisemmin täällä joku kaupitteli peltipakosarjoja (teki itse/teetti jollain). Tietäiskö kukaan onko niitä vielä saatavilla?
jarkko
Totta puhut, mutta tarkoitus ei olisi avata tuota konetta ainakaan kahteenkymmeneen vuoteen. Siksi tämä singolla jänistä ampuminen. Mutta isomman ongelman itseasiassa tuottaa se pakosarja... Joskus aikaisemmin täällä joku kaupitteli peltipakosarjoja (teki itse/teetti jollain). Tietäiskö kukaan onko niitä vielä saatavilla?
jarkko
Kyllä Kelpaa
Re: Mistä osia
Tuskin cabbeen tulee noina 29 vuoteen ihan kauheasti kilometrei saatikka kylmäkäynnistyksiä.
Itse käyttäisin tuossa tilanteessa koneistamolla arvioitavana ja ennen mäntäsarjaa en ainakaan porauttais.
Tässä topiikissa http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=16&t=33102 oli juttua niistä peltisarjoista, myös tekijä löytyy.
Laipoista:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 18&start=0
Kannattaa ehkä laittaa ostoilmoitus molemmista, tiiä vaikka joltain ois jääny asentamatta tai tekniikka muuten pettäny. Uusia vakiomäntäsarjoja on ainakin näkyny silloin tällöin kaupattavan.
Itse käyttäisin tuossa tilanteessa koneistamolla arvioitavana ja ennen mäntäsarjaa en ainakaan porauttais.
Tässä topiikissa http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=16&t=33102 oli juttua niistä peltisarjoista, myös tekijä löytyy.
Laipoista:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 18&start=0
Kannattaa ehkä laittaa ostoilmoitus molemmista, tiiä vaikka joltain ois jääny asentamatta tai tekniikka muuten pettäny. Uusia vakiomäntäsarjoja on ainakin näkyny silloin tällöin kaupattavan.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Mistä osia
Moi
Tuossahan on ideaa, eli antaa koneistamon tutkia, mitä kannattaa tehdä. Täytyypä laittaa tuosta pakosarjasta osto ilmo, että jos vaikka jollakulla olisi
sattumoisin jäänyt käyttämättä, tai jopa jos joku rahasta tuollaisen tekisi.
Jarkko
Tuossahan on ideaa, eli antaa koneistamon tutkia, mitä kannattaa tehdä. Täytyypä laittaa tuosta pakosarjasta osto ilmo, että jos vaikka jollakulla olisi
sattumoisin jäänyt käyttämättä, tai jopa jos joku rahasta tuollaisen tekisi.
Jarkko
Kyllä Kelpaa