sammu se satku
sammu se satku
900i vm 88 sammu eilen noin sadan metrin ajon jälkeen ja siihen jäi startti pyörittää mut ei ees lupaa bentsa kyllä haisee eli olisko pensa pumppu ehjä? oliskohan kellään käyny samoin
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: sammu se satku
paljo ajettu`?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: sammu se satku
aika vähän lol ....napsahtaako rele apumiehen jalkotilassa ku väännät virtavaimesta virrat päälle?
seuraavaksi tutkit tuleeko bensaa...
seuraavaksi tutkit tuleeko bensaa...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: sammu se satku
Viimeksi muokannut Risto, Su Helmi 27, 2011 23:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: sammu se satku
Näkyy olevan yleistä, minun 900S pätkii ja paukuttaa ja sitten sammuu. Lähtee taas käyntiin, ottaa kierroksia mutta kun pistää kiekat yli 3500, niin kiekkamittari meneekin nollaan vaikka kone käy. Bensaa saa ja sytytysyksikkö vaihdettiin mutta se ei auttanut. Ajossa ottaa kierroksia vähemmän ja saattaa sammua.
Re: sammu se satku
Joskus aikoinaan kun isän kanssa kierrettiin satkulla suomea, niin muistuu mieleeni useampi kerta kun virranjakajan kansi on tehnyt tenän... Tällä muistikuvalla tarkastaisin sen sekä "pyörijän". Käsittääkseni se oli jonkin sortin perus vika, uudet palikat kulki aina matkassa
#3834
Re: sammu se satku
Oletko kattonut tuleeko kipinää?RAPALA kirjoitti:900i vm 88 sammu eilen noin sadan metrin ajon jälkeen ja siihen jäi startti pyörittää mut ei ees lupaa bentsa kyllä haisee eli olisko pensa pumppu ehjä? oliskohan kellään käyny samoin
bmw e46 alias proteesi
Re: sammu se satku
kaivele hansikaslokerosta varalle ostettu sytytysyksikkö ja kokeile sillä
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: sammu se satku
viallista sytytyksenpääteastetta veikkaisin myös samoin kuin lucaf.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: sammu se satku
vaihoin virranjakajan kannen ja pyörijän kun löyty kellarista ylimmääräset ei auttanu seuraavaksi aion vaihtaa ton sytytys yksikön jos se auttas kun ei se paljoa maksa kiitos kaikille vinkeistä
Re: sammu se satku
Hall anturia veikkaan.
Re: sammu se satku
Hall anturi.
juttua i16 mallin sähköhäiriöstä joka paljastui Hall anturi viaksi. Jutun lopussa testausohje yms.
Varsinkin tuo edellä kuvattu "kuollut" kiekkamittari viittaa suoraan Hall-anturiin.
Muistakaa, että i16 satkuun ei kannata yrittää muuta syttyyksikköä kuin alkuperäistä! Muuten seurauksena on huonoa käyntiä ja yleistä häröilyä!
juttua i16 mallin sähköhäiriöstä joka paljastui Hall anturi viaksi. Jutun lopussa testausohje yms.
Varsinkin tuo edellä kuvattu "kuollut" kiekkamittari viittaa suoraan Hall-anturiin.
Muistakaa, että i16 satkuun ei kannata yrittää muuta syttyyksikköä kuin alkuperäistä! Muuten seurauksena on huonoa käyntiä ja yleistä häröilyä!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: sammu se satku
Ajelin tuossa muutama päivä sitten n. 20km, kone toimi hyvin ja ei pätkinyt mutta jos nosti kierrokset tuonne 3000 yli, kiekkamittari pomppasi nollaan. Huollossa eivät osaa sanoa muuta kuin että pitäisi kokeilla käytetyllä ehjällä virranjakajalla toimiiko oikein. Mistä se mittari mittaa ne kierroksensa, tässä mallissa (900S 16v) ei ainakaan kampiakselin päästä ?Mughs kirjoitti:Lähtee taas käyntiin, ottaa kierroksia mutta kun pistää kiekat yli 3500, niin kiekkamittari meneekin nollaan vaikka kone käy.
Re: sammu se satku
kierros signaali tulee 900s mallis virranjakajassa olevalta hall-anturilta, tai oikeestaan sieltä se signaali menee sytytysyksikölle ja sieltä edelleen kiekkamittarille ja ECU:lle. tarvike sytkäyksikkö aiheuttaa omassa kulkineessa juurikin tuota jenkakellon pimahtamista yli 3500 kierroksen, muuten kyllä toimii ongelmitta.
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis