Sopiiko vanhan 99:n nop.m.vaij. 9kymppiin?
Pitäisi sen sopia.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Epäilyni heräävät, postissa tuli iskemätön "Taflex - speedometer cable" Ilmeisen vanhan näköinen, paljon ohuempi kuin nykyinen (hajonnut mutta vielä paikoillaan oleva) kaapeli. Pussissa lukee "Saab 99 70-"
Taitaa olla siis aika vanha, mahtaako tämä sopia?
http://www.huuto.net/auctionimages/4/b7 ... 5-orig.jpg
Taitaa olla siis aika vanha, mahtaako tämä sopia?
http://www.huuto.net/auctionimages/4/b7 ... 5-orig.jpg
"SaabAna"
prkl. vaijerin prikka !muovia! (haljennut) Mittari toimii pyörittämällä, mutta vaijeri ei liikahdakkaan ![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
varaosassa prikassa kierteet, muoviosassa ei, vaan 2 klipsua jotka menee joihinkin uriin.
konehuoneen pää öljyinen enkä saanut irti
(vaan tuskin sielläkään ne kierteet samanlaiset ovat, kuin vanhan 99n vaijerissa.
Voi että kun oli taas kivaa
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
varaosassa prikassa kierteet, muoviosassa ei, vaan 2 klipsua jotka menee joihinkin uriin.
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
konehuoneen pää öljyinen enkä saanut irti
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Voi että kun oli taas kivaa
"SaabAna"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Täytynee kattella, kyllä toi aika surkeelta näytti tuo muoviprikka.
Toivottavasti tarkoitit kuitenkin tuota konehuoneen päätä. Varaosassa mikä mulla on, on molemmissa päissä kierteet. Ja luulen että tuolla mittariston päässä ei välttämättä tarttis olla prikkaa, ainakin vanha "klipsuvaijeri" tuntui pysyvän kiinni ilman prikkaakin kun vaan lykkäsin mittariston paikoilleen, ongelma oli vain ettei vaijeri liikkunut.
Ihmettelen muuten, että kumpaa kautta "uuden" vaijerin saa laitettua, konehuoneen puolelta vai mittariston puolelta? Sama tietysti ihmetyttää siinä vaiheessa, kun ottaa vanhaa "muovivaijeria" pois. Ettei vaan tulisi taas rikottua mitään![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Ihmettelen muuten, että kumpaa kautta "uuden" vaijerin saa laitettua, konehuoneen puolelta vai mittariston puolelta? Sama tietysti ihmetyttää siinä vaiheessa, kun ottaa vanhaa "muovivaijeria" pois. Ettei vaan tulisi taas rikottua mitään
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
"SaabAna"
Huh huh, kauhia väsääminen, moottorin päähän en saanut loppuun kiristettyä, mutta toimii muutenkin. Mittareiden taakse oli taas helvetinmoinen sovittaminen, kun vm70 99n vaijeri oli about 15cm lyhyempi kuin katkennut 90n vaijeri. Lisäksi unohdin tuon metalliprikan kokonaan, ja siellä se nyt kilisee iloisesti
no, pääasia kumminkin että toimii!
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
"SaabAna"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Viisaita sanoja. Varsinkin sen jälkeen, kun havaitsin että neulan kiivettyä yli 40km/h alkaa h..vetinmoinen räpinä mittarista
(ilmeisesti prikan puutteen takia). Huomenna alkaa ko. 83-84 vm. 99n vaijerin etsintäoperaatio
(ei kellään olis ylimääräistä?) Jos sitten tulis vaikka sitä "lisää pituutta heti!", nimittäin vaijeriin.
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
"SaabAna"
Mittarinvaijeri
Olet ilmeisesti saanut vm. 70 99:n vaijerin. Mittarin päässä on kiinnitys kierteellä , kun se saab 90- mallissa on pikakiinnityksellä klipsin avulla. Ko. vaijeri ei tule toimimaan kunnolla (irtoaa käytössä yläpäästä) ja lisäksi pituuden puolesta lienee liian tiukalla.
HRalli