Saab 900 neuvoja

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Jyry-Sisu
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: La Heinä 31, 2004 10:57

Saab 900 neuvoja

Viesti Kirjoittaja Jyry-Sisu »

Tervehdys Saabistit!
Kaveri osti vuoden 1987 Saab 900:n (kaasarikoneella). Löytyisikö asiallisia neuvoja, mitä pitäisi lähteä etujarrusatuloihin tekemään, kun käsijarru ei toimi lainkaan. Vaijerit ovat kunnossa ja satuloissa olevista pikkuvivuista loppuu liikevarat ennen, kuin pyörät lukittuvat. Jalkajarru toimii hyvin. Olisko kellään mitään asiallista räjäytyskuvaa tollasesta etujarrusatulasta/sen toimintaperiaatteesta.
Mikä on oikea sytytyksen ajoitus? Onko merkit siellä jossain kampiakselin rintapellinpuoleisessa päässä?
Kiitos mahdollisista vastauksistanne! Ovat tyhmiä kysymyksiä, mutta kun ei ole koskaan ennen tullut Saabin pellin alle edes katottua, vaikka onkin tullut autoja aika lailla korjailtua :roll:
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

2 vaihtoehtoa joko haet motonetista vaihtosatulan 84.50€ kpl
tai sitten tilkkeet ja taistelet ne kuntoon.
Ari 1622
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Ennakko ilman alipainetta 18astetta rpm2000. Ennakon näet vauhtipyörältä eli keulilta
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2010
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: Saab 900 neuvoja

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Jyry-Sisu kirjoitti:Tervehdys Saabistit!
Kaveri osti vuoden 1987 Saab 900:n (kaasarikoneella). Löytyisikö asiallisia neuvoja, mitä pitäisi lähteä etujarrusatuloihin tekemään, kun käsijarru ei toimi lainkaan. Vaijerit ovat kunnossa ja satuloissa olevista pikkuvivuista loppuu liikevarat ennen, kuin pyörät lukittuvat. Jalkajarru toimii hyvin. Olisko kellään mitään asiallista räjäytyskuvaa tollasesta etujarrusatulasta/sen toimintaperiaatteesta.
Mikä on oikea sytytyksen ajoitus? Onko merkit siellä jossain kampiakselin rintapellinpuoleisessa päässä?
Kiitos mahdollisista vastauksistanne! Ovat tyhmiä kysymyksiä, mutta kun ei ole koskaan ennen tullut Saabin pellin alle edes katottua, vaikka onkin tullut autoja aika lailla korjailtua :roll:
oisikohan jarrujen säädöt jotenkin pielessä?? ainakin kaverin satkussa oli juuri näin, että vipu liikkui, mutta ei vaan pitäny. säätö auttoi siihen.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
HRalli
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:38
Paikkakunta: Vantaa

käsijarrusta

Viesti Kirjoittaja HRalli »

Käsijarrun säätö toimii automattisesti etujarrumäntien yhteydessä olevan mekanismin avulla. Jarruvipujen tasaus (perusvälyksen) säätö puolestaan vaijereista. Pelkästään vaijerita säätämällä
käsijarrua ei saa toimimaan. Neuvoisin tutustumaan korjauskirjan avulla säätöasioihin (aika vaikea selostaa ilman kuvia perussäätöjä), tai antaa saabin jarruihin perehtyneen henkilön suorittaa työ.
HRalli
Vastaa Viestiin