tbo:n putki ?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

tbo:n putki ?

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Pakoputki pitää uusia katsastusta varten tuli ajatus laittaa tbo:n putki
olishan se vähän tilavampi,mutta etuputkihan ei käy pitänee tehä hitsaus
liitos vanhaan lähtöön.Mutta onko hyötyy onko joku laittanu muutuuko kulku tai äänet.Miten tbo;n putki eroo vaparista,onnistuuko asennus heittämällä.Kannattaakohan laittaa??

auto on 900i16v -89 sed.
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

En tuohon kauheasti osaa kommentoida, mutta turbon putkihan on vain yhdellä vaimentimella ja miten taka-akselin ylitys verrattuna vapariin..?
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

-89 satkussa ei yleensä ole katalysaattoria.. Katalysaattorittomassa turbossa on kaksi äänenvaimenninta, yhden vapari satkun olen kuullut turbon putkella ja äänet on ainakin komeat, ei mitenkään liian iso mielestäni. Kulkupuoli tuskin hirveästi paranee, korkeintaan yläkierroksille tulee lisää potkua.

Eiköhän ne kiinnikkeet ole samanlaiset turbon ja vaparin putkessa, joten asennus hoitunee etuputken hitsausta lukuunottamatta kivuttomasti.
Need more speed
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
Paikkakunta: Riihimäki

pakari

Viesti Kirjoittaja Need more speed »

Itselläni on 2,1 900 ja laitoin siihen turbon koska minulla oli sellainen varastosa. Putki tuli katista taakse päin.
Ääni muutui loppupelissä aikas paljon.Ainakin matalilla kierroksilla.
Ei se mikään kova ole mutta kumminkin hieman teini tunikia.
Kulkuun ei mitään eroa.
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
jajamies

Viesti Kirjoittaja jajamies »

Mulla on myös edellisen omistajan toimesta autossa turbon putkesta ainakin takapää ja soundit on kohdallaan. Murisee mukavasti, mutta ei kuitenkaan häiritse matka-ajossa. Ja lisäksi monet luulee, että kyseessä aito urpo, eikä aina viitsisi oikaista...
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

NO niin pitihän se panna turbon putki,tosin en raaskinu ostaa etuputkee
kun maksaa jotain 75e.Ostin 60mm suoran putken 1,2m pitkä ja
sitten kaksi
pätkää sitä turbon putkee hinta 90e.

Eli nyt on 60mm putki yhellä pöntöllä,tyhjä käynnillä ja pikkukierroksilla
hyvät murinat samoin kun vedättää alhaalta.

Maantie ajoo en oo vielä ajanu en tiijä onko liijan kovat äänet,tuskin.

Autosta on merkit poistettu nyt kyllä luulee tyhjäkäynnillä että on t:bo.

Etuputken liitos kiinni hitsillä edestä muut käy normaali kiristimillä,helppo
asennus ja käy hyvin paikoilleen.Jos ostaa kaupasta sen etuputken niin siinä tulee toinen pönttö,mutta minä koitan tällä suoralla putkella oli ainakin halvenpi.
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

Laita sentään samalla se turbokin sinne, ei tarvita sitten mitään erikoisia hitsausliitoksia putkea varten :)
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

eiii

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

No joo t:bon saabin hankinta on vielä "kesken" ajelen toistaseksi tällä.
Mun rahat ei ritä tähän kotimaisen bensan ostoon ja tubo ei taida
kovin kummosesti ahtaa 92 okt bensalla ainakan kesä ilmoilla.

Tämäkin rupesi kilahteleemaan kun tökkää tyhjäkäynniltä terävästi kaasuu ennen putken vaihtoo en havainnu,vai johtusko egr:n poistososta
tein samalla.Ajaessa ei nakuta taytyy käydä vielä testerissä kun seos
on säädetty korva kuulolla,ja konttorilla otaa maksun pakokaasu
mittauksesta mutta ei anna säätää,samaan hintaan saa säädön huoltiksella.
Vastaa Viestiin