95E, 98E ja H- kone
95E, 98E ja H- kone
Höh,
Kemisti kun en ole, menee tuo bensan koostumus yli hilseen.
Olen huomannut, että 8 tappisessa H- koneessa tuo 95E nostaa kierroksia tyhjäkäynnillä???
Kun täyttökorkin kannen avaa, lukee swenssoneiksi endast 95E...
Noh, kalliin bensan hinnan johdosta ostin yhden tankillisen ysifemmaa, en enää.
Kone käy todella kovaa joutokäynnillä ja sammuttaessa ottaa välillä kiekkoja, vaikka avain on 0 asennossa???
Tänään tankkasin tuttua ysikasia ja kone käy kuin enkeli jälleen...
-H-
Kemisti kun en ole, menee tuo bensan koostumus yli hilseen.
Olen huomannut, että 8 tappisessa H- koneessa tuo 95E nostaa kierroksia tyhjäkäynnillä???
Kun täyttökorkin kannen avaa, lukee swenssoneiksi endast 95E...
Noh, kalliin bensan hinnan johdosta ostin yhden tankillisen ysifemmaa, en enää.
Kone käy todella kovaa joutokäynnillä ja sammuttaessa ottaa välillä kiekkoja, vaikka avain on 0 asennossa???
Tänään tankkasin tuttua ysikasia ja kone käy kuin enkeli jälleen...
-H-
hmm
Kierrosten nousuun en osaa sanoa mitään, mutta avain 0-asennossa hörähtely viittaa jälkikäyntiin, jota esim. liian matalaoktaaninen bensiini saa aikaan. Itse en tavallisissa saabeissa ole törmännyt muuhun suositukseen kuin "MIN 99 OCT" ja en ole 95E:llä lähtenyt leikkimään. APC:llä varustetut turbot ovatkin sitten asia erikseen, tosin joissakin alkupään H-moottoreissa saattoi olla, että 96-oktaaninen olisi riittänyt.
okt.
Saab on siitä hyvä että sillä voi ajaa myös matala oktaanisella bensalla.
Ainakin nämä jossa on naku tunnistin.Tankin luukku ilmottaa että 91 okt
riitää.Itse käytän 92 okt. bensaa.
Vanhemmissa ei ole tätä naku tunnistinta,säädä vähän sytkää myöhemmälle ja seos kohalleen ja tyhjäkäynti pienemmälle niin ei ole jälki käyntiä.Ja voit ajaa 95 bensalla.
Oliskos co 3 paikeilla hyvä ja tyhjä käynti nii pienelle kun kunnolla suostuu käymään.
ja sytkä vaikka 15 astetta ilman alipainetta 2000/rmp ja sitten koe ajo että ei nakuta,pitäs pelata ysi vitosella.
Sytkän voi myös hakee käsipelillä nakurajalle ilman mitään mittareita ja arvoja,toimii myös niin vanhassa saabissa.
Ainakin nämä jossa on naku tunnistin.Tankin luukku ilmottaa että 91 okt
riitää.Itse käytän 92 okt. bensaa.
Vanhemmissa ei ole tätä naku tunnistinta,säädä vähän sytkää myöhemmälle ja seos kohalleen ja tyhjäkäynti pienemmälle niin ei ole jälki käyntiä.Ja voit ajaa 95 bensalla.
Oliskos co 3 paikeilla hyvä ja tyhjä käynti nii pienelle kun kunnolla suostuu käymään.
ja sytkä vaikka 15 astetta ilman alipainetta 2000/rmp ja sitten koe ajo että ei nakuta,pitäs pelata ysi vitosella.
Sytkän voi myös hakee käsipelillä nakurajalle ilman mitään mittareita ja arvoja,toimii myös niin vanhassa saabissa.
92? Mistä sitä saa?
Itse kyllä suosittelen 98. Se tulee edullisemmaksi ja muutoinkin pelaa paremmin.
Kyllä ainakin vanhalla ysikympillä esiintyi jälkikäyntiä ysiviitosta käytettäessä.
Vapariruiskullakin ajelen vain 98:lla.
Itse kyllä suosittelen 98. Se tulee edullisemmaksi ja muutoinkin pelaa paremmin.
Kyllä ainakin vanhalla ysikympillä esiintyi jälkikäyntiä ysiviitosta käytettäessä.
Vapariruiskullakin ajelen vain 98:lla.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
92:sta saa rajan takaa jolla itsekkin tuli ajettua 900vm86 h-kaasari koneella 100000km eikä muita murheita ollut kuin et tarvike bensapumppu hajosi 2 kertaa vuoteen!!!!! katsastuksesakin kehuivat et täähän on ihan katti arvoissa johon vastasin että HYVÄ!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vuosimallista -85 alkaen venttiilit ovat erilaiset, joten kestää periaatteessa ajaa 95E:llä. Jos en väärin muista, sytkää pitää rukata (korjatkaa, jos muistini pätkii). Uudempien kattikoneiden pitäisi luonnollisesti pelittää ongelmitta 95E:llä.
Omassa tuplaysissäni on vanhemman malliset venttiilit, joten ajan 98E Classicilla, jossa on natriumpohjainen lisäaine. Liian korkeat tyhjäkäyntikierrokset aiheuttavat kokemukseni mukaan jälkikäyntiä, kaasarikoneissa ongelman syynä voi olla myös väärin säädetty/tukkeutunut kohokammion tuuletus.
Omassa tuplaysissäni on vanhemman malliset venttiilit, joten ajan 98E Classicilla, jossa on natriumpohjainen lisäaine. Liian korkeat tyhjäkäyntikierrokset aiheuttavat kokemukseni mukaan jälkikäyntiä, kaasarikoneissa ongelman syynä voi olla myös väärin säädetty/tukkeutunut kohokammion tuuletus.
#1825
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)