Leima...
Re: Leima...
Extempore vein eilen 29.11.2007 auton leimalle ja kehujen kanssa läpi! Tuli oikein kirjallinen maininta katsastuslappuun että "auto ikäisekseen siistikuntoinen" !
Auto 900 -87 8i 2D special, reilut 500 tkm ajettu.
Ei meinannut uskoa kun sanoin et mittarista puuttuu reilut 200 tkm kun nyt siinä näkyy vajaa 300 tkm.( mittarin vaihto aikoinaan turhaan ku kiekkamittari ei pelannut ja syy olikin ohjainyksikössä )
Auto 900 -87 8i 2D special, reilut 500 tkm ajettu.
Ei meinannut uskoa kun sanoin et mittarista puuttuu reilut 200 tkm kun nyt siinä näkyy vajaa 300 tkm.( mittarin vaihto aikoinaan turhaan ku kiekkamittari ei pelannut ja syy olikin ohjainyksikössä )
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: Re:
Ens vuonna ajat paaliin ja ostat volvon nii ei tartte jännätä.f-19 kirjoitti:WTFf-19 kirjoitti:Taas se aika vuodesta.
Leima tuli huomautuksitta!, 3. kerta putkeen <3
Kävin äsken katsastamassa satkun. Leima tuli, ilman huomautuksia taas?!
4. krt putkeen, life keeps on giving!
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: Leima...
Saas nähä meneekö oma ässä läpi kun ensimmäistä kertaa oon ite piakkoin viemässä katsastukseen
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Leima...
Viimeksi muokannut tomaatti, Ke Helmi 13, 2008 09:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Leima...
Tulipa huijattua, eihän se merkinnöittä mennyt läpi. Etujarrupalat pitäisi vaihtaa maaliskuun loppuun mennessä. Lauantaina Lotto vetämään kuitenkin.
Re: Leima...
Prkl. Tuli ekan kerran hylky konttorilla 900 Aeroon. Oli jäänyt kuskin puolen etujousi huonosti, kun kesällä vaihdettiin vetarin suojakumi. Inssi huomasi, että eturengas on ottanut jouseen kiinni jolloin itse tajusin heti, että jousi ei ole yläpäästään paikallaan... Ihme sinänsä ettei tuota mitenkään ajossa huomannut.
Ajoin suoraan PCS:n halliin (kiitokset TI-hallista ja työkalujen lainaamisesta). Jousipuristimen kanssa huomasin, että työkalun läpi menevä kierretanko on niin pitkä, että se ottaa vastaan lokasuojaan ja siksi jousi on alunperin jäänyt huonosti (johtuu Lesjön madallusjousista, vakiovietereillä työkalu kyllä pelaa). Pete vetäisi rälläkällä kierretangosta muutaman sentin pois, jolloin jousi mahtui puristimen kanssa paikalleen. Rengas paikalleen ja takaisin konttorille, jossa sama inssi tuli ja totesi, että olitpas nopea ja katsoi pihassa, että jousi on paikallaan ja tulosti uuden otteen. Nyt on Aerossa ajoaikaa 1.2.2010 saakka.
Eski
Ajoin suoraan PCS:n halliin (kiitokset TI-hallista ja työkalujen lainaamisesta). Jousipuristimen kanssa huomasin, että työkalun läpi menevä kierretanko on niin pitkä, että se ottaa vastaan lokasuojaan ja siksi jousi on alunperin jäänyt huonosti (johtuu Lesjön madallusjousista, vakiovietereillä työkalu kyllä pelaa). Pete vetäisi rälläkällä kierretangosta muutaman sentin pois, jolloin jousi mahtui puristimen kanssa paikalleen. Rengas paikalleen ja takaisin konttorille, jossa sama inssi tuli ja totesi, että olitpas nopea ja katsoi pihassa, että jousi on paikallaan ja tulosti uuden otteen. Nyt on Aerossa ajoaikaa 1.2.2010 saakka.
Eski
-
- "Kaasari"
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ma Maalis 19, 2007 17:24
- Paikkakunta: Kinkomaa
Re: Leima...
Eipä tuo itsellä leimalta mennyt viime viikolla läpi. Huuhtelunesteen nosto moottori särki (mihin sitä nyt sellaisia tarvitsee? silmät on päässä sitä varten että niillä katsotaan ) kuskin puolen vetoakseli tunnelin alapuolella reikä(viime vuonna oli vänkärin puolella) vänkärin puolelta n. 2cm matkalta ruostunut keulan suoja pelti. Huomenna uusi huuhtelumoottori ja ensi viikolla hitsit ja uudestaan konttorille
Saab 900 Turbo vm.-88 (myyty) Saab 9-5 vm.-99 (myyty) Saab 9-5 Wagon vm.-08
Re: Leima...
Eski kirjoitti:Prkl. Tuli ekan kerran hylky konttorilla 900 Aeroon. Oli jäänyt kuskin puolen etujousi huonosti, kun kesällä vaihdettiin vetarin suojakumi. Inssi huomasi, että eturengas on ottanut jouseen kiinni jolloin itse tajusin heti, että jousi ei ole yläpäästään paikallaan... Ihme sinänsä ettei tuota mitenkään ajossa huomannut.
Ajoin suoraan PCS:n halliin (kiitokset TI-hallista ja työkalujen lainaamisesta). Jousipuristimen kanssa huomasin, että työkalun läpi menevä kierretanko on niin pitkä, että se ottaa vastaan lokasuojaan ja siksi jousi on alunperin jäänyt huonosti (johtuu Lesjön madallusjousista, vakiovietereillä työkalu kyllä pelaa). Pete vetäisi rälläkällä kierretangosta muutaman sentin pois, jolloin jousi mahtui puristimen kanssa paikalleen. Rengas paikalleen ja takaisin konttorille, jossa sama inssi tuli ja totesi, että olitpas nopea ja katsoi pihassa, että jousi on paikallaan ja tulosti uuden otteen. Nyt on Aerossa ajoaikaa 1.2.2010 saakka.
Eski
itsellä ainakin menee nuo madallus jouset heittämällä paikalle ilman puristinta kun ottaa vaan iskarin jomman kumman pään irti...
itse pitäisi tässä mahdollisimman pian käydä i16 leimaamassa, takasatulat kun vaihtaa vielä niin läpi pitäisi mennä...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Leima...
Joo sama oli täällä. Ei tarvinnut puristinta ollenkaan.mikkoimp kirjoitti:Eski kirjoitti:Prkl. Tuli ekan kerran hylky konttorilla 900 Aeroon. Oli jäänyt kuskin puolen etujousi huonosti, kun kesällä vaihdettiin vetarin suojakumi. Inssi huomasi, että eturengas on ottanut jouseen kiinni jolloin itse tajusin heti, että jousi ei ole yläpäästään paikallaan... Ihme sinänsä ettei tuota mitenkään ajossa huomannut.
Ajoin suoraan PCS:n halliin (kiitokset TI-hallista ja työkalujen lainaamisesta). Jousipuristimen kanssa huomasin, että työkalun läpi menevä kierretanko on niin pitkä, että se ottaa vastaan lokasuojaan ja siksi jousi on alunperin jäänyt huonosti (johtuu Lesjön madallusjousista, vakiovietereillä työkalu kyllä pelaa). Pete vetäisi rälläkällä kierretangosta muutaman sentin pois, jolloin jousi mahtui puristimen kanssa paikalleen. Rengas paikalleen ja takaisin konttorille, jossa sama inssi tuli ja totesi, että olitpas nopea ja katsoi pihassa, että jousi on paikallaan ja tulosti uuden otteen. Nyt on Aerossa ajoaikaa 1.2.2010 saakka.
Eski
itsellä ainakin menee nuo madallus jouset heittämällä paikalle ilman puristinta kun ottaa vaan iskarin jomman kumman pään irti...
itse pitäisi tässä mahdollisimman pian käydä i16 leimaamassa, takasatulat kun vaihtaa vielä niin läpi pitäisi mennä...
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Leima...
Tänään se tapahtui, kaasari sai leiman.
4 vuotta pois rekisteristä, 1vuoden seisoi pellon laidassa, vetarintunnelit, taka-akselin pitkittäistankojen kiinnikkeet ja ovienpohjat hitsaus, sekä takajarrusatuloiden uusinta.
Sitten leimalle, ensimmäinen yritys, vikoja ja puutteita ei havaittu ja kilpikin sattui mukavasti TIA, voi sanoa Tiiaksi nyt tuota
Kyllä nyt passaa taas ajella!
4 vuotta pois rekisteristä, 1vuoden seisoi pellon laidassa, vetarintunnelit, taka-akselin pitkittäistankojen kiinnikkeet ja ovienpohjat hitsaus, sekä takajarrusatuloiden uusinta.
Sitten leimalle, ensimmäinen yritys, vikoja ja puutteita ei havaittu ja kilpikin sattui mukavasti TIA, voi sanoa Tiiaksi nyt tuota
Kyllä nyt passaa taas ajella!
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Leima...
Taas tuli käytyä leimalla 17.11.2008 ja eipä mennyt heti läpi....
Auton vaihto....
CO oli 0,12 pykälää liikaa ja menin heti paikalliseen huoltoon säädättämään ruiskuja ja mainas et tyhjäkäyntikierrokset liian isolla et laitappa takalasin lämppäri ja lisävalot päälle niin saadaan tyhjäkäynti alle 1000 ja kas, CO tippui kolmen pintaan ja tulostus ja takaisin konttorille ja puhtaat paperit kouraan.
15 vuoteen ei oo auto pompannut katastuksessa ja nyt kävi näin....
Muuten kehuivat auton kuntoa ja ruosteettomuutta jne.
Hävettää , auto vaihtoon ja alkaa harrastaa pitsin nypläystä....
Auton vaihto....
CO oli 0,12 pykälää liikaa ja menin heti paikalliseen huoltoon säädättämään ruiskuja ja mainas et tyhjäkäyntikierrokset liian isolla et laitappa takalasin lämppäri ja lisävalot päälle niin saadaan tyhjäkäynti alle 1000 ja kas, CO tippui kolmen pintaan ja tulostus ja takaisin konttorille ja puhtaat paperit kouraan.
15 vuoteen ei oo auto pompannut katastuksessa ja nyt kävi näin....
Muuten kehuivat auton kuntoa ja ruosteettomuutta jne.
Hävettää , auto vaihtoon ja alkaa harrastaa pitsin nypläystä....
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: Leima...
leima tuli ja kerrasta, eipä muuta vikaa löytynyt kuin raidetangon suojakumin pieni repeämä halvin katsastus piiitkään aikaan, 50e päästöjen kanssa...
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
Re: Leima...
Tänään tarjoan omaa satkuani leimalle. Saapaan iltapäivällä nähdä postaanko tähän vaiko mikä vit.....aa-triidiin
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen