99 sähköruutta Saabin käyntionkelmat..

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Kepa S
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 20:15
Paikkakunta: salo

99 sähköruutta Saabin käyntionkelmat..

Viesti Kirjoittaja Kepa S »

Olen kertaalleen selvittänyt vm-75 99 ems:in sähköruutan sielunelämän. Kävin kaikki ruiskujärjestelmän laitteet läpi ja käytin auton Esatechissä, säädettiin seokset ja mitattiin tehot, vetopyörävoima 107hv ja vääntö 18kg.
Auto on säilytyksessä kaverilla ja kun piti siirtää niin ei nyt suostu käynnistymään kunnolla, kuin kävisi vain osittain 2-3 syl. Sytytys lampdalla kun katottu niin kipinä tulee joka pytylle ainakin tulpalle asti, sähköruutan aivolaatikko vaihdettu, ei vaikutusta.
Eli kun kiire on, olisko jollain tietoa mikä paikka tässä voi tälläin temppuilla.
Mulla on epäilys polttoainepaineessa ja ruiskun suuttimissa, leikkaako suuttimet. kiinni tai jotain? jää vuotamaan... tulpat ihan mustat. Rupeaahan se toimimaan kun osia vaihtaa mutta kun aikaa rajoitetusti. Avusta kiittäen. t. Kepa
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Re: 99 sähköruutta Saabin käyntionkelmat..

Viesti Kirjoittaja hatami »

75 EMS:ssä on K-Jetronic, sulla täytyy olla vanhempi D-Jetronic joka oli vuoteen 74 asti.
9000sport
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 13:03

Re: 99 sähköruutta Saabin käyntionkelmat..

Viesti Kirjoittaja 9000sport »

Tarkista virranjakajan rungossa olevat kärjet jotka ohjaavat ruiskutushetkeä, muistaakseni kaksi suutinta ruiskuttaa yhtäaikaa...
Olli Vikström
96-76, 99-69,70,71,73,74,74cab,76,77,78,79,83, 900,Finladia projekti-80,88,89,92
900ng-cab-95, 9-3og aero cab -02 9000-85,89,90,93,98, NG9-5 tutbo6 xwd Aero
Paljon ex:iä
Reijo Ranta
Matalapaineturbo
Viestit: 158
Liittynyt: Ke Marras 24, 2004 10:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: 99 sähköruutta Saabin käyntionkelmat..

Viesti Kirjoittaja Reijo Ranta »

Pähkäilin aikani D-jettisen LEA:ni käyntiongelmia. Se kävi tyhjää kylmänä vain kaasupolkimella kierroksia pitämällä ja silloinkin todella huonosti. Jonkun aikaa lämmettyään käynti parani, muttei hyväksi. Ykkös- ja kakkospyttyjen tulpat karstottuivat vahvasti ja kastuivatkin joskus. Koska D-jetissä suuttimet tosiaan pruuttaavat parittain ja kumpaakin paria ohjaa mm. toinen virranjakajassa olevista impulssikärjistä, arvelin vian voivan olla näissä kärjissä. Otin tänään jakajan käteen ja kärkisydeemin veke. Kärjet näyttivät ehjiltä, mutta kuluneilta ja likaisilta. Panin tilalle hyväkuntoiselta näyttävän kärkiparin joskus rompetorilta ostamastani jakajasta, (joka tosin oli jonkin vääränmerkkisen vaunun jakaja, mutta samanlaiset impulssikärjet). Sillähän se vika korjaantui. Jos käytettävissä ei ole vaihtokärkiä, niin varmaan kannattaa putsata ne ainoat perusteellisesti.
Reijo Ranta #140
95-66, 95-07
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: 99 sähköruutta Saabin käyntionkelmat..

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Minulta löytyy tuollaiset D-jetin impulssikärjet (ja muistaakseni hyväkuntoisetkin). Privaviestiä minulle, niin laitan ne tulemaan kirjekuoressa. Eivät maksa mitään.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin