No niin kanssa-saabistit, pian on käsillä espanjan katsastus sataselle.
kaasari on ollut jo pidemmän aikaa kulunut, bensaa kuluu älyttömästi ja ohjaamossa haisee välillä bensa, eli kaasari tulvii= uimurin venttiili on kulunut, bensa tulvii....
kysymys kuuluu, miten vaikuttaa päästöihin tuollainen tulviminen?
Hovikorjaaja suomessa sanoi että pitäisi periaatteessa vaikuttaa "posititiivisesti", eli päästöjen pitäisi olla kuulemma pienemmät kulumisen johdosta.
onko saab-tietäjä oikeassa, eli kannattaako mun odottaa että on katsastetu ja sitten vaihtaa tuo venttiili?
Täällä määräytyy joku vero meinaan päästöjen mukaan, eli mitä pienemmät, sen paremmat.
auto on 900-88 pierburg kaasari
Päästöt
-
- "Aero"
Päästöt
Sobrealimentación es la ostia.
Re: Päästöt
Korjaaminen kannattaa aina. Jos neulaventtiili tulvii niin polttoaineen pinta nousee kohokammiossa ja sitä myöten seos rikastuu jne.
Jos kulunut ois parempi niin kukaan ei korjais mitään.
Jos kulunut ois parempi niin kukaan ei korjais mitään.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Kohokammion venttiili, suutin ja neula uusiksi, ja päälle kunnon säätö 

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Aero"
Nyt on vaihdettu kalvo ja neulaventtiili, neulaa ei vaihdettu, kun se ei kuulemma ollut kulunut, eikä se kuulemma kulukkaan samalla tavalla kun tuo venttiili.
Kyseessä oli samalla katsastus tarkistus ja laittoi mulle uudet eturenkaat kun olivat kovin kuluneet, ja kun en itse tiedä espanjan laeista renkaiden suhteen niin äijä katto ja sano et uudet pitää laittaa.
mutta laittoi erikokoiset eteen kun taaemmat renkaat, takan 195-65-15 edessö nyt 185-65-15.
sanoin että hei, ei toi käy, mut sano äijä täällä käy, ainoastaan samalla akselilla ei saa olla eri merkkisiä renkaita, saa olla eri levyiset eri akseleilla, näin täällä.
mutta men o tosiaan keventyi selvästi kaasarin huollon myötä, lähtee taas valoista eri tavalla ja bensaakaan ei mene sitä 20L sadalla kaupungissa....
Kyseessä oli samalla katsastus tarkistus ja laittoi mulle uudet eturenkaat kun olivat kovin kuluneet, ja kun en itse tiedä espanjan laeista renkaiden suhteen niin äijä katto ja sano et uudet pitää laittaa.
mutta laittoi erikokoiset eteen kun taaemmat renkaat, takan 195-65-15 edessö nyt 185-65-15.
sanoin että hei, ei toi käy, mut sano äijä täällä käy, ainoastaan samalla akselilla ei saa olla eri merkkisiä renkaita, saa olla eri levyiset eri akseleilla, näin täällä.
mutta men o tosiaan keventyi selvästi kaasarin huollon myötä, lähtee taas valoista eri tavalla ja bensaakaan ei mene sitä 20L sadalla kaupungissa....
Sobrealimentación es la ostia.