900S / T16 vuosmalli-90
900S / T16 vuosmalli-90
Mitä eroa näillä autoilla on?
Saako ässästä helpolla
tehtyä T-kuustoistasen?
Olis tuos ruosteeton 900S tiedossa
lähempänä sydäntä olis tuo T16
Saako ässästä helpolla
tehtyä T-kuustoistasen?
Olis tuos ruosteeton 900S tiedossa
lähempänä sydäntä olis tuo T16
Re: 900S / T16 vuosmalli-90
Elikkäs APC:n vaihdolla pääsee samoihin tehoihin?
Onko T16 yhtäkuin AERO? Jos näin olen ollut
37 vuotta väärässä.
Onko T16 yhtäkuin AERO? Jos näin olen ollut
37 vuotta väärässä.

Re: 900S / T16 vuosmalli-90
900S eli "ässässä" ei ole APC:tä, siinä moottori toimii matalapaineturbona, 145hp. Korimallit lienevät 5-ovinen combi coupe ja muistaakseni joku hullu oli tilannut 4-ovisena sedanina.
T16 ei ole yhtä kuin Aero. T16 taas täyspaineturbo, jossa on APC-järjestelmä. Löytyy eri variaatioita, kaksi jos oikein muistan eli 160hp katalysaattorilla ja 175hp ilman katalysaattoria. Tätä olen nahnyt livenä ja kuvissa kaikkina muina korimalleina paitsi 2-ovisena, allekirjoittaneella oli 5-ovinen katilla varustettu perheauto.
T16S on ns. Aero. Tämä on 3-ovinen tai 2-ovinen cabriolet. Sitä en itse tiedä oliko tämä vakiona ilman katalysaattoria 185hp ja katalysaattorilla 175hp mutta APC-system löytyy tästäkin. Ämee peli
T16 ei ole yhtä kuin Aero. T16 taas täyspaineturbo, jossa on APC-järjestelmä. Löytyy eri variaatioita, kaksi jos oikein muistan eli 160hp katalysaattorilla ja 175hp ilman katalysaattoria. Tätä olen nahnyt livenä ja kuvissa kaikkina muina korimalleina paitsi 2-ovisena, allekirjoittaneella oli 5-ovinen katilla varustettu perheauto.
T16S on ns. Aero. Tämä on 3-ovinen tai 2-ovinen cabriolet. Sitä en itse tiedä oliko tämä vakiona ilman katalysaattoria 185hp ja katalysaattorilla 175hp mutta APC-system löytyy tästäkin. Ämee peli

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 900S / T16 vuosmalli-90
Juu ja T16 mallissa on intercooleri ja Ässässä ei cooleria ole vakiona.
Ässä päivittävissä Coolerilla ja APC systeemillä T16 täyspaineiseksi.
Ässä päivittävissä Coolerilla ja APC systeemillä T16 täyspaineiseksi.
900S(T5.5) M1991(KR)(EX)
Re: 900S / T16 vuosmalli-90
Juu ja tuo 3-ovinen aero 900 on maailman kaunein auto ja asia on sitten loppuunkäsitelty samantien.Piste.Tuon kuvan kaltainen malli.
http://www.900aero.com/images/cars/taylor02.htm
Työkaverilla oli tuollainen,myi sen sitten puhumatta mitään meikäläiselle.
Musta 3-ovinen.Vihtu.
http://www.900aero.com/images/cars/taylor02.htm
Työkaverilla oli tuollainen,myi sen sitten puhumatta mitään meikäläiselle.
Musta 3-ovinen.Vihtu.
Re: 900S / T16 vuosmalli-90
Nyt kun tehopuoli on selvitetty niin selvitetään seuraavaksi varusteet. Pääsääntöisesti ässät ovat varustettu ohjaustehostimella ja keskuslukolla (=vakiovarusteet) ja T16:set huomattavasti paremmin, mm. sähkölasit, -peilit, vakionopeudensäädin yms. Toki kaikenlaisia variaatioita markkinoilta löytyy.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: 900S / T16 vuosmalli-90
Myös 3-ovista coupea löytyy vaikka taitaa olla kohta kaikki liikkeellä olevatdimebak kirjoitti:900S eli "ässässä" ei ole APC:tä, siinä moottori toimii matalapaineturbona, 145hp. Korimallit lienevät 5-ovinen combi coupe ja muistaakseni joku hullu oli tilannut 4-ovisena sedanina.
3-reikäset Ässät korkeapaineistettu.
Vaikka Ässästä se potku puuttuikin niin vakionakin antaa mukavaa kyytiä varsin edullisesti.Omassa ajossa en saanut menemään koskaan yli 10 litraa sadalla.
Samassa työ ja kauppa-ajossa oleva T8 vie tasaisesti 10l/100 kun Ässällä meni
8l/100.
Hmmm,kyllähän tuohon pihaan yksi S taas mahtuisi...
t.vellu
Aina joku Saabbi...
Re: 900S / T16 vuosmalli-90
Mimmi kirjoitti: Linkkisi kuvassa ei ole Aero.
Kyllä kai se on parempi ku mä oon hilijaa.
Mimmi pukkaa heti kapulaa rattaaseen,oli tuo ainakin sinne päin,vähä.
Mutta kai tämä edes on aero.
http://www.900aero.com/images/cars/darron2.htm
Re: 900S / T16 vuosmalli-90
Niinpäs onkin 3-ovinen S olemassa. Muisti palailee pätkittäinwla kirjoitti:Myös 3-ovista coupea löytyy vaikka taitaa olla kohta kaikki liikkeellä olevatdimebak kirjoitti:900S eli "ässässä" ei ole APC:tä, siinä moottori toimii matalapaineturbona, 145hp. Korimallit lienevät 5-ovinen combi coupe ja muistaakseni joku hullu oli tilannut 4-ovisena sedanina.
3-reikäset Ässät korkeapaineistettu.
Vaikka Ässästä se potku puuttuikin niin vakionakin antaa mukavaa kyytiä varsin edullisesti.Omassa ajossa en saanut menemään koskaan yli 10 litraa sadalla.
Samassa työ ja kauppa-ajossa oleva T8 vie tasaisesti 10l/100 kun Ässällä meni
8l/100.
Hmmm,kyllähän tuohon pihaan yksi S taas mahtuisi...
t.vellu

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: 900S / T16 vuosmalli-90
Helpoin tie ässän virittämiseen on asentaa parin kympin bleederi hukkisen kellon ja ahtimen kompuran väliin ja ruuvaa paineet vaikkapa 0.9 bariin. Orggiskuuleri kannattaa laittaa myös paikalleen. Oranssit orggissuuttimet riittävät, bensalastuja saa foorumin kautta myös muutamalla kympillä. Tämän jälkeen auto kulkee kuten täyspaine T16. APC:n asentamisessa johtosarjoineen on jo huomattavasti isompi homma...
Luultavasti tuo oma 3D-ässäni on aika harvinainen varustelunsa puolesta, kun siitä löytyy mm. sähkökattoluukku, sähkölasit ja -peilit.
Eski
Luultavasti tuo oma 3D-ässäni on aika harvinainen varustelunsa puolesta, kun siitä löytyy mm. sähkökattoluukku, sähkölasit ja -peilit.
Eski
Re: 900S / T16 vuosmalli-90
pirri kirjoitti:Juu ja tuo 3-ovinen aero 900 on maailman kaunein auto ja asia on sitten loppuunkäsitelty samantien.Piste.Tuon kuvan kaltainen malli.
http://www.900aero.com/images/cars/taylor02.htm
Työkaverilla oli tuollainen,myi sen sitten puhumatta mitään meikäläiselle.
Musta 3-ovinen.Vihtu.
Eikö tuo kuitenkin ole aero eli jenkeissä spg?
Re: 900S / T16 vuosmalli-90
Kyllä, tosin ainakin yksi varuste on vaihdettu köyhempään malliin ja kolme on lisätty.pirri kirjoitti:Mutta kai tämä edes on aero.
http://www.900aero.com/images/cars/darron2.htm
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: 900S / T16 vuosmalli-90
suorsa kirjoitti:Kyllä, tosin ainakin yksi varuste on vaihdettu köyhempään malliin ja kolme on lisätty.pirri kirjoitti:Mutta kai tämä edes on aero.
http://www.900aero.com/images/cars/darron2.htm
Hmmm, vetokoukku, pakoputken pää ja ilmanpoistoaukojen suojat lisätty (lisäksi takalasin yläosassa joku extra antennin tynkä), mutta entäs köyhempään vaihdettu... Olisko antenni? Onko sähköantenni ollu vakiovaruste?
Edit: Nyt kun aloitettiin tämä aero/ei aero arvuuttelu, niin onko tämä aero?

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1130730.jpg
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Re: 900S / T16 vuosmalli-90
Vahvasti näyttää, että ei ole, vaan allekirjoituksen Aero-look. Muuten vois ollakin, mutta vasemman puskurinjatkeen alta pilkistää vaparin takimmainen änkkäri.JuHem kirjoitti:Edit: Nyt kun aloitettiin tämä aero/ei aero arvuuttelu, niin onko tämä aero?
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1130730.jpg

# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Re: 900S / T16 vuosmalli-90
Siinähän ne varuste-erot tulikin. Tuon linkin aero-lookiin on näköjään mustiin puskureihin laitettu harmaat aeron palikat.JuHem kirjoitti:suorsa kirjoitti:Kyllä, tosin ainakin yksi varuste on vaihdettu köyhempään malliin ja kolme on lisätty.pirri kirjoitti:Mutta kai tämä edes on aero.
http://www.900aero.com/images/cars/darron2.htm
Hmmm, vetokoukku, pakoputken pää ja ilmanpoistoaukojen suojat lisätty (lisäksi takalasin yläosassa joku extra antennin tynkä), mutta entäs köyhempään vaihdettu... Olisko antenni? Onko sähköantenni ollu vakiovaruste?
Edit: Nyt kun aloitettiin tämä aero/ei aero arvuuttelu, niin onko tämä aero?
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1130730.jpg
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).