900S kiekkamittari
900S kiekkamittari
Saabissani, vm 90 900S, oli hieman käyntiongelmia. Vaihdettiin sytytysyksikkö ja sitten virranjakaja (käytetty, alkuperäistä ei saatu, jos olis saanut, hinta 900€!).
Tämäkään ei auttanut joten ei muuta kuin tenttua tankkiin ja käyntiongelma ratkesi sillä, kumma kun eivät huollossa tajunneet sitä No aina silloin tällöin saattaa jäädä moottorilta yksi "lyönti" väliin, nykäisee joskus ja tyhjäkäynti on huono.
Varsinainen ongelma on se että kaiken vaihtamisen ja säheltämisen jälkeen kierroslukumittari simahti. Ajellaan satasta ja kierroksia nolla, väillä viisari pomppii miten sattuu. Tuo sytytysyksikkö minkä laittoivat oli tarvikeyksikkö ja väittivät että se on aina toiminut yhteen virranjakajan ja kiekkamittarin kanssa. Toisaalta 900S.ssä taitaa tuo sytytyspuoli olla eri tekniikkaa kuin tavallisessa ruiskusatkussa ?
Jotain tästä asiasta taisi olla tässä ketjussa:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=78688
Tämäkään ei auttanut joten ei muuta kuin tenttua tankkiin ja käyntiongelma ratkesi sillä, kumma kun eivät huollossa tajunneet sitä No aina silloin tällöin saattaa jäädä moottorilta yksi "lyönti" väliin, nykäisee joskus ja tyhjäkäynti on huono.
Varsinainen ongelma on se että kaiken vaihtamisen ja säheltämisen jälkeen kierroslukumittari simahti. Ajellaan satasta ja kierroksia nolla, väillä viisari pomppii miten sattuu. Tuo sytytysyksikkö minkä laittoivat oli tarvikeyksikkö ja väittivät että se on aina toiminut yhteen virranjakajan ja kiekkamittarin kanssa. Toisaalta 900S.ssä taitaa tuo sytytyspuoli olla eri tekniikkaa kuin tavallisessa ruiskusatkussa ?
Jotain tästä asiasta taisi olla tässä ketjussa:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=78688
Re: 900S kiekkamittari
Sytty-yksikkö tod.näk rikki tai puolan miinukselta joto irti mistä tulee ohjaus kiekkamittarille.
Ite vaihdoin koko kiekkamittarin turhaan aikoinaa ku alko pompiin ja vika olikin syttyyksikössä.
Ja sitte vain alkuperäistä oikeeta Boschia sinne, ei tarviketta.
Ite vaihdoin koko kiekkamittarin turhaan aikoinaa ku alko pompiin ja vika olikin syttyyksikössä.
Ja sitte vain alkuperäistä oikeeta Boschia sinne, ei tarviketta.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: 900S kiekkamittari
joo tuntuu että jokasella eri valmistajan sytty-yksiköllä on omanlaisensa vaikutus kiekkamittariin, millään tarvikkeella ei tähän mennessä ole oikealla tavalla toiminu (joillakin sentää kipinä on pelittäny)... orkkis bosch-kehiin vaan...
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
Re: 900S kiekkamittari
Tämäkään ei auttanut joten ei muuta kuin tenttua tankkiin ja käyntiongelma ratkesi sillä, kumma kun eivät huollossa tajunneet sitä
Kuinkas ruisku ja tenu, tarviiko/saako käyttää?
Kuinkas ruisku ja tenu, tarviiko/saako käyttää?
9-5 Aero Wagon A -03
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900S kiekkamittari
kuka tenua autoon laittaa.....onko bensasuodatin vaihdettu auton tehtaalta ulos rullaamisen jälkeen....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 900S kiekkamittari
Tietysti pitää käyttää ja itelle kans....Koneet kulkee paremmin3374 kirjoitti:Tämäkään ei auttanut joten ei muuta kuin tenttua tankkiin ja käyntiongelma ratkesi sillä, kumma kun eivät huollossa tajunneet sitä
Kuinkas ruisku ja tenu, tarviiko/saako käyttää?
Re: 900S kiekkamittari
Bensassa on senverran tenttua nykyään jo vakiona, että sitä ei tarvii bensaan pullosta lisätä. Mikäli bensatankkiin on kuitenkin jostain vettä joutunut, niin se tuppaa jäämään bensasuodattimeen. Se kannattaakin uusia, mikäli auto pelaa suvella, muttei pakkasella.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 900S kiekkamittari
No ainakin tuo tenttu ratkaisi ongelmat. Aikansa paukkui vedet pois. Bensansuodattimen sijaintia en ko. automallissa tiedä. Jo sinne kertyy vettä eikö se pitäisi tarkistaa määräaikaishuollossa ?
Kiekkamittarin toiminta on aika jännää, kun lämpöpuhallin on ykköäsasennossa, mittari näyttää nollaa kierrosta, kun pistetään puhallin kolmoselle, tulee mittariinkin eloa ja näyttää kierroksia kolmen tonnin pintaan, tosin levottomasti. Ja parasta oli kun laitoin vilkun päälle mittari heilui vilkun tahdissa Lienee siis jossakin johdossa vikaa ?
Kiekkamittarin toiminta on aika jännää, kun lämpöpuhallin on ykköäsasennossa, mittari näyttää nollaa kierrosta, kun pistetään puhallin kolmoselle, tulee mittariinkin eloa ja näyttää kierroksia kolmen tonnin pintaan, tosin levottomasti. Ja parasta oli kun laitoin vilkun päälle mittari heilui vilkun tahdissa Lienee siis jossakin johdossa vikaa ?
Viimeksi muokannut Mughs, To Helmi 19, 2009 08:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900S kiekkamittari
bensasuodatin on takakselin luona auton alla....kuka tän ikäsiä käyttää määräaikaishuollossa????
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 900S kiekkamittari
Minä käytän koska tulee yli 160 kilometriä päivässä ja ei ole varaa parempaan autoon.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900S kiekkamittari
koelaudan "sisällä" on maadoituspiste.
kannattaa seuraavas huollos mainita et vois vaik bensasuodattimen vaihtaa....
kannattaa seuraavas huollos mainita et vois vaik bensasuodattimen vaihtaa....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 900S kiekkamittari
Kiitoksia vinkeistä, huolto onkin ensi viikolla joten ilmoittelempa sinne sitten
Re: 900S kiekkamittari
Maadoitusvialta vaikuttaa.Mughs kirjoitti:
Kiekkamittarin toiminta on aika jännää, kun lämpöpuhallin on ykköäsasennossa, mittari näyttää nollaa kierrosta, kun pistetään puhallin kolmoselle, tulee mittariinkin eloa ja näyttää kierroksia kolmen tonnin pintaan, tosin levottomasti. Ja parasta oli kun laitoin vilkun päälle mittari heilui vilkun tahdissa Lienee siis jossakin johdossa vikaa ?
Kojetaulun polvisuojantakaa kuskin vasemmanpolven kohdalta löytyy releboxi jonka takana on maadoituspiste.
Lisäksi konehuoneesta löytyy maadoituspiste akun vierestä.Siinä runkopalkissa syylärin vieressä.
Noita kannattanee rassailla puhtaammiksi.
Re: 900S kiekkamittari
Mittariston liittimien nastat kannattaa myös katsoa hapettumien varalta. Mulla oli M90 T16 jossa oli oikea puoli mittaristosta hyvinkin temperamenttinen - syyksi paljastui, että maanasta oli hapettunut ja lytyssä sieltä liittimen sisältä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: 900S kiekkamittari
Lainaan vähän.
Eli rundikello tekee niin, että kun lähtee pojeksimaan, niin jonnekkin 3500 on mukana, sitten tippuu, ja tulee heti mukaan kun rundit tippuu alle em kierrosluvun. Johtuuko tämäkin tarvikepääteasteesta. Näkyy unipoint lukevan. Pitänee kokeilla orggista, mutta velmu on rundari.. Auto kuitee vetää ihan ettei mitään, ei vaan uskalla kierrättää, kun ei tiedä paljon on rundeja...
Eli rundikello tekee niin, että kun lähtee pojeksimaan, niin jonnekkin 3500 on mukana, sitten tippuu, ja tulee heti mukaan kun rundit tippuu alle em kierrosluvun. Johtuuko tämäkin tarvikepääteasteesta. Näkyy unipoint lukevan. Pitänee kokeilla orggista, mutta velmu on rundari.. Auto kuitee vetää ihan ettei mitään, ei vaan uskalla kierrättää, kun ei tiedä paljon on rundeja...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S