saab 900 vm.1993 jarruvalo ongelma

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
iron fist
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Su Elo 08, 2004 16:38

saab 900 vm.1993 jarruvalo ongelma

Viesti Kirjoittaja iron fist »

Tietäisikö kukaan mistä johtuu kun jarruvalot jää päälle kun sammuttaa virrat.Polkimen pumppaus ei auta, eikä mikään muukaan tunnu tepsivän.
Pitänee ottaa yöksi akun johdot irti ettei syö kaikkia virtoja.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Jarruvalokytkin olisko sökö? Polkimen juuresta löytyy.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
kms
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Loka 27, 2003 18:23
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja kms »

Oli sama vika ja ihmettalin tovin jos toisenkin, kunnes huomasin, että se peltiläpyskä jossa jarruvaloanturi on kiinni oli TAIPUNUT vuosien saatossa. Taivutin läpyskän takaisin original asentoonsa ja taas homma pelaa.
Hiukan on ahdas väli, mutta sopivalla otteella siitä selviää.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

En osaa sanoa oliko mun 900i -88:ssa pelti vääntynyt, vai säätö vain pielessä, kun oli diskovalot takana aina maantieajossa (sen verran kait jarrupoljin tärisi). Jarruvalokytkin oli säädetty liian tarkalle. Säätövaraahan siellä oli riittämiin ja siirsin kytkintä hiukan kauemmas polkimesta. Asento oli tosiaan aika akrobaatti, mutta homman sai tehtyä onneksi ilman isompaa purkamista.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
kms
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Loka 27, 2003 18:23
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja kms »

Itseasiassa mulla oli kahdessa Saabissa sama vika (900i-85 ja 900T-86) ja kummassakaan ei ollut semmosta normaalia mutteri/mutteri säätöä, vaan "snäp liitos" jolloinka pellikorvakkeen asento on aika tarkka. Ilmeisesti ollut sekä säädettävää, että kiinteästi asentuvaa anturia Saabilla käytössä.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mie muistaakseni siirsin koko peltikorvaketta...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Peltikorvake on tosiaan melko varmasti syyllinen. Itselläni jäi kanssa kovan jarrutuksen jälkeen jarruvalot palamaan.

Sitä peltikorvaketta pystyy taivuttamaan ihan käsikopelolla sieltä polkimen juuresta. Edes muovipaneeleja ei tarvi ottaa pois. Kuten Mertmi jo totesikin.

Itse vedin sitä korvaketta itseenipäin "jonkun verran".
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7686
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Ja jos toi kytkin on sökö, niin ei käy ainakaan paljon vanhemmasta kytkin tilalle, ainakaan ilman sitä asennusrautaa.

On kiinnitys erillainen, kuten myös cruisen katkasijoiden. :(
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin