mitä kannattaa maksaa, 900 aero?
mitä kannattaa maksaa, 900 aero?
Hei kaikki!
Nyt tuli yllättäen taas yksi auto tietoon ja sisko tästä vähän innostui kun kerroin auton harvinaisuudesta plus että samaa vuosi kertaa kuin hän.
Eli 900 -84 aero
ei mikään helmi, mutta ihan ok ilmeisesti, ajettu reilu 300tkm ja koria hiemman korjailtu maalauksen osalta joka epäonnistunut ja halkeillut. Auto on jäänyt seisontaan kansipahvin petettyä (tai kannen) joka aiheutunut kun syyläri vuotaa nesteitä pihalle. Autoon on joskus vaihdettu 4 lovinen laatikko ja ilmeisesti hiukan piristettykin. nahkasisustasta kuskinpenkki on ainakin rikki, kattoluuku toimii, väri on musta ja helmat ehjät PLUS se iso takaspoileri(mikä sen nimi nyt taas olikaan)
Huomenna olis tarkotus käydä vilkaseen ja kattoon mitä kori on syönyt...
Nyt tuli yllättäen taas yksi auto tietoon ja sisko tästä vähän innostui kun kerroin auton harvinaisuudesta plus että samaa vuosi kertaa kuin hän.
Eli 900 -84 aero
ei mikään helmi, mutta ihan ok ilmeisesti, ajettu reilu 300tkm ja koria hiemman korjailtu maalauksen osalta joka epäonnistunut ja halkeillut. Auto on jäänyt seisontaan kansipahvin petettyä (tai kannen) joka aiheutunut kun syyläri vuotaa nesteitä pihalle. Autoon on joskus vaihdettu 4 lovinen laatikko ja ilmeisesti hiukan piristettykin. nahkasisustasta kuskinpenkki on ainakin rikki, kattoluuku toimii, väri on musta ja helmat ehjät PLUS se iso takaspoileri(mikä sen nimi nyt taas olikaan)
Huomenna olis tarkotus käydä vilkaseen ja kattoon mitä kori on syönyt...
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Re: mitä kannattaa maksaa, 900 aero?
No ruosteista kiinni, mutta tuossa kunnossa en kovin paljoa yli tonnia maksaisi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: mitä kannattaa maksaa, 900 aero?
Jees,samoilla linjoilla jcarlson:in kanssa.Kuulostaa kuitenkin aika projektilta.Kait siitä hirveännäköisestä lintulaudasta (vaalaanpyrstö)joku teini maksaa maltaita joten auton arvoa tuo kai nostaa?
Muuten kyllä kannattaa katsoa aika tarkkaan jos itsellä ei esim.ole mahdollista suorittaa laadukasta maalausta.Se kun kuitenkin herkästi maksaa sen pari tonnia ja enemmänkin jos jotain kesineitä kökköjä löytyy alta..Kansipoka siihen päälle teetetynä niin alkaa autoon tulla arvoa.Mutta rahalla saa hyvän,omaan -90 ässään on arviolta mennyt 6000 euroa (ostohinta oli 3000euroa),eli noin 3 tonttua ostohinnan päälle ja siihen ei todellakaan ole lasketettu huolto/kuluvien osien hintoja.
Muuten kyllä kannattaa katsoa aika tarkkaan jos itsellä ei esim.ole mahdollista suorittaa laadukasta maalausta.Se kun kuitenkin herkästi maksaa sen pari tonnia ja enemmänkin jos jotain kesineitä kökköjä löytyy alta..Kansipoka siihen päälle teetetynä niin alkaa autoon tulla arvoa.Mutta rahalla saa hyvän,omaan -90 ässään on arviolta mennyt 6000 euroa (ostohinta oli 3000euroa),eli noin 3 tonttua ostohinnan päälle ja siihen ei todellakaan ole lasketettu huolto/kuluvien osien hintoja.
Re: mitä kannattaa maksaa, 900 aero?
Taustatietoa kyselen aerosta eli montakohan kpl myyty suomeen juuri -84 vuonna?
Onkohan auto ollut aikaisemmin jollakin täällä vaikuttavalla klubilaisella kun tarrakin takalasissa oli? rekisteri AUO-***
No olishan tuossa projektia aika paljonkin...ajoon vaatis nyt tuon kansirempan ja jäähdyttimen uusinnan, jotka hoituu kyllä ihan omassa tallissa.
Kuskin ovi voi olla että menee vaihtoon kun saanut aika suuren lommon yläosaansa ikkunan alle...ovi kyllä olis varaosa autossa.
Autossa olikin kuitenkin 5 vaihteinen laatikko...olin kait ymmärtänyt väärin, sähkö- ikkunat, peilit ja kattoluukku toimivat. Kone kävi muuten ihan äänettömästi mitä nyt hetken naputti kun ei ollut käynyt reiluun kuukauteen. Kromimaski löyty ja ei nyt mitään ihmeempiä ruosteita havaittu ja kuskinpuolen vetaritunnelia oli joskus paikkailtu eli ruostuminen kyllä oli jo alkanut. Takaluukun pohjan pyöränkulmat oli ihan kohtuullisen näköiset. Kesärenkaissa oli aero vanteet ja kumit loppu, sekä talvikummit ihan uuden karheat pelleillä. Takalokasuojien ilmanpoisto aukkojen päältä maalauksen halkeilleet....eli takaloksut maalattava. Mutten auto ihan kohtuu hyvässä maalissa kun antas kunnon pesun ja vahauksen.
Kuitenkin autossa olisi aika paljon töitä joten en ihan ajatellut siitä mitään nelinumeroista kyllä maksaa..kun pahmmassa tapauksessa voi olla kansikin mennyt kun vedet 2-pytyssä..mutta ei oikein hintaakaan osaa verrata mihkää kun ei vastaavia myynnissä. noh, 1300-1500 saa jo ihan ok kunnossa olevia muutaman vuoden uudempia matalapaineita....mut earo olis aina aero...
Onkohan auto ollut aikaisemmin jollakin täällä vaikuttavalla klubilaisella kun tarrakin takalasissa oli? rekisteri AUO-***
No olishan tuossa projektia aika paljonkin...ajoon vaatis nyt tuon kansirempan ja jäähdyttimen uusinnan, jotka hoituu kyllä ihan omassa tallissa.
Kuskin ovi voi olla että menee vaihtoon kun saanut aika suuren lommon yläosaansa ikkunan alle...ovi kyllä olis varaosa autossa.
Autossa olikin kuitenkin 5 vaihteinen laatikko...olin kait ymmärtänyt väärin, sähkö- ikkunat, peilit ja kattoluukku toimivat. Kone kävi muuten ihan äänettömästi mitä nyt hetken naputti kun ei ollut käynyt reiluun kuukauteen. Kromimaski löyty ja ei nyt mitään ihmeempiä ruosteita havaittu ja kuskinpuolen vetaritunnelia oli joskus paikkailtu eli ruostuminen kyllä oli jo alkanut. Takaluukun pohjan pyöränkulmat oli ihan kohtuullisen näköiset. Kesärenkaissa oli aero vanteet ja kumit loppu, sekä talvikummit ihan uuden karheat pelleillä. Takalokasuojien ilmanpoisto aukkojen päältä maalauksen halkeilleet....eli takaloksut maalattava. Mutten auto ihan kohtuu hyvässä maalissa kun antas kunnon pesun ja vahauksen.
Kuitenkin autossa olisi aika paljon töitä joten en ihan ajatellut siitä mitään nelinumeroista kyllä maksaa..kun pahmmassa tapauksessa voi olla kansikin mennyt kun vedet 2-pytyssä..mutta ei oikein hintaakaan osaa verrata mihkää kun ei vastaavia myynnissä. noh, 1300-1500 saa jo ihan ok kunnossa olevia muutaman vuoden uudempia matalapaineita....mut earo olis aina aero...
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Re: mitä kannattaa maksaa, 900 aero?
Jees niinkuin totesit aero on aina aero.Noh,mitä siitä on pyynti?Vai onko tää niitä vehkeitä mistä pitää tarjota jotain?
On se muuten kumma että monessa myyntiilmoituksessa on mainittu "tarjoa jotain".Sitten kun tarjoat "jotain" niin sanotaan ettei riitä alkuunkaan..Vittuako sitä sitten arpomaan jos kerran myyjällä on mielessä alin hinta jolla lähtee
Laittas vaan suoraan myynti-ilmoon hintansa.Harvassa kuitenkin on tapaukset joissa ostaja tarjoaa enemmän kuin myyjä oli ajatellut..
Monelle olenkin saniónut että kyllähän sä autos hinnan tiedät kun tarjous oli kerran liian vähän..Nykyään jätän edes tarjoamatta..
On se muuten kumma että monessa myyntiilmoituksessa on mainittu "tarjoa jotain".Sitten kun tarjoat "jotain" niin sanotaan ettei riitä alkuunkaan..Vittuako sitä sitten arpomaan jos kerran myyjällä on mielessä alin hinta jolla lähtee

Monelle olenkin saniónut että kyllähän sä autos hinnan tiedät kun tarjous oli kerran liian vähän..Nykyään jätän edes tarjoamatta..
Re: mitä kannattaa maksaa, 900 aero?
Auto vaikuttaa tuntomerkkien perusteella nimimerkki Nappen entiseltä Aerolta.
Omien tietojeni mukaan 1984 900 Aeroja on myyty Suomessa 7 tai 8 kappaletta.
Eski
Omien tietojeni mukaan 1984 900 Aeroja on myyty Suomessa 7 tai 8 kappaletta.
Eski
Re: mitä kannattaa maksaa, 900 aero?
Kiitos Eski!Eski kirjoitti:Auto vaikuttaa tuntomerkkien perusteella nimimerkki Nappen entiseltä Aerolta.
Omien tietojeni mukaan 1984 900 Aeroja on myyty Suomessa 7 tai 8 kappaletta.
Eski
Katselin sinunkin aero projektia ja nyt muistin että onhan sitä tullut ennenkin sinun autoasi ihailtua

Kiitos vielä kerran kaikille!
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Re: mitä kannattaa maksaa, 900 aero?
Auto on "maannut" pihassani sunnuntaista asti
Eli systeri osti sen sitten
Tänään ajoin sen tuohon ramille ja huomenna olis iskän tarkotus päivän aikana purkaa jäähdyttimet yms. Jos sit kerkiis viikonlopun aikana nappaan kannen pois...
Sais nyt ensin sen katsastettua ja sit ens kesänä kattoo muuta ehostusta..

Eli systeri osti sen sitten

Tänään ajoin sen tuohon ramille ja huomenna olis iskän tarkotus päivän aikana purkaa jäähdyttimet yms. Jos sit kerkiis viikonlopun aikana nappaan kannen pois...
Sais nyt ensin sen katsastettua ja sit ens kesänä kattoo muuta ehostusta..
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Re: mitä kannattaa maksaa, 900 aero?
Yritin metsästää haulla, mutta en saanut selkeää vastausta.
Jatketaan aiheesta eli onko kukaan kerännyt tietoja Aeron rekisteröinti määristä?
Tuli hommattua tuollainen -87 aero ja siitä olisi tarkoitus aluksi tehdä käyttöauto työmatkaajoon ja alkaa kerätä tarpeellisia osia pikkuisen parempaa kunnostusta varten
Koriltaan kohtuullinen ainakin alkututkintojen perusteella ja konekin käy nätisti ja vaihdelaatikko toimii hyvin ja on hiljainen. Jotta kaikki ei olisi niin hyvää, niin sisusta on täysin uusittavassa kunnossa ja entinen omistaja on kiinnittänyt muutaman helmapalan peltiruuveilla ja ottanut joissakin kohtaa hieman liian jyrkkiä kaarroksia. Kattoverhoilu on esimerkiksi korjattu vahakankaan tyyppisellä kukkakuviolla ja ilmastointi teipillä ja etupenkkien nahat ovat lievästi sanottuna repaleiset. Myös takapenkin päältä nahka on saatu rikki kuljettamalla jotakin terävää tavaraa.
Tarkempaa selontekoa saattaa alkaa kertymää projektit osioon, mutta nyt olisin kiinnostunut rekisteröinti/valmistus määristä.
Jatketaan aiheesta eli onko kukaan kerännyt tietoja Aeron rekisteröinti määristä?
Tuli hommattua tuollainen -87 aero ja siitä olisi tarkoitus aluksi tehdä käyttöauto työmatkaajoon ja alkaa kerätä tarpeellisia osia pikkuisen parempaa kunnostusta varten
Koriltaan kohtuullinen ainakin alkututkintojen perusteella ja konekin käy nätisti ja vaihdelaatikko toimii hyvin ja on hiljainen. Jotta kaikki ei olisi niin hyvää, niin sisusta on täysin uusittavassa kunnossa ja entinen omistaja on kiinnittänyt muutaman helmapalan peltiruuveilla ja ottanut joissakin kohtaa hieman liian jyrkkiä kaarroksia. Kattoverhoilu on esimerkiksi korjattu vahakankaan tyyppisellä kukkakuviolla ja ilmastointi teipillä ja etupenkkien nahat ovat lievästi sanottuna repaleiset. Myös takapenkin päältä nahka on saatu rikki kuljettamalla jotakin terävää tavaraa.
Tarkempaa selontekoa saattaa alkaa kertymää projektit osioon, mutta nyt olisin kiinnostunut rekisteröinti/valmistus määristä.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: mitä kannattaa maksaa, 900 aero?
Moro!
Itelläni on samanlainen -87 jota olen kunnostannut vuos ja 3 kk ja pikkuhiljaa se valmistuu alkuperäiseen loistoonsa. Mutta Virallisia rekisteröinti tilastoja en tiedä vaan lasikin viimeksi kun tuli saab kerhon jäsenluettelo että vm 1984-1993 Aero 16 venttilisiä oli tuolloin klubilaisilla 35 käytössä. En laskennut 8 v. enkä muita projekti malleja...
t.Keisari jäsen 3409
Itelläni on samanlainen -87 jota olen kunnostannut vuos ja 3 kk ja pikkuhiljaa se valmistuu alkuperäiseen loistoonsa. Mutta Virallisia rekisteröinti tilastoja en tiedä vaan lasikin viimeksi kun tuli saab kerhon jäsenluettelo että vm 1984-1993 Aero 16 venttilisiä oli tuolloin klubilaisilla 35 käytössä. En laskennut 8 v. enkä muita projekti malleja...
t.Keisari jäsen 3409
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R