Mittari väpättää
Mittari väpättää
Niin olisi tommonen "ongelma" että mittari väpättää joskus 30-60kmh vauhdissa ei se nyt sinänsä haittaa mutta olisihan se kiva korjata.. varsinkin tämä oire näkyy kun bensaa on alle puoli tankkia... onko mittari vaan löystynyt ?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Vaihdelaatikon päästä lukkomutteri auki ja nosta vaijeri pois kolostaan, kuskinpuolen kaiutin ritilä irti ja mittarin keskelle tuleva vaijeri irti, purista ja vedä.
Sitten läpivienti kumi rintapellistä irti, vedä se vaijeri ulos mielummin konehuoneen puolelta, uusi paikalle päinvastaisessa järjestyksessä.
Sitten läpivienti kumi rintapellistä irti, vedä se vaijeri ulos mielummin konehuoneen puolelta, uusi paikalle päinvastaisessa järjestyksessä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Oli tossa ihan samanlaisia ongelmia omassa 9kympissä (usein neula vielä jähmäsi johonkin kiinni. Vaijerin vaihdettuani teki edelleen samaa. Luca:n neuvo tosin auttaa (ainakin hetkellisesti), eli konehuoneen puolelta vetää varovasti vaijeria millin pari mittaristosta poispäin, niin loppuu tärinät ja neulan juuttumiset.
"SaabAna"
Ja kestää kahdestatoista puoleenpäivään... uutt vaijeria kehiin ja samalla kannatta rasvata mittarinpuolipäästä se paikka mihin vaijeri tulee.Siinä on pieni pronssihela, ruvee kitiseen ja vaikuttaa myös väpätykseen. Jotin vaihteisto tms ökee pari tippaa. ei mitään crc, tms. vuodenpääst ei oo ku muisto jäljellä ku vanhasta cherry datsunista...
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Tuo jippo missä vaijeria vedetään mittarista kauemmas ei olekaan lääke väpätykseen vaan viisarin palautumattomuuteen tai liian suurien nopeuksien näyttämiseen. Ja korjaus voi olla pitkäikäinenkin, varsinkin jos vaijerin saa kiinnitettyä oikeassa asennossa jarrutehostimen alipaineletkuun tms. sopivaan kohtaan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00