Leima...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8221
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Kaksi viimeistä kertaa ovat menneet korjaamon kautta. Tuleepahan samalla vuosihuoltokin teetettyä säännöllisesti :D
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja muppelo »

Enkäpä edes kiroile vaikkei menny läpi (ei edes inssi pohjasta). Oikea yläpallonivel väljä kuin navetan ovi ja vasemman iskarin alapään kumipusla kumipuslien taivaassa (ilmankos viime katsastuksessa oli jo hiukka heittoa iskareissa). :lol:
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
petteri
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 18:06
Paikkakunta: turku

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja petteri »

Leima tuli, ja uusi rekisteriote.. K1-katsastajat, lausteella. Palvelu oli hyvää ja muutenkin mukava kokemus vaikka ei mennytkään ensimmäisellä läpi, umpio piti vaihtaa ja hitsata vetaritunnelien lähettyviltä.
#2502
9000cs 2.0t -97
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8221
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja dimebak »

petteri kirjoitti:Leima tuli, ja uusi rekisteriote.. K1-katsastajat, lausteella. Palvelu oli hyvää ja muutenkin mukava kokemus vaikka ei mennytkään ensimmäisellä läpi, umpio piti vaihtaa ja hitsata vetaritunnelien lähettyviltä.
Joo, se on mukava katsastaessa, kun auto katsastetaan asiallisesti ja annetaan se palaute asiallisesti. Mukavia ja kivoja setiä olen nähnyt mutta niin myös niitä toisiakin, ja aina olen A-katsastuksella käynyt. Mutta mutta...

Muistan vieläkin sen niin elävästi, kun katsastin 99:n ekan kerran itse. Inssi otti auton vastaan nokka kippurassa, naaman ilmeestä näkin et paha päivä oli. En sanonut mitään koko aikana, otin kahvikupposen. Inssi näytti turhautuvan, kun edellä ollut ei saanut nosturia alas, siinä oli joku riisikippo). 99:n ollessa viimein nosturilla uskaltauduin lähemmäs kysäisemään inssiltä saakos katsoa alle itsekin, kun en ole siellä pahemmin aikaa viettänyt. Alle kurkattuani inssi alkoi laskemaan autoa alas johon tokaisin, että tulee tuokin alas ku on kunnon auto päälle ja viittasin nosturia. Pieni hymy tuli inssin naamalle ja inssi käski mennä odottolemeen hallin toiselle puolelle. Lönnin toiselle puolelle kahvikuppi kädessä, kun hallin oven edessä nousee lumipöly, inssi tulee hymy naamalla sisään ja kehaisee Saabia, ja lyö leimat paperiin ja antaa ne mulle takas :D Enpä tiedä kuinka lujaa se inssi ajoi testilenkin mutta kivaa varmasti oli :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Nostetaas ketjua ylös..

Katsastin oman satkun tammikuussa ja leima tuli, tosin vasta toisellä näytöllä. Vasen raidetangonpää oli väljä kuin ladon ovi. Uusi Motonetin osa oli aavistuksen pidempi kuin alkuperäinen. Mittasin molemmat osat ja laitoin erotuksen (3mm) verran pidemmälle.

Päästöt oli ainakin kunnossa, CO 0,0 ja HC 14.

ON se aina vähän jännä tilanne kun tarjoaa tuonikäistä leimalle.

Katsastuspaikkana oli Konalan IHA, erittäin asiallista palvelua. Katsastusmies kertoili kaikenlaista pientä lisätietoa autosta.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Eipä mennyt täälläkään päin satku kerrasta läpi,oikeasta alapallonivelestä ja käsijarrusta hylkäys mutta nyt on kyllä jo leimaa 2010 saakka
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Jimo
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 20:17
Paikkakunta: Varkaus

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja Jimo »

Satkun vein katsastukseen pessimistisin ja pelokkain tuntein. Hylsy tuli, mutta silti ajoin riemuiten voittajana pois! Melko nolo hylkäyksen syy, etupyöränlaakeri :)
1983 SAAB 900 GL 3-door
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2955
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Tänään tuli satkuun leima kehujen kera! 8)
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

OG900 kirjoitti:Nostetaas ketjua ylös..

Katsastin oman satkun tammikuussa ja leima tuli, tosin vasta toisellä näytöllä. Vasen raidetangonpää oli väljä kuin ladon ovi. Uusi Motonetin osa oli aavistuksen pidempi kuin alkuperäinen. Mittasin molemmat osat ja laitoin erotuksen (3mm) verran pidemmälle.

Päästöt oli ainakin kunnossa, CO 0,0 ja HC 14.

ON se aina vähän jännä tilanne kun tarjoaa tuonikäistä leimalle.

Katsastuspaikkana oli Konalan IHA, erittäin asiallista palvelua. Katsastusmies kertoili kaikenlaista pientä lisätietoa autosta.
Minua se vasta jännittääkin, ku käy -78:n kanssa leimalla. On se NIIIN vanha auto. ;)

Tänävuonna katsastuksessa tuli kehoitus virta-avaimesta, joka irtoo kaikissa asennoissa. Tämä olikin eka kerta, og-kaluston kanssa. Muilta olen tuosta kuullut, että joskus marmattavat siitä, muttei minulle siitä ole vielä mainittu. Sarjoitutin virtalukonkin uusiksi ihan lukkosepällä taannoin, mutta ei se avain pysy siltikään kiinni haitoissa. No, onneksi ei ollutkaan sitten mitään muuta mainittavaa. Nuita korjauskehotuksia jos on liian monta, niin niilläkin saa nimittäin tienattua uusintanäytössä käynnin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
fleming
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Heinä 21, 2008 21:04
Paikkakunta: helsinki

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja fleming »

Pakko itsekin jakaa tunteita - kävin juuri ensimmäistä kertaa katsastamassa kalikan.

Katsastussetä ei tosiaan ollut luonteeltaan niitä hövelimpiä, hädintuskin nyökkäsi tervehdykseksi kun sinne hallin puolelle tietenkin köpöttelin se kahvikuppi kädessä.

Käytti yli 30 minuuttia koko tutkimukseen, katsoi esim. takapenkkien vöiden toiminnan ja koputteli pohjaakin varmaan kymmenisen minuuttia sanomatta sanaakaan, eikä todellakaan vaikuttanut siltä että haluaisi kuulla yhtään innokasta kysymystä tai kommenttia. Sitten kun se siirtyi papereiden kanssa pöydälle sieltä tuli ainoa kommentti
"se on hyvä yksilö".
Piti sen verran heruttaa että kysyin josko esim. pohjasta olisi löytynyt mitään tulevaisuudessa huomiota vaativaa. Vastauksena tuli vähän säälivä huokaus
"tiedät varmaan itse paremmin".

Voi veljet, taas kelpaa ajella. Kyllä tuli oikeasti hyvä mieli kun ei edes sillä pieteetillä saanut edes huomautusta aikaiseksi.
Jimo
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 20:17
Paikkakunta: Varkaus

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja Jimo »

Mertmi kirjoitti: Minua se vasta jännittääkin, ku käy -78:n kanssa leimalla. On se NIIIN vanha auto. ;)

Tänävuonna katsastuksessa tuli kehoitus virta-avaimesta, joka irtoo kaikissa asennoissa. Tämä olikin eka kerta, og-kaluston kanssa. Muilta olen tuosta kuullut, että joskus marmattavat siitä, muttei minulle siitä ole vielä mainittu. Sarjoitutin virtalukonkin uusiksi ihan lukkosepällä taannoin, mutta ei se avain pysy siltikään kiinni haitoissa. No, onneksi ei ollutkaan sitten mitään muuta mainittavaa. Nuita korjauskehotuksia jos on liian monta, niin niilläkin saa nimittäin tienattua uusintanäytössä käynnin.
Minullekin tuli korjauskehoitus tuosta avaimen irtoamisesta. Auto nyt hyväksytty, mutta rekisteriotteessa edelleen maininta virta-avaimesta, kun en sitä asiaa kuntoon hoitanut. Ja kalustona -83 Satku, NIIIN uusi auto. :wink:
1983 SAAB 900 GL 3-door
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jimo kirjoitti:
Minullekin tuli korjauskehoitus tuosta avaimen irtoamisesta. Auto nyt hyväksytty, mutta rekisteriotteessa edelleen maininta virta-avaimesta, kun en sitä asiaa kuntoon hoitanut. Ja kalustona -83 Satku, NIIIN uusi auto. :wink:
Meikäläinen säästyi siltä merkinnältä, eli otteelle ei tullut mitään ikävyyksiä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja muppelo »

Mertmi kirjoitti:
Jimo kirjoitti:
Minullekin tuli korjauskehoitus tuosta avaimen irtoamisesta. Auto nyt hyväksytty, mutta rekisteriotteessa edelleen maininta virta-avaimesta, kun en sitä asiaa kuntoon hoitanut. Ja kalustona -83 Satku, NIIIN uusi auto. :wink:
Meikäläinen säästyi siltä merkinnältä, eli otteelle ei tullut mitään ikävyyksiä.
Joensuussa Prismassa suutari teki mulle katsastusavaimen kun nyt jo myydyssä satkussa oli kans tuollaista vikaa. Myrkkyhän tuosta mulle vinkkas et tuolla kannattaa teetättää.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Tämä kevät on vierähtänyt sen verran nopsaan, että meinas unohtua katsastaa satku ajallaan. Tänään, viimeisenä päivänä, kävin sitten hakemassa kuukauden ajoaikaa. Läpäisy jäi päästöistä kiinni, katin puuttumista putkistosta eivät kuitenkaan hoksanneet. Tuli se joskus laipan hajottua korvattua tilapäisesti suoralla putkella, nyt pitäis sit vissiin hommata uusi.

Tiedä sitten, oisko uusilla öljyillä yms. saanut päästöt sallitulle alueelle ilman kattiakin. Nyt jäi melko kauaksi, vaikka jonkin aikaa yritettiin.

(Katsastussäännöthän ovat muuttuneet niin, että yliajalla näytetylle ei enää saa kuukauden ajoaikaa, jos jälkitarkastettavaa löytyy. Siksi tuli vähän hätäisesti mentyä jo tänään.)
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
K900C
Matalapaineturbo
Viestit: 158
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 07:32
Paikkakunta: Helsinki

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja K900C »

Komppaan aiempia kirjoittajia, aina sitä on jonkilainen kylmä rinki takalistossa, kun leimalle menee. Katsastin Hernesaaren Hakuksessa pari viikkoa sitten ja ekaa kertaa meni ekalla läpi, tosin kaksi huomautusta tuli, ajovalo näyttää liian ylös ja toinen rekkarikilven valo ei pala. Noitten irtoavien avaimien kans on saanut kans olla tarkkana neljästä vaimesta joista siis kaksi alkuperäisiä yksi ei irtoa ajon aikana lukosta, joten sillä mennään aina leimalle :)
#2884
Saabiton
Vastaa Viestiin