![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Leima...
Re: Leima...
Kaksi viimeistä kertaa ovat menneet korjaamon kautta. Tuleepahan samalla vuosihuoltokin teetettyä säännöllisesti ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Leima...
Enkäpä edes kiroile vaikkei menny läpi (ei edes inssi pohjasta). Oikea yläpallonivel väljä kuin navetan ovi ja vasemman iskarin alapään kumipusla kumipuslien taivaassa (ilmankos viime katsastuksessa oli jo hiukka heittoa iskareissa). ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: Leima...
Leima tuli, ja uusi rekisteriote.. K1-katsastajat, lausteella. Palvelu oli hyvää ja muutenkin mukava kokemus vaikka ei mennytkään ensimmäisellä läpi, umpio piti vaihtaa ja hitsata vetaritunnelien lähettyviltä.
#2502
9000cs 2.0t -97
9000cs 2.0t -97
Re: Leima...
Joo, se on mukava katsastaessa, kun auto katsastetaan asiallisesti ja annetaan se palaute asiallisesti. Mukavia ja kivoja setiä olen nähnyt mutta niin myös niitä toisiakin, ja aina olen A-katsastuksella käynyt. Mutta mutta...petteri kirjoitti:Leima tuli, ja uusi rekisteriote.. K1-katsastajat, lausteella. Palvelu oli hyvää ja muutenkin mukava kokemus vaikka ei mennytkään ensimmäisellä läpi, umpio piti vaihtaa ja hitsata vetaritunnelien lähettyviltä.
Muistan vieläkin sen niin elävästi, kun katsastin 99:n ekan kerran itse. Inssi otti auton vastaan nokka kippurassa, naaman ilmeestä näkin et paha päivä oli. En sanonut mitään koko aikana, otin kahvikupposen. Inssi näytti turhautuvan, kun edellä ollut ei saanut nosturia alas, siinä oli joku riisikippo). 99:n ollessa viimein nosturilla uskaltauduin lähemmäs kysäisemään inssiltä saakos katsoa alle itsekin, kun en ole siellä pahemmin aikaa viettänyt. Alle kurkattuani inssi alkoi laskemaan autoa alas johon tokaisin, että tulee tuokin alas ku on kunnon auto päälle ja viittasin nosturia. Pieni hymy tuli inssin naamalle ja inssi käski mennä odottolemeen hallin toiselle puolelle. Lönnin toiselle puolelle kahvikuppi kädessä, kun hallin oven edessä nousee lumipöly, inssi tulee hymy naamalla sisään ja kehaisee Saabia, ja lyö leimat paperiin ja antaa ne mulle takas
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Leima...
Nostetaas ketjua ylös..
Katsastin oman satkun tammikuussa ja leima tuli, tosin vasta toisellä näytöllä. Vasen raidetangonpää oli väljä kuin ladon ovi. Uusi Motonetin osa oli aavistuksen pidempi kuin alkuperäinen. Mittasin molemmat osat ja laitoin erotuksen (3mm) verran pidemmälle.
Päästöt oli ainakin kunnossa, CO 0,0 ja HC 14.
ON se aina vähän jännä tilanne kun tarjoaa tuonikäistä leimalle.
Katsastuspaikkana oli Konalan IHA, erittäin asiallista palvelua. Katsastusmies kertoili kaikenlaista pientä lisätietoa autosta.
Katsastin oman satkun tammikuussa ja leima tuli, tosin vasta toisellä näytöllä. Vasen raidetangonpää oli väljä kuin ladon ovi. Uusi Motonetin osa oli aavistuksen pidempi kuin alkuperäinen. Mittasin molemmat osat ja laitoin erotuksen (3mm) verran pidemmälle.
Päästöt oli ainakin kunnossa, CO 0,0 ja HC 14.
ON se aina vähän jännä tilanne kun tarjoaa tuonikäistä leimalle.
Katsastuspaikkana oli Konalan IHA, erittäin asiallista palvelua. Katsastusmies kertoili kaikenlaista pientä lisätietoa autosta.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Leima...
Eipä mennyt täälläkään päin satku kerrasta läpi,oikeasta alapallonivelestä ja käsijarrusta hylkäys mutta nyt on kyllä jo leimaa 2010 saakka
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Leima...
Satkun vein katsastukseen pessimistisin ja pelokkain tuntein. Hylsy tuli, mutta silti ajoin riemuiten voittajana pois! Melko nolo hylkäyksen syy, etupyöränlaakeri ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
1983 SAAB 900 GL 3-door
Re: Leima...
Tänään tuli satkuun leima kehujen kera! ![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Leima...
Minua se vasta jännittääkin, ku käy -78:n kanssa leimalla. On se NIIIN vanha auto.OG900 kirjoitti:Nostetaas ketjua ylös..
Katsastin oman satkun tammikuussa ja leima tuli, tosin vasta toisellä näytöllä. Vasen raidetangonpää oli väljä kuin ladon ovi. Uusi Motonetin osa oli aavistuksen pidempi kuin alkuperäinen. Mittasin molemmat osat ja laitoin erotuksen (3mm) verran pidemmälle.
Päästöt oli ainakin kunnossa, CO 0,0 ja HC 14.
ON se aina vähän jännä tilanne kun tarjoaa tuonikäistä leimalle.
Katsastuspaikkana oli Konalan IHA, erittäin asiallista palvelua. Katsastusmies kertoili kaikenlaista pientä lisätietoa autosta.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tänävuonna katsastuksessa tuli kehoitus virta-avaimesta, joka irtoo kaikissa asennoissa. Tämä olikin eka kerta, og-kaluston kanssa. Muilta olen tuosta kuullut, että joskus marmattavat siitä, muttei minulle siitä ole vielä mainittu. Sarjoitutin virtalukonkin uusiksi ihan lukkosepällä taannoin, mutta ei se avain pysy siltikään kiinni haitoissa. No, onneksi ei ollutkaan sitten mitään muuta mainittavaa. Nuita korjauskehotuksia jos on liian monta, niin niilläkin saa nimittäin tienattua uusintanäytössä käynnin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Leima...
Pakko itsekin jakaa tunteita - kävin juuri ensimmäistä kertaa katsastamassa kalikan.
Katsastussetä ei tosiaan ollut luonteeltaan niitä hövelimpiä, hädintuskin nyökkäsi tervehdykseksi kun sinne hallin puolelle tietenkin köpöttelin se kahvikuppi kädessä.
Käytti yli 30 minuuttia koko tutkimukseen, katsoi esim. takapenkkien vöiden toiminnan ja koputteli pohjaakin varmaan kymmenisen minuuttia sanomatta sanaakaan, eikä todellakaan vaikuttanut siltä että haluaisi kuulla yhtään innokasta kysymystä tai kommenttia. Sitten kun se siirtyi papereiden kanssa pöydälle sieltä tuli ainoa kommentti
"se on hyvä yksilö".
Piti sen verran heruttaa että kysyin josko esim. pohjasta olisi löytynyt mitään tulevaisuudessa huomiota vaativaa. Vastauksena tuli vähän säälivä huokaus
"tiedät varmaan itse paremmin".
Voi veljet, taas kelpaa ajella. Kyllä tuli oikeasti hyvä mieli kun ei edes sillä pieteetillä saanut edes huomautusta aikaiseksi.
Katsastussetä ei tosiaan ollut luonteeltaan niitä hövelimpiä, hädintuskin nyökkäsi tervehdykseksi kun sinne hallin puolelle tietenkin köpöttelin se kahvikuppi kädessä.
Käytti yli 30 minuuttia koko tutkimukseen, katsoi esim. takapenkkien vöiden toiminnan ja koputteli pohjaakin varmaan kymmenisen minuuttia sanomatta sanaakaan, eikä todellakaan vaikuttanut siltä että haluaisi kuulla yhtään innokasta kysymystä tai kommenttia. Sitten kun se siirtyi papereiden kanssa pöydälle sieltä tuli ainoa kommentti
"se on hyvä yksilö".
Piti sen verran heruttaa että kysyin josko esim. pohjasta olisi löytynyt mitään tulevaisuudessa huomiota vaativaa. Vastauksena tuli vähän säälivä huokaus
"tiedät varmaan itse paremmin".
Voi veljet, taas kelpaa ajella. Kyllä tuli oikeasti hyvä mieli kun ei edes sillä pieteetillä saanut edes huomautusta aikaiseksi.
Re: Leima...
Minullekin tuli korjauskehoitus tuosta avaimen irtoamisesta. Auto nyt hyväksytty, mutta rekisteriotteessa edelleen maininta virta-avaimesta, kun en sitä asiaa kuntoon hoitanut. Ja kalustona -83 Satku, NIIIN uusi auto.Mertmi kirjoitti: Minua se vasta jännittääkin, ku käy -78:n kanssa leimalla. On se NIIIN vanha auto.![]()
Tänävuonna katsastuksessa tuli kehoitus virta-avaimesta, joka irtoo kaikissa asennoissa. Tämä olikin eka kerta, og-kaluston kanssa. Muilta olen tuosta kuullut, että joskus marmattavat siitä, muttei minulle siitä ole vielä mainittu. Sarjoitutin virtalukonkin uusiksi ihan lukkosepällä taannoin, mutta ei se avain pysy siltikään kiinni haitoissa. No, onneksi ei ollutkaan sitten mitään muuta mainittavaa. Nuita korjauskehotuksia jos on liian monta, niin niilläkin saa nimittäin tienattua uusintanäytössä käynnin.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
1983 SAAB 900 GL 3-door
Re: Leima...
Meikäläinen säästyi siltä merkinnältä, eli otteelle ei tullut mitään ikävyyksiä.Jimo kirjoitti:
Minullekin tuli korjauskehoitus tuosta avaimen irtoamisesta. Auto nyt hyväksytty, mutta rekisteriotteessa edelleen maininta virta-avaimesta, kun en sitä asiaa kuntoon hoitanut. Ja kalustona -83 Satku, NIIIN uusi auto.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Leima...
Joensuussa Prismassa suutari teki mulle katsastusavaimen kun nyt jo myydyssä satkussa oli kans tuollaista vikaa. Myrkkyhän tuosta mulle vinkkas et tuolla kannattaa teetättää.Mertmi kirjoitti:Meikäläinen säästyi siltä merkinnältä, eli otteelle ei tullut mitään ikävyyksiä.Jimo kirjoitti:
Minullekin tuli korjauskehoitus tuosta avaimen irtoamisesta. Auto nyt hyväksytty, mutta rekisteriotteessa edelleen maininta virta-avaimesta, kun en sitä asiaa kuntoon hoitanut. Ja kalustona -83 Satku, NIIIN uusi auto.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: Leima...
Tämä kevät on vierähtänyt sen verran nopsaan, että meinas unohtua katsastaa satku ajallaan. Tänään, viimeisenä päivänä, kävin sitten hakemassa kuukauden ajoaikaa. Läpäisy jäi päästöistä kiinni, katin puuttumista putkistosta eivät kuitenkaan hoksanneet. Tuli se joskus laipan hajottua korvattua tilapäisesti suoralla putkella, nyt pitäis sit vissiin hommata uusi.
Tiedä sitten, oisko uusilla öljyillä yms. saanut päästöt sallitulle alueelle ilman kattiakin. Nyt jäi melko kauaksi, vaikka jonkin aikaa yritettiin.
(Katsastussäännöthän ovat muuttuneet niin, että yliajalla näytetylle ei enää saa kuukauden ajoaikaa, jos jälkitarkastettavaa löytyy. Siksi tuli vähän hätäisesti mentyä jo tänään.)
Tiedä sitten, oisko uusilla öljyillä yms. saanut päästöt sallitulle alueelle ilman kattiakin. Nyt jäi melko kauaksi, vaikka jonkin aikaa yritettiin.
(Katsastussäännöthän ovat muuttuneet niin, että yliajalla näytetylle ei enää saa kuukauden ajoaikaa, jos jälkitarkastettavaa löytyy. Siksi tuli vähän hätäisesti mentyä jo tänään.)
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Leima...
Komppaan aiempia kirjoittajia, aina sitä on jonkilainen kylmä rinki takalistossa, kun leimalle menee. Katsastin Hernesaaren Hakuksessa pari viikkoa sitten ja ekaa kertaa meni ekalla läpi, tosin kaksi huomautusta tuli, ajovalo näyttää liian ylös ja toinen rekkarikilven valo ei pala. Noitten irtoavien avaimien kans on saanut kans olla tarkkana neljästä vaimesta joista siis kaksi alkuperäisiä yksi ei irtoa ajon aikana lukosta, joten sillä mennään aina leimalle ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
#2884
Saabiton
Saabiton