Mihin vanhimmat 900:set on hävinneet?
Re: Mihin vanhimmat 900:set on hävinneet?
-84 T16 makoilee tälläkin hetkellä kaverin ladossa. Kuulun juuri niihin "rivariparkkipaikka" ropaajiin.
Kopassa on ainesta ilmeisen paljon (?), oven alareunat on jo laitettu ja vetari tunneleitakin pariin otteeseen. Takaiskareiden yläpäätä en ole tarkastanut, mutta on ne paikallaan pysyneet.
Kone olisi tarkoitus tarkastaa. Ajettu yli 450 000 km ja tehty ainakin yksi kannen vaihto, alakerran tekemisistä ei ole tietoa. Vaihdelaatikko on vaihdettu jossain 300 000 km paikkeilla, tämän verran edelliset omistajat osasivat kertoa.
Tästä saattaapi tulla tarinointia joskus projektit- osioonkin, jos tuosta sellaista muodostuu.
Kopassa on ainesta ilmeisen paljon (?), oven alareunat on jo laitettu ja vetari tunneleitakin pariin otteeseen. Takaiskareiden yläpäätä en ole tarkastanut, mutta on ne paikallaan pysyneet.
Kone olisi tarkoitus tarkastaa. Ajettu yli 450 000 km ja tehty ainakin yksi kannen vaihto, alakerran tekemisistä ei ole tietoa. Vaihdelaatikko on vaihdettu jossain 300 000 km paikkeilla, tämän verran edelliset omistajat osasivat kertoa.
Tästä saattaapi tulla tarinointia joskus projektit- osioonkin, jos tuosta sellaista muodostuu.
Saab 900 Turbo 16i -84
Re: Mihin vanhimmat 900:set on hävinneet?
pihan perältä löytyy -84 T16 ajettu n.250tkm, käyttöö ei tällä hetkellä ole, mutta hiukan peltitöitä ja etupyörän laakerin vaihdolla voisi taas liikenteeseen ottaa... kyllä se vielä joskus on taas ajossa
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
Re: Mihin vanhimmat 900:set on hävinneet?
Koska 8-venttiilistä turboa pidetään jotenkin paljon huonompana kuin 16 venttiilistä... Loput taas lahonneet käyttöautoina.
S. Niittumaa
900 T8
99 T8
900 T8
99 T8
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mihin vanhimmat 900:set on hävinneet?
Miulla on ja -84 satku, alunperin t8, mutta nyt remontoidulla t16 padalla. Kesällä pitäs saada kilpiinkin...tai sitten joku noista 99:tä, kun kilonen menee pajalle laitettavaksi..
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Re: Mihin vanhimmat 900:set on hävinneet?
Varsinkin pidennetyt satkut on totaalisesti hävinneet. Vielä noin puolitoista vuotta sitten niitä saattoi olla nettiautossa kolmekin yhtäaikaa. Ei kai niitä ole paalattu? Vai onkohan niitä viety maasta pois? Mulla on -80 -luvun alkupuolen satkuja -83gls ja -83/84glsi aut.
Re: Mihin vanhimmat 900:set on hävinneet?
Mulla on jemmassa 1979 900 turbo finlandia ja 1980 5D turbo S. Molemmat odottavat uutta tulemista. 1980 satkua olen jo alotellut laittamaan ja on seuraavana laitto listalla.
Harvassa alkavat nykyään olla ja eipä ihme kun on tutustunut koreihin tarkemmin ja paikkoihin mistä ruostuu.
Harvassa alkavat nykyään olla ja eipä ihme kun on tutustunut koreihin tarkemmin ja paikkoihin mistä ruostuu.
-MHa
900T Finlandia -79, 900T S 5D -80
900T16 Aero -91
900 -87
9-5 Aero Wagon 2004
9-5 Wagon 2004
9-3 SE 2002
9-3 Wagon 2008
900T Finlandia -79, 900T S 5D -80
900T16 Aero -91
900 -87
9-5 Aero Wagon 2004
9-5 Wagon 2004
9-3 SE 2002
9-3 Wagon 2008
Re: Mihin vanhimmat 900:set on hävinneet?
Mulla oli perhetutun toimesta myytävänä 2. omistajan Finlandia -83 viime kesänä, hyvällä historialla ja alkuperäiset nmt-puhelimet, paperit ym. tallessa. Ei tullut ainoatakaan kyselyä suomesta. Olisin ostanut itse ellei olisi ollut niin monta "pelastetttua" satkua jo pihassa. Todellin HELMI oli kyseessä . No, onneksi meni hyviin käsiin ulkomaille..
aTO kirjoitti:Varsinkin pidennetyt satkut on totaalisesti hävinneet. Vielä noin puolitoista vuotta sitten niitä saattoi olla nettiautossa kolmekin yhtäaikaa. Ei kai niitä ole paalattu? Vai onkohan niitä viety maasta pois? Mulla on -80 -luvun alkupuolen satkuja -83gls ja -83/84glsi aut.
#961
Re: Mihin vanhimmat 900:set on hävinneet?
Tuolta löytyis yksi vähänajettu '79 mallivuoden 1978 syksyllä rekisteröity GLE. Hyvin siistiltä ja alkuperäiskuntoiselta näyttää ja varusteistakin löytyy ainakin kattoluukku, ohjaustehostin ja automaattilaatikko - niin ja symmetrisesti rei'itetty konepelti!
Tuskin yhtä mätä kuin enemmän ja Suomessa ajetut. Iältään täyttää MA-kriteerit, kuten kunnoltaankin pikku fiksauksen jälkeen. Ja tuo 1300 euroakin näyttäisi olevan vain 'Verhandlungsbasis', tinkivaraa siis on.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... abNumber=1
Keneltäs löytyis talli tuon taltioimiseen?
Tuskin yhtä mätä kuin enemmän ja Suomessa ajetut. Iältään täyttää MA-kriteerit, kuten kunnoltaankin pikku fiksauksen jälkeen. Ja tuo 1300 euroakin näyttäisi olevan vain 'Verhandlungsbasis', tinkivaraa siis on.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... abNumber=1
Keneltäs löytyis talli tuon taltioimiseen?
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Mihin vanhimmat 900:set on hävinneet?
Löytyykö keltään tietoa, montako noita -79 satkuja vielä löytyy kilvissä? Jokunen vuosi sitten muistelen lukeneeni jotain Aken tilastoja ja näitä hävisi joka vuosi noin 10 auton vauhdilla...Silloin puhuttiin jostain 50kpl määrästä...
900 GLsA -79, 9000 T16 -85, CSE 2.3T -94, OG9-3 -99
Re: Mihin vanhimmat 900:set on hävinneet?
Rekisterissä tai liikennekäytössä olevia -79 satkuja on vuoden lopussa on ollut seuraavasti:Jaape kirjoitti:Löytyykö keltään tietoa, montako noita -79 satkuja vielä löytyy kilvissä?
2002: 79
2003: 52
2004: 36
2005: 29
2006: 27
2007: 25
2008: 15
Lähde: AKEn tilastot
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Mihin vanhimmat 900:set on hävinneet?
Nytkö jo tällainen keskustelu....joku aika sitten kyselin arvoa -85 900 t8 sedanille ja kommentit olivat laidasta laitaan. Selväksi kävi että t16 kiinnostaa enemmän. tuolloinkaan ei tarjolla liian montaa ollut. Tuossa tulikin jo kommentteja siitä että t8 ei kiinnosta ja siksi ne alkavat jo nyt hävitä katukuvasta ja sitämyötä myös meidän saabistien käsistä......
Itselläni yksi pitkäntienkulkija pystäri (em. -85) tallissa ottamassa isompaa remonttia ja jossain hamassa tulevaisuudessa sitten ylpeänä ladulle..... nimenomaan nämä niinkuin 99:t, kuupat ja nopatkin häviävät jos mekin annammen niiden mennä.....ei nämä muita kiinnosta ku meitä saab sairastuneita.....
Oho, tulipa vuodatus...
Itselläni yksi pitkäntienkulkija pystäri (em. -85) tallissa ottamassa isompaa remonttia ja jossain hamassa tulevaisuudessa sitten ylpeänä ladulle..... nimenomaan nämä niinkuin 99:t, kuupat ja nopatkin häviävät jos mekin annammen niiden mennä.....ei nämä muita kiinnosta ku meitä saab sairastuneita.....
Oho, tulipa vuodatus...
#3854
* 9-5 2,3t -10* 900 4d sedan T8 -85 * 96v4super -80
* 9-5 2,3t -10* 900 4d sedan T8 -85 * 96v4super -80
Re: Mihin vanhimmat 900:set on hävinneet?
tallissa on -85 T16, siellä sen tulen pitämäänkin mitä nyt tietysti kesällä ptää välillä ulkoiluttaa. koriltaan lakan halkeilua lukuun ottamatta lähes priima.
sentään ei mennyt viime kesänä kaupaksi kun meinasin joutua raha pulassa luopumaan niinkun jouduin -80 sedan turbo 99 tekemään..
sentään ei mennyt viime kesänä kaupaksi kun meinasin joutua raha pulassa luopumaan niinkun jouduin -80 sedan turbo 99 tekemään..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Mihin vanhimmat 900:set on hävinneet?
Lämpimässä tallissa odottaa museoikää oikeasti pienellä ja oikeasti vanhalla mummolla uudesta ollut 82/81- satku (mulla ollut sitten mummon jälkeen pari vuotta), ajettu tällä hetkellä vähän yli 118 tkm. Toki parin kuukauden välein kortteli ympäri ja kone lämpimäksi, ei pääse paikat jämähtämään. Ei vaan uskalla pidemmälle ajella, liikennekäytöstä poistetulla...
Kojetaulun "nahka" pitäisi vaihtaa ehjään museokatsastusta varten, oli mummon lapsenlapsi tai vastaava aikoinaan jättänyt paikkamaalipullon pakkaseen siihen keskikoloon. Aika komeasti 168- koodin ruskea leviää kojetaululle...
Btw, olisiko kellään vinkkiä, mistä voisi kysellä kustannustehokkaasti 165/80 kesärenkaita?
Kojetaulun "nahka" pitäisi vaihtaa ehjään museokatsastusta varten, oli mummon lapsenlapsi tai vastaava aikoinaan jättänyt paikkamaalipullon pakkaseen siihen keskikoloon. Aika komeasti 168- koodin ruskea leviää kojetaululle...
Btw, olisiko kellään vinkkiä, mistä voisi kysellä kustannustehokkaasti 165/80 kesärenkaita?
#3636
9000 CC -91 ja -92, CD -93
900 GL -81 Odottava museoprojekti
9000 CC -91 ja -92, CD -93
900 GL -81 Odottava museoprojekti
Re: Mihin vanhimmat 900:set on hävinneet?
Btw, olisiko kellään vinkkiä, mistä voisi kysellä kustannustehokkaasti 165/80 kesärenkaita?[/quote] Aika vähissä on kapeat 15 tuuman renkaat. Omaani sain 175/65 kaverin vaimon Uudenmallin ministä. Rengaskauppias kyseli jo näistä että mistä olen näin kapeat kumit leytänyt. Täältä sivustoilta voinee leytyä. rengas-online.com myy 58,80kpl 165/80 15. Firestonet.
Saab 1974 L. 4d. 1.85L. Oranssi , rekistöröity uudelleen 28.4-09. Jäsen 3689. Renu Megane 1.9dci ja LT volsu asuntoauto.
Re: Mihin vanhimmat 900:set on hävinneet?
rengaskeiju.fi myy ainakin tuota 175/65/15 ja siitä alas päin oli seuraava 145/65/15. saattaa tietysti tuosta välistäkin löytyä kokoja kunhan vaan soittaa sinne..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu