og900 rykii

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

og900 rykii

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Nyt alakaa pikkuhiljaa tympiä. Satkulla (900 t16 -84) on nyt ajettu ilman ahdinta kuukausi-pari ja kaikki on pelannu ihan hyvin. Nyt sitten sain ahtimen niin alko ongelmat.. Ensin se ei kestäny yli 0.5 ahtoja, sitten toimi aivan loistavasti yhden päivän ja nyt se ei kestä kaasua edes paikallaan. Juuri ja juuri pystyy ajaa, pintakaasulla. Mikä h****tti siinä mättää?

vaihdettu on:
-ilmamäärämittari
-bensapumppu
-kaasuläppäanturi
-virranjakaja
-sytytyksen pääteaste
-ruiskuboksi
-bensanpaineen säädin
-kaikki letkut
-ruiskun lämpöanturi

lisäksi maadoitukset on tarkistettu.

Mikäs nyt neuvoksi?
winorloose
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 00:30

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Omassa satkussani oli aikanaan puolan kanssa ongelmia, tuolla hieman kuvausta ja keskustelua aiheesta.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8248
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Niin joo, on se puolakin vaihdettu.. Ei ollu siinä vika. :(
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

ja miten tulpan johdot? onko uudet bougicordit vaihdettu :wink: . myös hall anturi voisi olla hyvä ehdokas
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Tulpat on vaihdettu ja tulpanjohdot on uudehkot bougicordit.. Tietysti vois kokeilla vaihtaa ne tuosta toisesta toimivasta saabista. Hall-anturihan vaihtui jakajan mukana.. Niin ja ennen kuin joku ehdottaa bensansuodatinta niin sekin on uusi. :?
turbojake
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 06:41
Paikkakunta: Klaukkala

...

Viesti Kirjoittaja turbojake »

Mene todella offtopiciksi, mutta pohjoisessa "rykiminen" ei tarkoita lujaa yskimistä vai mitä dime?? :) Olis hassua nähdä ysisatku rykimässä ;) ;)
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
jari
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:30
Paikkakunta: 81720

??

Viesti Kirjoittaja jari »

...olen kyllä kuullut porojen rykimä jaksosta... :oops: :oops: :oops:
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Heh, kylläpä minäkin tuon "rykimisen" toisen merkityksen tiiän.. ;)

Mutta, tulpanjohdot oli syypäänä! Laitoin epäuskoisena tallista löytyneet ikivanhat bougit koneeseen, tyhjäkäynti huononi ja normaaliajossa käy roskaisesti mutta nasta laudassa menee just niinku pitää! Eli huomenna johtokauppaan! :D Kyllä sitä saa olla tyhymä ko ei tarkista normaalijuttuja ensimmäisenä. :oops: Mutta ne oli kyllä varsin tuoreet johdot, valmistusvika varmaanki..
turbojake
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 06:41
Paikkakunta: Klaukkala

Johdot...

Viesti Kirjoittaja turbojake »

Turbohan se auto oli? Kato ettei puolanjohto mene läheltä mankkuvenaa -- UXM v*ttuili aikaslailla just tuon takia. Bougit kehiin ja puolanjohto on just soppelin mittainen ettei se mene mankkuvenan vierestä.
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Jep. Ei tuossa ole APC:n kanssa ollu mitään ongelmaa. Kone ei vaan oo käyny kunnolla, ahtopaineet kyllä nousi jos vaan paino kaasun pohjaan. Tosin sitte se ampu semmosta puolimetristä liekkiä putkesta. :twisted: Mutta nyt pelaa ko kello. Kaveri lupas hitsailla mulle cooleriinki päädyt kun muovipääty tuhoutu välittömästi.. ;) Sitte mennään taas.
Vastaa Viestiin