Siis kyselisin taas viisammilta neuvoja.
Tarina itse on seuraava: Ostin itelle kaikenlaista Saab varaosa ja myin eteenpäin yhdelle kaverille moottorin, joka oli siis vm 91 katillisesta 16 venasesta satkusta.
Kaverilla taas on ihme päähänpisto(mun mielestä ja varmaan teistäkin moni ihmettelee, mutta saahan tehdä kaikenlaista, jos on aika ja rahaa)-laittaa se kone 99-n keulalle. Ja vielä rakentaa siihen kaasari.
No kysymys itse asiassa on, että saako se kaasarin kanssa toimimaan sen ezk sytkän. Toimiiko se sytkä ihan erillaan ruiskuboksista, vai?????
ja onnistuuko käyttämään sitä nakutusanturia? Mitä se nakutusanturisysteemi oikein tekee vaparissa???
Jos ei kaasari onnistuu, niin meiltä puuttuu lambda. Jos laittais ruiskun kuiteskin,niin pitää vissiin laittaa myös lambda kiinni pakoputkeen ja onnistuuko ilman kattia-pitäis onnistua.
Siis keskitytään nyt vaan tekniikkaan ja jätetään laillisuuskysymykset kokonaan poies.
Mun mielestä tiedysti kannattais laittaa turbo, mutta kaveri ei haluaa.
Miten se 16 v iivarin kone menee 99-n keulalle? Jos laittaa 99-n moottorikiinnikeet, joutuuko vaihtamaan hihnapyörän ja jotain muuta?
Sopiiko se vaihtelaatikkon kanssa ja meneekö 82 vm 99-n vetoakselit suoraan, vai joutuuko laittamaan satkun v.akselit.
Nyt tuli monta kyssäriä, mutta täällä kun on viisaita, niin hyvä aivovoimisteluahan tää on

Terv, Mart