Leima...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja Eski »

"Leima" ässään kunniamainoilla :D Katsari sanoi jo heti pihassa, että "onpa siistin näköinen vanha saappi, nämähän ovat klassikoita". Kertoi myös, että edellisessä katsastetussa autossa, joka oli 70K ajettu -03 pösö, oli niin väljä raidetangon sisäpää, että oli ajokielto lähellä. Muutenkaan ei ole harvinaista, että nykyautoista löydetään jo ensimmäisessä katsastuksessa useampia väljiä niveliä yms. Mutta 300K ajetusta turpo-saapista ei löytynyt mitään huomauttamista :wink:

Eski
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja himmee »

Iivari meni kans läpitte mainiosti, etuak oik ylä pallonivelsuojakumi oli rikki. Tonnarin etujarrut antoi jarruvoimia 2 kN. Marallusjousista ei piitannut. Ilmeisesti ei madalla tarpeeksi ja iskarivoimat näyttää tarpeeksi.

Edellä oleva Renault tila-auto pomppasi kitisevistä jarruista. :D Kaikkea kanssa.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Avatar
eegas
"Hölösuu"
Viestit: 1097
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja eegas »

Saab 900i -87, ei nyt heti kerralla, joutui näyttämään uudelleen. Oikea etujarru laahasi sen verran, että ei antanut laakista leimaa. Pienen herkistelyn jälkeen uudelleen näytille ja hyväksi totesivat. Joensuun K1-katsastajat markkinoi ja kilpailee hinnalla, ensi näyttö pakokaasutesteineen 19 €uroa, 10 jälkitarkastus, etten sanoisi halpaa, kun vertaa muualle suomeen.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Kaks-Seiska
"Viggen"
Viestit: 524
Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja Kaks-Seiska »

Samanmoinen satku tänään ekalla leimasta läpi. Oulun halvin asema 58€ katsastus + päästömittaus. Jouti kai se tuollakin hintaa jo mennäkkin ekalla läpi :lol:
#3929
Saab 9-3 ss -05
Jussi&Saab 900
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Su Marras 18, 2007 16:31

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja Jussi&Saab 900 »

Täällä Sjoella ainakaan jälkitarkastus ei maksa mitään. Tänään just kävin pyöränkotelon takia uusinnassa satkulla eikä se mitään maksanut. Itse katsastus pakokaasutesteineen oli sen 55€
"Oma takki kaappiin, sitten heti Saabbiin"

Saab 900 T16
Sapetti
"Turbo"
Viestit: 212
Liittynyt: Ke Joulu 19, 2007 16:51

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja Sapetti »

Kuinkas tarkkaan leimaa anoessa katsellaan nuo pyäränkotelot? Takana reikä ja se on patentti-paikattu (ei saatu vielä hitsaajalle).

Käsijarru ottaa toiselta puolelta jo 1-2. naksulla kiinni ja toisella 3., aiheuttaneeko hylkyä katsastuksessa?

Kyseessä :saab: 900i -90
½miljoonan projekti 900c -88, ajossa 900i -90, löytyy myös varaosa 900c -89
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2955
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Ei mulla ainakaan noita pyöränkoteloita sen tarkemmin koputellu, katto vaan päällisin puolin ettei nyt selviä reikiä ole. Toki vaikka olis koputellutkin ei olisi reikiä minun autostani löytänyt :wink:
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
66Saab74
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Maalis 17, 2008 12:15
Paikkakunta: Lahti

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja 66Saab74 »

Tänään leima ja vaikka oli rek.katsatus pyöränkoteloita ei hakattu. Aika päällisin puolin koputeltiin ja tunkin korvakkeet ,takaa alatukivarret ja edestä vetarin tunnelit. Kässäri ottaa jo tosi ajoissa jos 1-2 naksulla ottaa ja heittoakin sallitaa,kaiketi runsaasti. Joskus katsastuksessa pieni reikäkin sallitaan ,mutta huonoa peittoyritystä ei .
Viimeksi muokannut 66Saab74, Ke Huhti 29, 2009 21:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 1974 L. 4d. 1.85L. Oranssi , rekistöröity uudelleen 28.4-09. Jäsen 3689. Renu Megane 1.9dci ja LT volsu asuntoauto.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10295
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Joopasen joo. 99:ssä on taas jossain väljä nivel, eikä katsastuksessa löytynyt mitään vähän yli 1kk sitten. Edellisenkin kerran piti itse etsiä väljät, kun alkoi ratti "ohjaamaan" maantiellä itse. Huvittavaa tavallaan, kun autossa on "autopilotti". :lol:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10295
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Sapetti kirjoitti:Kuinkas tarkkaan leimaa anoessa katsellaan nuo pyäränkotelot? Takana reikä ja se on patentti-paikattu (ei saatu vielä hitsaajalle).

Käsijarru ottaa toiselta puolelta jo 1-2. naksulla kiinni ja toisella 3., aiheuttaneeko hylkyä katsastuksessa?

Kyseessä :saab: 900i -90
Hyvinkin mahdollista, että tulee hylsy tuosta käsijarrusta. Kannattaa säätää ne molemmat satulat ennen leimalle menoa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja stara »

TIEDOKSI::ohjauksen nivelien ei muuten tarvitse olla täysin välyksettömiä, korjaamokässäri kertoo kulumisrajaksi tehostetulle ohjausvaihteelle : päittäisvälys max 1.0 mm ja tehostetun raidetangon päälle, päittäisvälys max 2 mm, ja säteisvälys max 1 mm. ( ei sitten kerro, saavatko olla yhtaikaa ( tulkitsisin kyllä ), ihmeen suurelta tuo 2 mm: kin minusta tuntuu, luulisi tekevän aika väpätystä renkaaseen)?? hassua muuten, jotta pyöräntuennan pallonivelien suhteen ei vastaavasti ole mitään kulumisrajaa ilmoitettu ??
Mulla oli juuri katsastuksessa molemmilla puolilla ohjauksen nivelissä pieni välys, niinkuin on ollut jo monta vuotta, kelpasi silti ja leima eilen irtosi. 72 € kustansi täyshoito täällä jäken maisemissa, en hokannu klubialennusta kysellä, vaan vääränmerkkinen "pika"- asema lie oli.....
Viimeksi muokannut stara, La Touko 09, 2009 12:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Ässä 900 meni täälläkin läpi kehujen kanssa, sitä onkin edelliset omistajat muistaneet massauttaa säännöllisesti ja huoltaa oikein merkkihuollossa 150 t asti. Nyt mittarissa on vain 217 tuhatta, kone todella hyvässä iskussa, ei kuluta öljyä tippakaan ja kulkee iloisesti. Päästöt olivat todella hyvät ja pyöräntuennat jämäkässä kunnossa. Tuli oikein hyvälle tuulelle, koska auto on ollut marraskuusta 2008 ja alustan sekä pyöräntuennan todellinen kunto tuli nyt selvitettyä. On kyllä todella hyvä ajaa, kun pantiin vielä uudet 195/60 bridgestonet ja aeron 6 tuumaiset/15 vanteet alle. :D :D
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Sapetti
"Turbo"
Viestit: 212
Liittynyt: Ke Joulu 19, 2007 16:51

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja Sapetti »

Mertmi kirjoitti:
Sapetti kirjoitti: Käsijarru ottaa toiselta puolelta jo 1-2. naksulla kiinni ja toisella 3., aiheuttaneeko hylkyä katsastuksessa?
Hyvinkin mahdollista, että tulee hylsy tuosta käsijarrusta. Kannattaa säätää ne molemmat satulat ennen leimalle menoa.
Ei tullut hylkyä käsijarrusta.
Sen sijaan katsastusmies tökki taikasauvalla etualatukivarsien kiinnityskohtia, jolloin metalli muuttui ruosteiseski ja tippui pois 8O
Kuukauden päästä viimeistään uudestaan konttorille.
½miljoonan projekti 900c -88, ajossa 900i -90, löytyy myös varaosa 900c -89
66Saab74
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Maalis 17, 2008 12:15
Paikkakunta: Lahti

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja 66Saab74 »

Aika yleinen paikka ruosteelle Saabissa toi etualatukivarren kohta ja vetaritunneli.
Saab 1974 L. 4d. 1.85L. Oranssi , rekistöröity uudelleen 28.4-09. Jäsen 3689. Renu Megane 1.9dci ja LT volsu asuntoauto.
Tremolo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Huhti 22, 2005 09:17
Paikkakunta: Akaa

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja Tremolo »

Eivät penteleet päästäneet Luxia läpitte. Edestä oli molemmin puolin ylemmät pallonivelet täysin loppu, melkein sentin klappi. Myös pissapojan säiliön alunen rapisi kivasti konttorin lattialle pienellä naputtelulla, siitä onneksi vain korjauskehoitus.

Tästä tulistuneena tuli laitettua kaikki maapisteet kuntoon. Alkoi vesilämpömittarikin näyttää oikein ja jännitteet nousi ainakin 0,5V. Että jotain hyvää tässäkin.
Vastaa Viestiin