Kansipahvi
Kansipahvi
kyllähän sitä haulla on kaikkea etitty mutta ei varsinaista vastausta löydy niin saiskohan sen tästä jotenkin.
Onko 100% varmuudella kansipahvi mennyt?
-Kylmänä käynnistettäessä käy lähes aina hetken kolmella
-Kierroksia kun antaa niin lorinaa kuuluu
-Nesteet katosi paisarista, ilmauksen jälkeen ei katoa enään niin nopeasti mutta ei siitä ilmauksesta oikein muuta hyötyä tuntunut olevan.
-Öljyt ja nesteet ei sekoitu keskenään
-Kone lämpösenä paisarin korkista kuuluu sellasta ääntä kun se vuotais
Minkä hintanen toi kansipahvin vaihto on, itse sitä en ala tekemään? Meneekö se kansikin sitte aina jos pahvi menee?
Onko 100% varmuudella kansipahvi mennyt?
-Kylmänä käynnistettäessä käy lähes aina hetken kolmella
-Kierroksia kun antaa niin lorinaa kuuluu
-Nesteet katosi paisarista, ilmauksen jälkeen ei katoa enään niin nopeasti mutta ei siitä ilmauksesta oikein muuta hyötyä tuntunut olevan.
-Öljyt ja nesteet ei sekoitu keskenään
-Kone lämpösenä paisarin korkista kuuluu sellasta ääntä kun se vuotais
Minkä hintanen toi kansipahvin vaihto on, itse sitä en ala tekemään? Meneekö se kansikin sitte aina jos pahvi menee?
eikö ne nesteet voi kadota myöskin imusarjan tiivisteen kautta harakoille? eikös noi oireet sopisi siihenkin (nesteet ei sekoitu, vedet vähenee, käynnistyy kolmella). minä en ainakaan vaihdattaisi kansipahvia jos nesteet ei sekoitu keskenään, eikä huohota poikkeuksellisen paljon paisuntasäiliöön.
mullahan oli lievä kansipahvioire tuossa ATT-ysiysissäni. siinäkin pysyi nesteet omissa loosseissaan, eikä käynnistynyt edes kolmella, mutta oireili siten että vauhdin noustessa 110-120:een alkoi sen verran pukkaamaan painetta ja ilmaa jäähdytysjärjestelmään että lämmöt nousi kovasti ja lämppäristä alkoi tulemaan kylmää. silti ajoin vuoden ajan sillä, ja 22 tuhatta kilsaa, eikä oire siitä pahentunut. talvella pystyi ajamaan kovempaa ennen kuin ongelma syntyi, mutta vain kaupunkiajossa kabiiniin sai kunnolla lämmintä.
ehkei noi kansipahviongelmat ole mitään on/off juttuja, vaan pahvin kunto voi olla portaattomasti seulasta uudenveroiseen. tajusin sen kun mulle ekan kerran vaihdettiin tuohon ATH ysiysiin kansipahvi (terkut kapaleinolle, hyvin toimii). ihmetystä herätti kun paljosta käytöstä huolimatta paisuntasäiliön nesteen pinta oli millilleen samassa kuukaudesta toiseen, edelleen tänä päivänä 14tkm jälkeen. sehän on hyvä osoitus siitä miten toimii "uudenveroinen" kansipahvi. olin tottunut siihen että vanhassa autossa pitää edes silloin tällöin lisäillä vettä, vaikka pahvi olisikin "kunnossa".
mulle on sanottu että saabin kansi tulisi aina käyttää plaanauksessa jos sen irroittaa. tiedä sitten, ottaako riskiä vai ei. itse en ottanut riskiä vaan maksoin sen about 40 euroa plaanauksesta jota ilmeisesti omassa tapauksessani tehtiin vain nimellisesti.
mullahan oli lievä kansipahvioire tuossa ATT-ysiysissäni. siinäkin pysyi nesteet omissa loosseissaan, eikä käynnistynyt edes kolmella, mutta oireili siten että vauhdin noustessa 110-120:een alkoi sen verran pukkaamaan painetta ja ilmaa jäähdytysjärjestelmään että lämmöt nousi kovasti ja lämppäristä alkoi tulemaan kylmää. silti ajoin vuoden ajan sillä, ja 22 tuhatta kilsaa, eikä oire siitä pahentunut. talvella pystyi ajamaan kovempaa ennen kuin ongelma syntyi, mutta vain kaupunkiajossa kabiiniin sai kunnolla lämmintä.
ehkei noi kansipahviongelmat ole mitään on/off juttuja, vaan pahvin kunto voi olla portaattomasti seulasta uudenveroiseen. tajusin sen kun mulle ekan kerran vaihdettiin tuohon ATH ysiysiin kansipahvi (terkut kapaleinolle, hyvin toimii). ihmetystä herätti kun paljosta käytöstä huolimatta paisuntasäiliön nesteen pinta oli millilleen samassa kuukaudesta toiseen, edelleen tänä päivänä 14tkm jälkeen. sehän on hyvä osoitus siitä miten toimii "uudenveroinen" kansipahvi. olin tottunut siihen että vanhassa autossa pitää edes silloin tällöin lisäillä vettä, vaikka pahvi olisikin "kunnossa".
mulle on sanottu että saabin kansi tulisi aina käyttää plaanauksessa jos sen irroittaa. tiedä sitten, ottaako riskiä vai ei. itse en ottanut riskiä vaan maksoin sen about 40 euroa plaanauksesta jota ilmeisesti omassa tapauksessani tehtiin vain nimellisesti.
Viimeksi muokannut lucaf, Ke Syys 20, 2006 09:57. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Tiiviimpi korkki paisariin,voihan olla että on kansi halki hieman
siksi käy kolmella,ei se kansi aina hajoa jos pahvi alkaa vuotamaan
sitten on kyllä suuri vaara jos keittää koneen huolella niin halkee,
koneistamossa olisi hyvä käyttää kansi kun vaihtaa pahvin,ajavat
tasopinnan suoraksi ja pyydettäessä tai automaattisesti tekevät kannen
paine testin halkeamien toteamiseksi.
siksi käy kolmella,ei se kansi aina hajoa jos pahvi alkaa vuotamaan
sitten on kyllä suuri vaara jos keittää koneen huolella niin halkee,
koneistamossa olisi hyvä käyttää kansi kun vaihtaa pahvin,ajavat
tasopinnan suoraksi ja pyydettäessä tai automaattisesti tekevät kannen
paine testin halkeamien toteamiseksi.
Ari 1622
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Liian vähän nestettä järjestelmässä siksi lorisee lämppärin
kennossa. Laita nyt se järjestelmä täyteen vettä anna koneen käydä ja
kaatelet nestettä pikkuhiljaa järjestelmän täyteen,ja anna käydä niin kauan että termari aukee huomaat kyllä koskaa annat ilmaantua
järjestelmän ja nestettä lisää jos tarvii.
kennossa. Laita nyt se järjestelmä täyteen vettä anna koneen käydä ja
kaatelet nestettä pikkuhiljaa järjestelmän täyteen,ja anna käydä niin kauan että termari aukee huomaat kyllä koskaa annat ilmaantua
järjestelmän ja nestettä lisää jos tarvii.
Ari 1622
Re: Kansipahvi
Oireet:
-valkoinen pilvi putkesta
-jäähdytysneste katoaa nopeaan tahtiin ja näyttää sekoittuvan öljyn sekaan
Ratkaisuna kannen tiivisteen vaihto? Mietin, että kannattaako tilailla merkkiliikkeestä, Motonetistä vai muualta? Vai onko noissa niinkään eroja?
EDIT: -83 kaasari-Satku kyseessä.
-valkoinen pilvi putkesta
-jäähdytysneste katoaa nopeaan tahtiin ja näyttää sekoittuvan öljyn sekaan
Ratkaisuna kannen tiivisteen vaihto? Mietin, että kannattaako tilailla merkkiliikkeestä, Motonetistä vai muualta? Vai onko noissa niinkään eroja?
EDIT: -83 kaasari-Satku kyseessä.
1983 SAAB 900 GL 3-door
Re: Kansipahvi
ihan tarvikeliikkeestä se parempi malli vaan kehiin.
jos tarviit valmiiksi oikaistua ehjää kantta nin voin luopua siitä.
jos tarviit valmiiksi oikaistua ehjää kantta nin voin luopua siitä.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,