99 öljyntyhjennysroppu ei aukea
99 öljyntyhjennysroppu ei aukea
Auto on 99 ems jossa on tästä päivästä lähtien -79 satkun b-moottori jossa moottoriöljyn tyhjennysproppu on puolen tuuman pultti, ja se on on tiukassa kuin mikä, lieneekö hitsattu kiinni. Nyt on taistelujen jäljiltä jo kulmatkin pyöristyneet, mikä avuksi, vai pitääkö jatkossa öljyt vaihtaa yläkautta?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Tuo imemällä vaihtaminen on tietysti yksi vaihtoehto. (Sellaisia MB-autojahan on olemassakin, joissa ei ole tyhjennysproppua). Pahimpana riskinähän on tietysti jonkun muun paikan rikkoutuminen pulttia avattaessa...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mä oon niin hullu, että aukasen kaikki vittuilevat pultit ja mutterit jos ei muuten lähde ja tilaa vain löytyy niin miehekkäillä putkipihteillä
Antautuu helposti (viimeksi tällä metodilla vaihteistoöljynpropun aukaisin)...
Sen verran voimaa kyllä löytyy pihtien kautta, että mertmin ennustama muiden paikkojen rikkominen voi olla huonolla tuurilla mahdollista
Antautuu helposti (viimeksi tällä metodilla vaihteistoöljynpropun aukaisin)...
Sen verran voimaa kyllä löytyy pihtien kautta, että mertmin ennustama muiden paikkojen rikkominen voi olla huonolla tuurilla mahdollista
Tuo saabin käyttämä valu laatikon kuoressa ja propun metalli tykkäävät kyllä toisistaan kyllä siinämäärin, että ovat toisinaan kuin yhtäpuuta...
Lääkkeet kohtuullinen kiristys ja ehdottomasti esim kupari tai nylon prikka väliin....
Nimim. kokemusta löytyy
Tuo öljyjen vaihto yläkautta on ainakin kotikonstein aika hermoja raastavaa, ja eipä siitä taida olla oikein muuta hyötyä kuin, että saa yönsä nukutuksi....
Lääkkeet kohtuullinen kiristys ja ehdottomasti esim kupari tai nylon prikka väliin....
Nimim. kokemusta löytyy
Tuo öljyjen vaihto yläkautta on ainakin kotikonstein aika hermoja raastavaa, ja eipä siitä taida olla oikein muuta hyötyä kuin, että saa yönsä nukutuksi....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Vasaralla ja katkaisumeisselillä voi naputella kulmista aukipäin. Ja lähteehän siinä ne loput kulmatkin, eli uutta tilalle ellei ole uppokantainen.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
Tuo imeminen käy aika helposti toista autoa hyväksi käyttäen jos ei ole mitään muuta vekotinta millä saa alipainetta.
Velipojan 99:n vaihdettiin joskus siten että pistettiin vanha perämoottorin tankki maahan, . Yksi letku 99:n öljytikun reijästä ja toinen letku 900:n imusarjaan. Sitten molemmat letkun päät perämoottorin vanhaan tankkiin ja tankki piti tietenkin ilmatiiviiksi. Ei muutakun 900:n käymään ja näin saatiin 900:n imusarjan alipaineella imettyä 99:n laatikko öljyt tankkiin.
Velipojan 99:n vaihdettiin joskus siten että pistettiin vanha perämoottorin tankki maahan, . Yksi letku 99:n öljytikun reijästä ja toinen letku 900:n imusarjaan. Sitten molemmat letkun päät perämoottorin vanhaan tankkiin ja tankki piti tietenkin ilmatiiviiksi. Ei muutakun 900:n käymään ja näin saatiin 900:n imusarjan alipaineella imettyä 99:n laatikko öljyt tankkiin.
Saab 9-3 TTID Vector 2008