Miten moottori helpoiten yläkuolokohtaan (TDC)?
Miten moottori helpoiten yläkuolokohtaan (TDC)?
Kannentiiviste otti ja laukesi ja nyt on vaihtohommat menossa. Seuraavaksi ohjelmassa olisi venttiilikopan irroittaminen, mutta pitäisi saada tuo kone ennen sitä yläkuolokohtaan. Potilaana on siis vm.-84 900 Turbo 8-tappisella koneella ja automaattilaatikolla.
Miten saan helpoiten tuota konetta pyöritettyä, että saan sen yläkuolokohtaan? Manuaalilaatikkoista autoa olisi helppo työnnellä vaihde päällä, mutta tässä on automaatti..
Kampiakselin päässä(?) olevassa hihnarullassa olisi iso pultinkanta josta tuota voisi ehkä pyöritellä?
Onko kenelläkään tietoa minkä kokoinen hylsy tuohon sopii? 27 hylsy ei ainakaan mahtunut, eikä viitsisi aivan turhaan ostaa montaa isoa hylsyä..
Voiko tuota konetta pyörittää jostain muualta?
Startilla?
- Jukka
Miten saan helpoiten tuota konetta pyöritettyä, että saan sen yläkuolokohtaan? Manuaalilaatikkoista autoa olisi helppo työnnellä vaihde päällä, mutta tässä on automaatti..
Kampiakselin päässä(?) olevassa hihnarullassa olisi iso pultinkanta josta tuota voisi ehkä pyöritellä?
Onko kenelläkään tietoa minkä kokoinen hylsy tuohon sopii? 27 hylsy ei ainakaan mahtunut, eikä viitsisi aivan turhaan ostaa montaa isoa hylsyä..
Voiko tuota konetta pyörittää jostain muualta?
Startilla?
- Jukka
R.I.P. 900 T8 -84
Re: Miten moottori helpoiten yläkuolokohtaan (TDC)?
Ruuvimeisselillä hammasratasta kääntämällä. Startilla menee varmasti ohi...
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face?
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Re: Miten moottori helpoiten yläkuolokohtaan (TDC)?
Tässä meinaat siis vauhtipyörää?fforslund kirjoitti:Ruuvimeisselillä hammasratasta kääntämällä. Startilla menee varmasti ohi...
- J
R.I.P. 900 T8 -84
Re: Miten moottori helpoiten yläkuolokohtaan (TDC)?
32 mm hylsyllä onnistui omassa Satkussa.jhappone kirjoitti: Kampiakselin päässä(?) olevassa hihnarullassa olisi iso pultinkanta josta tuota voisi ehkä pyöritellä?
Onko kenelläkään tietoa minkä kokoinen hylsy tuohon sopii?
1983 SAAB 900 GL 3-door
Re: Miten moottori helpoiten yläkuolokohtaan (TDC)?
Noniin, tuollapa se kääntyi. En aluksi uskonut, että se noin vaivattomasti olisi pyörinyt, mutta niinpä se vain teki.fforslund kirjoitti:Ruuvimeisselillä hammasratasta kääntämällä. Startilla menee varmasti ohi...
Kiitoksia vinkistä!
- J
R.I.P. 900 T8 -84
Re: Miten moottori helpoiten yläkuolokohtaan (TDC)?
Yksi vinkki vielä, vaikka ongelma ratkesikin. Tulpat pois ja laturista pyörittämällä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Miten moottori helpoiten yläkuolokohtaan (TDC)?
Joo, taistelin äskettäin saman ongelman kanssa...jhappone kirjoitti:Noniin, tuollapa se kääntyi. En aluksi uskonut, että se noin vaivattomasti olisi pyörinyt, mutta niinpä se vain teki.fforslund kirjoitti:Ruuvimeisselillä hammasratasta kääntämällä. Startilla menee varmasti ohi...
Kiitoksia vinkistä!
- J
En saanut hylsyä mahtumaan sinne alas kun on lisäksi ilmastointihihnat ja todella ahdasta.. Yritin myös tulpat irti pyörittää ilmastoinin hihnan kiristyspyörän kautta mutta ei siitä jaksanut, oli todella tiukassa vaikka tulpat irti..
Vauhtipyörän hammaskehä on riittävän iso ettei tarvitse älytöntä momenttia.
Manuaalivaihteisessa 5-vaihde päälle ja työntää on kyllä helpointa mutta tälleen automaatilla.
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face?
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Re: Miten moottori helpoiten yläkuolokohtaan (TDC)?
30mm on muuten se avaimen koko siellä kampuran päässä..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu