Boschin super-4 tulpista
Boschin super-4 tulpista
Onko kellään kokemusta boschin super-4 wr78 tulpista 8v satkussa?
Itseä kiinnostaisi nuo nelikärkitulpat vaihtaa omaan satkuun.
Itseä kiinnostaisi nuo nelikärkitulpat vaihtaa omaan satkuun.
#4044
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Re: Boschin super-4 tulpista
On kokemusta ko. tulpista 900i:ssa.
Ajoin yksillä tulpilla lähes 50 000 km, vaihdoin kun en uskonut, että tulpat voi kestää noin kauan.
Käynti parani entisestään ja kulutus pieneni...
Pikkusen kalliit olivat jo viime vuosituhannella, mutta hintansa arvoiset.
Noiden tulppien kanssa tulee vaarallisen helposti sorruttua liian laihaan seokseen, tolkku pitää säilyttää siinä...![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Ajoin yksillä tulpilla lähes 50 000 km, vaihdoin kun en uskonut, että tulpat voi kestää noin kauan.
Käynti parani entisestään ja kulutus pieneni...
Pikkusen kalliit olivat jo viime vuosituhannella, mutta hintansa arvoiset.
Noiden tulppien kanssa tulee vaarallisen helposti sorruttua liian laihaan seokseen, tolkku pitää säilyttää siinä...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
-------------------------8<----------->8--------
#1395
#1395
Re: Boschin super-4 tulpista
On myös päinvastaisia kokemuksia, kastuvat todella herkästi jonka jälkeen todella vaikeeta saada käymään. Tämän jälkeen perus NGK:lla toimi normaalisti.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Boschin super-4 tulpista
Sama juttu täälläkin.tetammi kirjoitti:On myös päinvastaisia kokemuksia, kastuvat todella herkästi jonka jälkeen todella vaikeeta saada käymään. Tämän jälkeen perus NGK:lla toimi normaalisti.
Boch on mennyt tulppana mielestäni todella huonoksi ja samaa sanoo kaverini jolla on autokorjaamo.
Mutta kyllä se ngk:kin kastuessaan yleensä pimenee lopullisesti.
Re: Boschin super-4 tulpista
boschin tulppa ei ainakaan turboissa tahdo pelittää sitten yhtään...
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
Re: Boschin super-4 tulpista
Sellainen kokemus on, että kansiremontin yhteydessä (olikohan se 2006) laitoin Boschin nelikärjet. Kone ei ole vieläkään säädöissä, kun auto on ollut poissa käytöstä jo ennen kansiremonttia, mutta pirun hyvin lähtee käyntiin, tasaisesti käy ja imun saa ottaa pois paljon aiemmin.
Tosin noiden tulppien kaverina on oikaistu ja laskettu kansi ruiskun nokalla ja Pertronixin sytkäosat. Säädöt silti vielä päin p:eetä
Tosin noiden tulppien kaverina on oikaistu ja laskettu kansi ruiskun nokalla ja Pertronixin sytkäosat. Säädöt silti vielä päin p:eetä
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Boschin super-4 tulpista
onko tuo tyyppi sitten tuo wr78 vai fr78? ja onko perässä jotain x tai g:tä?
#4044
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Re: Boschin super-4 tulpista
Enpä muista, pitääpä tarkistaa. Ovat kuiten 8V-kannessa, 99:ssä.
EDIT: Löytyi vanha kuitti jossa luki, että WR78. Samaa näytti Bosch e-Cat-online.
EDIT: Löytyi vanha kuitti jossa luki, että WR78. Samaa näytti Bosch e-Cat-online.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Boschin super-4 tulpista
SAAB 900 79->93 Bosch SuperPlus WR7DC+ "1+"
900/i WR7DC+ SuperPlus (ei 16V/T)
tuommosen lykkäs motonetti, lienee ollut toi tyyppi mullakin käytössä.
Näistähän ei ilmeisesti vieläkään ole ei-R-tyyppiä tarjolla, joten ei käy 16V eikä turpoon, joissa R pyörijässä tai DI.
Eikös tuo kastuminen viittaa siihen, että liian rikkaalla seokset tälle tulpalle... näillähän käy melkein hajulla....
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jaa, moto tarjoaa näköjään R-tulppaa myös tonnariin... kokemuksesta voin kertoo, jotta ei toimi ainakaan EZK-sytkän kanssa kun R on myös pyörijässä.
Satakunta metriä kulkee ja sitten ei ole sen kummempi kuin yksikärkisillä - jos ihan niinkään hyvä...![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
900/i WR7DC+ SuperPlus (ei 16V/T)
tuommosen lykkäs motonetti, lienee ollut toi tyyppi mullakin käytössä.
Näistähän ei ilmeisesti vieläkään ole ei-R-tyyppiä tarjolla, joten ei käy 16V eikä turpoon, joissa R pyörijässä tai DI.
Eikös tuo kastuminen viittaa siihen, että liian rikkaalla seokset tälle tulpalle... näillähän käy melkein hajulla....
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jaa, moto tarjoaa näköjään R-tulppaa myös tonnariin... kokemuksesta voin kertoo, jotta ei toimi ainakaan EZK-sytkän kanssa kun R on myös pyörijässä.
Satakunta metriä kulkee ja sitten ei ole sen kummempi kuin yksikärkisillä - jos ihan niinkään hyvä...
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
-------------------------8<----------->8--------
#1395
#1395
Re: Boschin super-4 tulpista
Sellaisen olen huomannut noilla sytkäpuolen parannuksilla olevan vaikutusta, että ku seoksen säätää sinne 2.5-3 tuntumaan niin kulutus pysyy pirun hyvin kurissa (maantiellä "ennätys" 99:llä reilu 7 litraa/100km). Noiden nelikärkisten vaikutusta en ole kummemmin päässyt kokeilemaan, kun viikon olen niillä joskus 2006 keväällä ajanut.
Se sitten miten nuo kestää bensaa ilman kipinää on vaikea sanoa. Ja on niitä NGK-tulppiakin mennyt hajalle![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Se sitten miten nuo kestää bensaa ilman kipinää on vaikea sanoa. Ja on niitä NGK-tulppiakin mennyt hajalle
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Boschin super-4 tulpista
Ei millään pahalla, mutta Nippon Denso on loistovalinta 8-tappiseen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Boschin super-4 tulpista
Olivat vaihtaneet korjaamolla NGK BPR6ES tulpat satkuuni, joka on siis i8kat.
Tuntuu jotenkin et vetää niin pirun huonosti korjaamokäynnin jälkeen.
Tuntuu jotenkin et vetää niin pirun huonosti korjaamokäynnin jälkeen.
#4044
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Re: Boschin super-4 tulpista
Eikös isompi lämpöarvoisten tulppien vaihtaminen pitäisi auttaa myös lämpö ongelmiin. Omassa nousee 3/4 osaan asti lämmöt melkein aina. Mutta jos laittaa 7 lämpöarvoiset tulpat kiinni auttaisiko se paljoa mitään?vai pitäisikö olla jopa 8 lämpöarvon tulpat?
Mitä tulppia suosittelesitte 8 venaseen ruiskuun?
Mitä tulppia suosittelesitte 8 venaseen ruiskuun?
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Re: Boschin super-4 tulpista
Ei se tulpan lämpöarvo vaikuta moottorinkäyntilämpötilaan. Ite laittaisin 8-naulaiseen edelleenkin ne Nippon Densot. Vapareihin tyyppi on W20epu ja turboon W22epu.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Boschin super-4 tulpista
Mutta eikö satkuun pitäisi kuitenkin laittaa BP6ES tulppia?miksaus kirjoitti:Olivat vaihtaneet korjaamolla NGK BPR6ES tulpat satkuuni, joka on siis i8kat.
Tuntuu jotenkin et vetää niin pirun huonosti korjaamokäynnin jälkeen.
#4044
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Saab 900i8 kat 2d -90 KA