900s vm91 ohjaustehtosinöly
900s vm91 ohjaustehtosinöly
Moro,
Eli mitä oljyä kannattaa laittaa ohjaustehostimelle? Ohjekirja sanoo "Texaco Power Steering Fluid". Nykyiset makkaranmyyjät huoltoasemilla ei tiedä muusta kuin ketsupeista ja muista hot-dogien lisävarusteista, joten jos käyn Shellissä tai Nesteellä niin mitä öljyä etsin? (Tai muualta).
Kiittäen vastauksista,
nalle
Edit: Onko Saabin ruiskumoottorit turbolla kuinka herkkiä jäänestoaineelle bensan kera? Tässä tulkisten ohjekirjasta että jopa pitää laittaa sitä aina silloin tällöin talvisin vaikka kaasaarimoottoreillehellan nuo on tarkoitettu?!? Vai onko ainoa varma tapa pitää tankki täynnä bensaa koko ajan kondensaation estämiseksi? Ei nyt onneks vielä ajankohtainen kysymys, mutta ihan off-topic
Eli mitä oljyä kannattaa laittaa ohjaustehostimelle? Ohjekirja sanoo "Texaco Power Steering Fluid". Nykyiset makkaranmyyjät huoltoasemilla ei tiedä muusta kuin ketsupeista ja muista hot-dogien lisävarusteista, joten jos käyn Shellissä tai Nesteellä niin mitä öljyä etsin? (Tai muualta).
Kiittäen vastauksista,
nalle
Edit: Onko Saabin ruiskumoottorit turbolla kuinka herkkiä jäänestoaineelle bensan kera? Tässä tulkisten ohjekirjasta että jopa pitää laittaa sitä aina silloin tällöin talvisin vaikka kaasaarimoottoreillehellan nuo on tarkoitettu?!? Vai onko ainoa varma tapa pitää tankki täynnä bensaa koko ajan kondensaation estämiseksi? Ei nyt onneks vielä ajankohtainen kysymys, mutta ihan off-topic
#5396
-OG 900s 1991 RIP-
-9-3 2.8 TS Aero-
-OG 900s 1991 RIP-
-9-3 2.8 TS Aero-
Re: 900s vm91 ohjaustehtosinöly
Ihan Saabin omaa öljyä marmoritiskiltä. Kaikkein paras.
Re: 900s vm91 ohjaustehtosinöly
En ole jäänestoa laittanut mihinkään malliin, ellei auto ole tarkoitus laittaa seisomaan talvella pitkään.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Re: 900s vm91 ohjaustehtosinöly
Ex-käyttikseen vaihdatin Saabin omat, oli muistaakseni sellaista oluen väristä. Oli ilmeisesti vaihto hieman laiminlyöty, kun kaksi kertaa lyhyen ajan sisällä piti vaihtaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: 900s vm91 ohjaustehtosinöly
Tankin pitäminen täynnä on kyllä kai ainakin hyvä tapa ehkäistä tuota veden kondensoitumista. Masinolista ainakin on kat-versio joka on nimensä mukaan kattivehkeille tehty (ruiskuvehkeille). Mitä eroa sillä oikeasti on tavalliseen, sitä en tiedä. Ainakin joskus kun kattelin niin hinta pulloittain masinolilla ja masinol-katilla oli sama paitsi että jälkimmäinen oli puolikkaan pullo ja normi oli litrainen.bkt kirjoitti: Edit: Onko Saabin ruiskumoottorit turbolla kuinka herkkiä jäänestoaineelle bensan kera? Tässä tulkisten ohjekirjasta että jopa pitää laittaa sitä aina silloin tällöin talvisin vaikka kaasaarimoottoreillehellan nuo on tarkoitettu?!? Vai onko ainoa varma tapa pitää tankki täynnä bensaa koko ajan kondensaation estämiseksi? Ei nyt onneks vielä ajankohtainen kysymys, mutta ihan off-topic
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: 900s vm91 ohjaustehtosinöly
Jotain 30v saabeilla 99 ja og900 eikä koskaan tenua tankkiin. Kuulin aikoinaan jostakin että ovat tunnetusti immuuneja kondensivedelle. Sitä en ole ajatellut mistä moinen ominaisuus johtuu, mutta mun kokemuksen mukaan se on näin.
"4100"
Saabbeja vuodesta -76.
9-5 wagon -09.
Saabbeja vuodesta -76.
9-5 wagon -09.
Re: 900s vm91 ohjaustehtosinöly
Muovitankki ei varmaan kondensoi niin helposti.
Re: 900s vm91 ohjaustehtosinöly
En oikein ymmärrä että miksi noita Masinoleja ym. enää edes myydään sillä kaikissa nykyisin myytävissä bensiineissä on ketjusta riippuen n. 2.5-5% bioainetta eli sitä samaa etanolia mitä jäänestoaineissakin.
Eli vaikkapa 50 litraa tankatessa sen polttoaineen seassa on jo n. 1.25-2.5 litraa jään- ja kondenssiveden estoa ihan "kaupan päälle" ja jos tuo määrä ei riitä veden liuottamiseen ja "polttamiseen" tankista pois ilman että sekaan lisättäisiin vielä lisää sinoleita niin eihän siihen enää auta kuin tankin tyhjennys ja puhdistus.
Eli vaikkapa 50 litraa tankatessa sen polttoaineen seassa on jo n. 1.25-2.5 litraa jään- ja kondenssiveden estoa ihan "kaupan päälle" ja jos tuo määrä ei riitä veden liuottamiseen ja "polttamiseen" tankista pois ilman että sekaan lisättäisiin vielä lisää sinoleita niin eihän siihen enää auta kuin tankin tyhjennys ja puhdistus.