kaveri tuossa pyysi kysymään onko kellään ollut kokemusta seuraavanlaisesta:
kylmänä käynnistyy heti, ja sammuttamisen jälkeen käynnistyy heti, mutta 5 min jäähtymisen jälkeen käynnistymiseen tulee 3-4 sekunnin "sahausviive".
auto on b-moottorinen ysiysi oliskohan se vielä sillä vanhemmalla kaasuttajalla jossa seos säädetään kaasuttimen pohjasta. bensapumppu on uusi, ja sytytysennakko on kunnossa.
99 b-moottori 1-kaasutin käynnistysviive lämpimänä
99 b-moottori 1-kaasutin käynnistysviive lämpimänä
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: 99 b-moottori 1-kaasutin käynnistysviive lämpimänä
Ei varmaan kannata huolestua mokomasta kun kerran kuitenkin lähtee käyntiin.
Varmaankin kyseinen ilmiö aiheutuu bensan höyrystymisestä.
Varmaankin kyseinen ilmiö aiheutuu bensan höyrystymisestä.
Re: 99 b-moottori 1-kaasutin käynnistysviive lämpimänä
Kohokammiontuuletuksen säätö päin p:eetä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: 99 b-moottori 1-kaasutin käynnistysviive lämpimänä
Käskehän kaverisi kokeilla vähänkään lämpimämmällä kelillä/-moottorilla startata kaasu pohjassa. Yksikään noista muutamista olleista 99/900 kaasariversioista ei joskus ollut nikottelematta lämpimällä kelillä käynnistäessä.
Re: 99 b-moottori 1-kaasutin käynnistysviive lämpimänä
Samaa mieltä, 3-4 sekunnin sahaus ei kuulosta kovinkaan pahalta.tomaatti kirjoitti:Ei varmaan kannata huolestua mokomasta kun kerran kuitenkin lähtee käyntiin.
Varmaankin kyseinen ilmiö aiheutuu bensan höyrystymisestä.
Taitaa olla jossain määrin ominaisuus B-moottorisissa kaasaripeleissä, ainakin siitä päätellen, että H-moottoriinhan Saab sitten laittoi T-haaran ja paluuputken bensalinjastossa syntyvien höyrykuplien poisjohtamiseksi.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm