99 b-moottori 1-kaasutin käynnistysviive lämpimänä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

99 b-moottori 1-kaasutin käynnistysviive lämpimänä

Viesti Kirjoittaja lucaf »

kaveri tuossa pyysi kysymään onko kellään ollut kokemusta seuraavanlaisesta:

kylmänä käynnistyy heti, ja sammuttamisen jälkeen käynnistyy heti, mutta 5 min jäähtymisen jälkeen käynnistymiseen tulee 3-4 sekunnin "sahausviive".

auto on b-moottorinen ysiysi oliskohan se vielä sillä vanhemmalla kaasuttajalla jossa seos säädetään kaasuttimen pohjasta. bensapumppu on uusi, ja sytytysennakko on kunnossa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: 99 b-moottori 1-kaasutin käynnistysviive lämpimänä

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Ei varmaan kannata huolestua mokomasta kun kerran kuitenkin lähtee käyntiin.
Varmaankin kyseinen ilmiö aiheutuu bensan höyrystymisestä.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8262
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: 99 b-moottori 1-kaasutin käynnistysviive lämpimänä

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Kohokammiontuuletuksen säätö päin p:eetä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Jusau

Re: 99 b-moottori 1-kaasutin käynnistysviive lämpimänä

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Käskehän kaverisi kokeilla vähänkään lämpimämmällä kelillä/-moottorilla startata kaasu pohjassa. Yksikään noista muutamista olleista 99/900 kaasariversioista ei joskus ollut nikottelematta lämpimällä kelillä käynnistäessä.
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Re: 99 b-moottori 1-kaasutin käynnistysviive lämpimänä

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

tomaatti kirjoitti:Ei varmaan kannata huolestua mokomasta kun kerran kuitenkin lähtee käyntiin.
Varmaankin kyseinen ilmiö aiheutuu bensan höyrystymisestä.
Samaa mieltä, 3-4 sekunnin sahaus ei kuulosta kovinkaan pahalta.
Taitaa olla jossain määrin ominaisuus B-moottorisissa kaasaripeleissä, ainakin siitä päätellen, että H-moottoriinhan Saab sitten laittoi T-haaran ja paluuputken bensalinjastossa syntyvien höyrykuplien poisjohtamiseksi.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Vastaa Viestiin